Deras ovanliga tatuerings-kampanj gav finalplats

"ABS Wheels tänker nytt".

För ett år sedan kunde vi berätta att e-handlaren ABS Wheels tagit till en lite udda marknadsföringsmetod. Genom att erbjuda gratis fälgar till den kund som var villig att tatuera in företagets logga på armen, får man nog säga att de gjort en ganska radikal grej.

LÄS ÄVEN: Tatuerade in e-handlares logga - fick gratis fälgar

Annons

Nu har e-handlaren uppmärksammats för just den kampanjen och som enda e-handlare nominerats till tävlingen under den årliga MotorGalan i kategorin Årets marknadsförare.

Digital, hands-on, marknadsföring som har gett företaget både en ökad omsättning och ett förbättrat resultat. ABS Wheels kan tack vare taktisk gerillamarknadsföring på internet, visa på en imponerande tillväxt inom e-handel med däck och fälg. För en liten budget och med kreativitet och hårt, taktiskt arbete har de lyckats driva mycket trafik till sin nätbutik, vilket har inneburit stora kommersiella framgångar för företaget. ABS Wheels tänker nytt, står det i motiveringen.

"Tävlar mot företag i miljardklassen"

Företagets marknadschef som är Jorge Castro är nöjd med nomineringen.

Jag är jätteglad. De vi tävlar mot är företag i miljardklassen med en mycket större marknadsbudget än oss. Vi har lyckats med att växa stort på rekordtid, tack vare bra marknadsföring, säger han i ett pressmeddelande.

MotorGalan anordnas av Motormagasinet.

Annons