Annons

Deras e-handel ska skaka om B2B-branschen för arbetskläder DePalma Workwears Brand director Thomas Flinn och vd Jonas Skommevik

Deras e-handel ska skaka om B2B-branschen för arbetskläder

2018-07-17 12:30

"Vår e-handelsverksamhet går allt starkare".

DePalma Workwear, som säljer arbetskläder, har släppt en ny e-handel. Den ska vara särskilt inriktad på B2B, och företaget räknar med att den på allvar ska ta upp kampen med den delen av försäljningen som i dag sker via återförsäljare.

- Vår e-handelsverksamhet går allt starkare och får en allt större betydelse för oss. De sista månaderna har faktiskt direktförsäljning till företag vuxit ikapp och om den klassiska återförsäljar-businessen. Båda benen är dock väldigt viktiga för oss, berättar vd:n Jonas Skommevik i ett mejl till Ehandel.se.

"En specifik B2B-anpassning"

DePalmas B2B-sajt släpptes egentligen i en testversion redan 2017, men sedan dess ska en hel del vidareutveckling ha ägt rum. Resultatet blev den nya versionen, som gick live i förra veckan. Företaget bedriver sedan tidigare också e-handel till privatpersoner.

- Det nya är att den nu har en specifik B2B-anpassning, där företag ser alla priser exklusive moms, kan handla på företagsfaktura, kan chatta live med oss, kan beställa profilering av kläderna, och så vidare.

För företag som vill göra återkommande beställningar finns också möjligheten att bli avtalskund, varpå man får vad Jonas Skommevik beskriver som en "skäddarsydd e-handel". Eftersom DePalma Workwear har mer information om de här företagen, får de ett mer personaliserat erbjudande.

100 avtalskunder på två månader

Det kan till exempel handla om vilka storlekar de anställda har eller om logotyper som finns sparade till framtida beställningar av profilerade kläder.

Annons
Annons
- Redan de två första månaderna som vi släppte vår avtalskundslösning så hade vi drygt 100 företag som registrerade sig som kunder på sajten. Detta ger oss en stor potential framåt och ett oerhört viktigt kundunderlag på B2B-sidan.

DePalma Workwear menar att återförsäljarna fortfarande har en viktig roll, men den egna B2B-sajten ser ut att stå för en allt större andel framöver.

Kunder som lever sitt liv online

Företaget, som menar att de var tidigt ute med att sälja arbetskläder på nätet, ser helt enkelt e-handeln som en självklar strategi i konkurrensen om kunderna.

- Vi riktar oss till den nya generationen av hantverkare och detta medför givetvis att det finns ett helt annat fokus på den digitala aspekten – då dessa människor lever stora delar av sitt liv online på ett eller annat sätt. Så varför skulle de inte vilja handla sina arbetskläder på samma sätt? avslutar Jonas Skommevik.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Lager 157:s VD om nya sajten:

Lager 157:s VD om nya sajten: "En naggande god kundbas"

Hotell och restauranger bland de främsta kunderna.

Annons
Annons
Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Blir ny Head of Business Partnerships.

iDealOfSweden-gänget startar ny <nobr>e-handel</nobr>

iDealOfSweden-gänget startar ny e-handel

Solglasögon och badkläder blir nya branschen.

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Tungt första bokslut för nya ägarna.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Har vuxit med över 5 000 procent på fyra år.

Bokjättens e-handel växer

Bokjättens e-handel växer "på bekostnad av övriga kanaler"

Men pengarna rullar mer ut än in.

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Vinsten kom över 500 miljoner.

Annons
Annons
Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Tvårummaren är long gone.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hatstore Scandinavia AB söker:

Webbutvecklare - Hatstore

MaxGaming söker:

Plock & pack

CHIQUELLE AB söker:

Warehouse Assistant

Elodie Details söker:

Content Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta