Annons

Deras ovanliga tatuerings-kampanj gav finalplats ABS Wheels marknadsföring via bland annat tatueringar ledde till en finalplats på MotorGalan.

Deras ovanliga tatuerings-kampanj gav finalplats

2018-10-05 08:17

"ABS Wheels tänker nytt".

För ett år sedan kunde vi berätta att e-handlaren ABS Wheels tagit till en lite udda marknadsföringsmetod. Genom att erbjuda gratis fälgar till den kund som var villig att tatuera in företagets logga på armen, får man nog säga att de gjort en ganska radikal grej.

LÄS ÄVEN: Tatuerade in e-handlares logga - fick gratis fälgar

Gerillamarknadsföring gav tillväxt

Nu har e-handlaren uppmärksammats för just den kampanjen och som enda e-handlare nominerats till tävlingen under den årliga MotorGalan i kategorin Årets marknadsförare.

Annons
Annons
- Digital, hands-on, marknadsföring som har gett företaget både en ökad omsättning och ett förbättrat resultat. ABS Wheels kan tack vare taktisk gerillamarknadsföring på internet, visa på en imponerande tillväxt inom e-handel med däck och fälg. För en liten budget och med kreativitet och hårt, taktiskt arbete har de lyckats driva mycket trafik till sin nätbutik, vilket har inneburit stora kommersiella framgångar för företaget. ABS Wheels tänker nytt, står det i motiveringen.

"Tävlar mot företag i miljardklassen"

Företagets marknadschef som är Jorge Castro är nöjd med nomineringen.

- Jag är jätteglad. De vi tävlar mot är företag i miljardklassen med en mycket större marknadsbudget än oss. Vi har lyckats med att växa stort på rekordtid, tack vare bra marknadsföring, säger han i ett pressmeddelande.

MotorGalan anordnas av Motormagasinet.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
E-handelskonferensen NXT:

E-handelskonferensen NXT: "Kommer bli störst i Norden"

Går av stapeln i Oslo den 4 juni.

Annons
Annons
ASOS:

ASOS: "Frankrike och Tyskland är utmanande"

Ökade försäljningen med 13 procent.

Ny tjänst från Wish - siktar på leverans samma dag i Sverige

Ny tjänst från Wish - siktar på leverans samma dag i Sverige

Svenska butiker kan nu ansöka till "framtidens handel".

Dollarstore om e-handeln:

Dollarstore om e-handeln: "En minst sagt magisk start"

Berättar om sin första vecka som e-handlare.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

NA-KD öppnar ny butik:

NA-KD öppnar ny butik: "Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

"Det är något speciellt att ta på grejerna".

Nu är Dollarstores <nobr>e-handel</nobr> live

Nu är Dollarstores e-handel live

Öppen för beställningar.

Kompletts mobilsatsning skrotas efter knappt tre år

Kompletts mobilsatsning skrotas efter knappt tre år

Stänger ännu en avdelning.

Annons
Annons
Telefonshoppens rekordår: Sålde för över 300 miljoner

Telefonshoppens rekordår: Sålde för över 300 miljoner

65 miljoner mer än 2017.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta