Exklusivt: Dubbelt upp för Skincity – igen

Ökade omsättningen från 63 till 119 miljoner 2015.

2012 omsatte hudvårdsföretaget Skincity knappt 15 miljoner kronor. Sedan dess har det gått spikrakt uppåt för e-handlaren som har dubblat sin omsättning varje år sedan dess. Mellan 2014 och 2015 var det dags igen. Under perioden ökade företaget sin omsättning från 63 till 119 miljoner kronor, och dessutom är det en tillväxt som sker i kombination med lönsamhet.

Företagets VD Mikael Kjellman tror att framgångarna beror bland annat på att Skincity har så lojala kunder.

Annons

- Ett klassiskt svar men för vår del så har det verkligen varit en stor anledning. Lojaliteten har vi skapat genom blixtsnabba leveranser, en överraskande leveransupplevelse men framförallt genom att vi rekommenderar rätt hudvård till våra kunder.

Nöjda kunder kommer gärna tillbaka

Mikael Kjellman berättar att Skincity försöker att vara tillgängliga när det passar kunderna, och förstås ge kunderna de svar de söker, något som de i sin tur belönar.

- De blir nöjda och återkommer. Vi brukar säga internt att vi behandlar våra kunder med silkesvantar. Så är det verkligen.

Nyligen satsade Skincity på att utöka verksamheten med en e-commerce manager, och att Amanda Fahlander som tidigare arbetade på Sportamore rekryterats för det uppdraget.

Framöver ska företaget enligt Mikael Kjellman bland annat fokusera på den norska marknaden där antalet beställningar hela tiden ser ut att bli fler, och dessutom planerar Skincity att gå över till en ny plattform som ska möjliggöra bättre service till kunderna.

- Vi har massor av spännande saker i pipen men jag är inte helt säker på att jag vill avslöja allt, säger Mikael Kjellman med ett leende.

Annons