Annons

Deras ovanliga tatuerings-kampanj gav finalplats ABS Wheels marknadsföring via bland annat tatueringar ledde till en finalplats på MotorGalan.

Deras ovanliga tatuerings-kampanj gav finalplats

2018-10-05 08:17

"ABS Wheels tänker nytt".

För ett år sedan kunde vi berätta att e-handlaren ABS Wheels tagit till en lite udda marknadsföringsmetod. Genom att erbjuda gratis fälgar till den kund som var villig att tatuera in företagets logga på armen, får man nog säga att de gjort en ganska radikal grej.

LÄS ÄVEN: Tatuerade in e-handlares logga - fick gratis fälgar

Gerillamarknadsföring gav tillväxt

Nu har e-handlaren uppmärksammats för just den kampanjen och som enda e-handlare nominerats till tävlingen under den årliga MotorGalan i kategorin Årets marknadsförare.

Annons
Annons
- Digital, hands-on, marknadsföring som har gett företaget både en ökad omsättning och ett förbättrat resultat. ABS Wheels kan tack vare taktisk gerillamarknadsföring på internet, visa på en imponerande tillväxt inom e-handel med däck och fälg. För en liten budget och med kreativitet och hårt, taktiskt arbete har de lyckats driva mycket trafik till sin nätbutik, vilket har inneburit stora kommersiella framgångar för företaget. ABS Wheels tänker nytt, står det i motiveringen.

"Tävlar mot företag i miljardklassen"

Företagets marknadschef som är Jorge Castro är nöjd med nomineringen.

- Jag är jätteglad. De vi tävlar mot är företag i miljardklassen med en mycket större marknadsbudget än oss. Vi har lyckats med att växa stort på rekordtid, tack vare bra marknadsföring, säger han i ett pressmeddelande.

MotorGalan anordnas av Motormagasinet.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Tusentals butiker kommer försvinna - enligt ny rapport

Tusentals butiker kommer försvinna - enligt ny rapport

Färre butiker och jobbtillfällen.

Annons
Annons
Modekedja räddad undan konkurs - här är nya ägaren

Modekedja räddad undan konkurs - här är nya ägaren

Tog även över Park Lane.

Sportamore live på första marknaden utanför Norden

I dag: Sportamore live på första marknaden utanför Norden

Lansering en månad tidigare än beräknat.

Upplevelsehandel - ett måste också för <nobr>e-handeln</nobr>

Spaning: Upplevelsehandel - ett måste också för e-handeln

"Vem som helst kan sänka priset, men om man ska vara trovärdig över tid behövs handelsmannaskap på riktigt".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlarna om jultillägget: “Osympatiskt” och

E-handlarna om jultillägget: “Osympatiskt” och "helt sjukt"

77 företag tycker till om PostNords kapacitetstillägg.

Bianca Ingrosso:

Bianca Ingrosso: "Vi har sålt över 100 000 produkter"

"Hade generalångest när vi köpte in dem".

E-handelsvågen tvingar Systembolaget till hemkörning

E-handelsvågen tvingar Systembolaget till hemkörning

E-handeln står för 2,6 procent.

Annons
Annons
E-handlare påstod sig ha

E-handlare påstod sig ha "flera miljoner" besökare - fälls av RO

Beslutet: Går inte att bevisa.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta