Annons

Deras ovanliga tatuerings-kampanj gav finalplats ABS Wheels marknadsföring via bland annat tatueringar ledde till en finalplats på MotorGalan.

Deras ovanliga tatuerings-kampanj gav finalplats

2018-10-05 08:17

"ABS Wheels tänker nytt".

För ett år sedan kunde vi berätta att e-handlaren ABS Wheels tagit till en lite udda marknadsföringsmetod. Genom att erbjuda gratis fälgar till den kund som var villig att tatuera in företagets logga på armen, får man nog säga att de gjort en ganska radikal grej.

LÄS ÄVEN: Tatuerade in e-handlares logga - fick gratis fälgar

Gerillamarknadsföring gav tillväxt

Nu har e-handlaren uppmärksammats för just den kampanjen och som enda e-handlare nominerats till tävlingen under den årliga MotorGalan i kategorin Årets marknadsförare.

Annons
Annons
- Digital, hands-on, marknadsföring som har gett företaget både en ökad omsättning och ett förbättrat resultat. ABS Wheels kan tack vare taktisk gerillamarknadsföring på internet, visa på en imponerande tillväxt inom e-handel med däck och fälg. För en liten budget och med kreativitet och hårt, taktiskt arbete har de lyckats driva mycket trafik till sin nätbutik, vilket har inneburit stora kommersiella framgångar för företaget. ABS Wheels tänker nytt, står det i motiveringen.

"Tävlar mot företag i miljardklassen"

Företagets marknadschef som är Jorge Castro är nöjd med nomineringen.

- Jag är jätteglad. De vi tävlar mot är företag i miljardklassen med en mycket större marknadsbudget än oss. Vi har lyckats med att växa stort på rekordtid, tack vare bra marknadsföring, säger han i ett pressmeddelande.

MotorGalan anordnas av Motormagasinet.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Tekla Acs på Aim'n tog hem Årets kvinnliga stjärnskott

Tekla Acs på Aim'n tog hem Årets kvinnliga stjärnskott

Marcus Wikström på Maria Nila tog hem huvudpriset.

Annons
Annons
Blocket lanserar köpknapp - kunderna vill klicka hem bilen

Blocket lanserar köpknapp - kunderna vill klicka hem bilen

Bilförsäljningen är på väg ut på nätet.

E-handlarna Outdoorexperten och Skistart slås ihop

E-handlarna Outdoorexperten och Skistart slås ihop

Siktar på en kvarts miljard nästa år.

Prognos: BF kan nå 6,6 miljarder kronor - eller mer

Prognos: BF kan nå 6,6 miljarder kronor - eller mer

Men det blir svårt att upprepa samma tillväxtexplosion som förra året.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Modejätte intog snabbt 24 länder - nu är pengarna slut

Modejätte intog snabbt 24 länder - nu är pengarna slut

"En vacklande finansiering av bolagets starka tillväxt".

E-handlaren Pierce slog förra årets omsättning under Q3

E-handlaren Pierce slog förra årets omsättning under Q3

Satsar på video- och podcaststudio.

Efter förlusten - Zalando börjar ta betalt för frakten

Efter förlusten - Zalando börjar ta betalt för frakten

Vill motverka beställningar av endast en vara.

Annons
Annons
Michael Wictor lämnar Ehandel.se - han blir ny VD

Michael Wictor lämnar Ehandel.se - han blir ny VD

"Det är dags för mig att lämna över".

1
Två nya handelsproffs till Nellys styrelse

Två nya handelsproffs till Nellys styrelse

"Besitter lång erfarenhet av mode och digital marknadsföring".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent

BSA KÖK & BAD AB söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webbredaktör/Marknadskoordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta