Annons

E-handeln Stayhard är en veteran i en ung bransch Stayhard

E-handeln Stayhard är en veteran i en ung bransch

2015-11-10 14:00

Nätbutiken fyller jämnt och det är nu tio år sedan den första T-shirten lämnade Stayhards lager.

Stayhard grundades 2005 av Joakim Naumburg och Daniel Möller. Från början drevs verksamheten i en källare och de båda entreprenörerna skötte allt ifrån att packa beställningar till inköp, kundtjänst och marknadsföring.

Sedan dess har det hänt en del och nätbutiken har prisats otaliga gånger och har vid ett par tillfällen även utsetts till Gasellföretag, som ett av de snabbast växande företagen i Sverige, av Dagens Industri.

Under 2014 omsatte bolaget drygt 116 miljoner kronor. Vad siffran landar på i år är ännu inte klart men man har ändå all anledning att fira redan nu.

Annons
Annons
– Det känns otroligt kul att efter tio år vara en av veteranerna i en så ung bransch som e-handeln ändå är. Nu i november passar vi på att fira dessa händelserika och roliga tio år tillsammans med våra kunder, säger Martin Lindegaard, Försäljnings och marknadschef på Stayhard.

Rullat ut ett nytt koncept

Det tionde året har varit minst sagt händelserikt för Stayhard. Förutom att företagets vd och grundare, Joakim Naumburg, lämnade för nya projekt har e-handlaren flyttade lagret och huvudkontoret till Viared för att till fullo bli en del av Ellos Group.

– Sedan dess har vi haft ett högt tempo både på affärerna och i arbetet med att lansera vårt nya kommunikationskoncept som rullades ut i september. Konceptet grundar sig i vårt arv och det affärstänk som har burit Stayhard framåt de senaste tio åren, säger Martin Lindegaard.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Zalando stänger ner sitt dotterbolag

Zalando stänger ner sitt dotterbolag

Ett strategiskt beslut.

Annons
Annons
400 miljarder transaktioner analyserade

Undersökning: 400 miljarder transaktioner analyserade

Det blir fel i ekonomin om vi inte räknar med e-handeln.

Ehandel.se på rundvandring hos Zalando

Ehandel.se på rundvandring hos Zalando

Superkontor, magisk studio, yogasal och förskola.

Shoppingappen Wish på väg att ta in nära 2,8 miljarder

Shoppingappen Wish på väg att ta in nära 2,8 miljarder

Värdering på 100 miljarder kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlare - vänta med att sälja företaget!

Krönika: E-handlare - vänta med att sälja företaget!

Företagsmäklaren David Vesterlund varnar för riskerna med att övervärdera sitt bolag, något som många enligt honom gör.

B2B-företagen tar nu <nobr>e-handeln</nobr> seriöst

Ny rapport: B2B-företagen tar nu e-handeln seriöst

"Nordens största B2B-studie".

Lämnade Daniel Wellington - tar nytt modemärke internationellt

Lämnade Daniel Wellington - tar nytt modemärke internationellt

Barndomsvännernas nya e-handel sålde för 700 000 kronor första halvåret.

Annons
Annons
Sökbyrån som har gått från noll till nio miljoner på två år

Sökbyrån som har gått från noll till nio miljoner på två år

Siktar på 20 miljoner i år.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager

Tailwide AB / Naturligt Snygg söker:

Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta