Annons

Detaljhandelsjätte lägger till Swish som betalmetod

Detaljhandelsjätte lägger till Swish som betalmetod

2016-03-01 11:58

Lindex erbjuder nu sina kunder möjligheten att betala med Swish på nätet.

Sedan Swish Handel lanserades i januari har flera e-handlare och plattformsleverantörer hoppat på tåget. Nu meddelar Lindex, som är en av Europas ledande modekedjor med över 490 butiker på 18 marknader, att man gör detsamma.

– Genom att erbjuda Swish som ett komplement till andra betalalternativ på Lindex.com kan vi förbättra shoppingupplevelsen ytterligare för våra kunder, säger Elisabeth Peregi, Sverigechef på Lindex.

Allt fler mobila kunder

Swish är något som både lockar och berör e-handlare, men även Skatteverket, i dagsläget. Kanske inte så konstigt då det mobila betalsättet används av cirka 4 miljoner svenskar.

Annons
Annons
– Denna typ av mobil betalning känns helt rätt då antalet kunder som handlar från oss med mobila enheter växer kontinuerligt, säger Elisabeth Peregi.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Walmart planerar köpa andel i Indiens största <nobr>e-handel</nobr>

Walmart planerar köpa andel i Indiens största e-handel

Detaljhandlaren försöker desperat stävja Amazons e-handelsexpansion.

Annons
Annons

Sverige i Europa-toppen när det gäller mobila betalningar

En klar majoritet av svenskarna vill betala för nätköpen med sin smartphone.

Hejdå Demandware, hej Salesforce Commerce Cloud

Hejdå Demandware, hej Salesforce Commerce Cloud

Miljardförsäljningen är nu färdig och e-handelsplattformen byter namn.

PostNord förenklar returerna för sina TPL-kunder

PostNord förenklar returerna för sina TPL-kunder

Nytt samarbete ska förenkla returprocessen över landsgränserna för de som använder sig av TPL-lösningen PostNord Fulfilment.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Karl Prytz och Animail kommer till Emeet Stockholm

Karl Prytz och Animail kommer till Emeet Stockholm

Animails VD Karl Prytz ser Emeet som ett av få evenemang där frågorna som är riktigt relevanta för e-handlare kommer upp.

Ny marknadsplats vill göra det enklare att prenumerera

Ny marknadsplats vill göra det enklare att prenumerera

Subscribr, en marknadsplats för prenumerationsbaserad e-handel, vill samla alla prenumerationer på ett ställe.

55 procent börjar på Amazon när de ska e-handla

55 procent börjar på Amazon när de ska e-handla

Amazon har gått om Google och är nu den plats amerikanerna helst vänder sig till när de vill hitta en vara att handla.

Annons
Annons

NetOnNet på prispallen för Sveriges starkaste varumärken

Efter förra årets nominering lyckades omnikanalhandlaren i år klättra högst upp på pallen i kategorin Hemelektronik.

Webhallen går superomni - öppnar en butik i månaden

Webhallen går superomni - öppnar en butik i månaden

E-handlaren kommer att ha 30 fysiska butiker vid årets slut.

Logistikjätten tar krafttag om strategiska Jönköping

Logistikjätten tar krafttag om strategiska Jönköping

UPS satsningar i Europa börjas synas och i Jönköping har logistikföretaget nu mer än fördubblat sin paketsorteringsanläggning.

ReDeal får in en fot genom dörren hos Viskan

ReDeal får in en fot genom dörren hos Viskan

Efter nästan ett år av tester är nu tjänsten finslipad och redo för världen.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem