Annons

Deras ovanliga tatuerings-kampanj gav finalplats ABS Wheels marknadsföring via bland annat tatueringar ledde till en finalplats på MotorGalan.

Deras ovanliga tatuerings-kampanj gav finalplats

2018-10-05 08:17

"ABS Wheels tänker nytt".

För ett år sedan kunde vi berätta att e-handlaren ABS Wheels tagit till en lite udda marknadsföringsmetod. Genom att erbjuda gratis fälgar till den kund som var villig att tatuera in företagets logga på armen, får man nog säga att de gjort en ganska radikal grej.

LÄS ÄVEN: Tatuerade in e-handlares logga - fick gratis fälgar

Gerillamarknadsföring gav tillväxt

Nu har e-handlaren uppmärksammats för just den kampanjen och som enda e-handlare nominerats till tävlingen under den årliga MotorGalan i kategorin Årets marknadsförare.

Annons
Annons
- Digital, hands-on, marknadsföring som har gett företaget både en ökad omsättning och ett förbättrat resultat. ABS Wheels kan tack vare taktisk gerillamarknadsföring på internet, visa på en imponerande tillväxt inom e-handel med däck och fälg. För en liten budget och med kreativitet och hårt, taktiskt arbete har de lyckats driva mycket trafik till sin nätbutik, vilket har inneburit stora kommersiella framgångar för företaget. ABS Wheels tänker nytt, står det i motiveringen.

"Tävlar mot företag i miljardklassen"

Företagets marknadschef som är Jorge Castro är nöjd med nomineringen.

- Jag är jätteglad. De vi tävlar mot är företag i miljardklassen med en mycket större marknadsbudget än oss. Vi har lyckats med att växa stort på rekordtid, tack vare bra marknadsföring, säger han i ett pressmeddelande.

MotorGalan anordnas av Motormagasinet.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
TH Pettersson: <nobr>E-handeln</nobr> har inte nått förväntningarna

TH Pettersson: E-handeln har inte nått förväntningarna

Både omsättningen och resultatet backar.

Annons
Annons
Miljardbolag köper varumärke och lager av konkade Top-Toy

Miljardbolag köper varumärke och lager av konkade Top-Toy

Detaljhandelsjätte ser till att danskt märke stannar i Danmark.

Lager 157 går utomlands - öppnar e-handel i Norge

Lager 157 går utomlands - öppnar e-handel i Norge

Lanseras i samband med en fysisk butik i Oslo.

Framgångsrika <nobr>e-handlare</nobr> stoppas upp av protektionism

Framgångsrika e-handlare stoppas upp av protektionism

"Påverkar särskilt svenska företag".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

KO stämmer influencern Kenza Zouiten

KO stämmer influencern Kenza Zouiten

"Håller inte med KO eftersom inläggen gjordes av helt fri vilja".

Snoop Dogg investerar i svenska betaljätten Klarna

Snoop Dogg investerar i svenska betaljätten Klarna

Byter namn till Smoooth Dogg.

Systembolaget hotar <nobr>e-handlare</nobr> med stämning

Systembolaget hotar e-handlare med stämning

"Skapar intryck av att försäljningen är laglig".

Annons
Annons
Nätbutik öppnar växlingskontor - räddar kundernas sparmärken

Nätbutik öppnar växlingskontor - räddar kundernas sparmärken

Tydligen en big deal.

Teknikmagasinet slog rekord på nätet - ökade med 27%

Teknikmagasinet slog rekord på nätet - ökade med 27%

"Går ur december med en mycket stark balansräkning".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist

Campadre söker:

Teamledare till största shoppingklubben på nätet i Norden, Campadre.

Jula Sverige AB söker:

e-handelsspecialist

BabyBjörn AB söker:

E-commerce Store Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta