Annons

E-handeln Stayhard är en veteran i en ung bransch Stayhard

E-handeln Stayhard är en veteran i en ung bransch

2015-11-10 14:00

Nätbutiken fyller jämnt och det är nu tio år sedan den första T-shirten lämnade Stayhards lager.

Stayhard grundades 2005 av Joakim Naumburg och Daniel Möller. Från början drevs verksamheten i en källare och de båda entreprenörerna skötte allt ifrån att packa beställningar till inköp, kundtjänst och marknadsföring.

Sedan dess har det hänt en del och nätbutiken har prisats otaliga gånger och har vid ett par tillfällen även utsetts till Gasellföretag, som ett av de snabbast växande företagen i Sverige, av Dagens Industri.

Under 2014 omsatte bolaget drygt 116 miljoner kronor. Vad siffran landar på i år är ännu inte klart men man har ändå all anledning att fira redan nu.

Annons
Annons
– Det känns otroligt kul att efter tio år vara en av veteranerna i en så ung bransch som e-handeln ändå är. Nu i november passar vi på att fira dessa händelserika och roliga tio år tillsammans med våra kunder, säger Martin Lindegaard, Försäljnings och marknadschef på Stayhard.

Rullat ut ett nytt koncept

Det tionde året har varit minst sagt händelserikt för Stayhard. Förutom att företagets vd och grundare, Joakim Naumburg, lämnade för nya projekt har e-handlaren flyttade lagret och huvudkontoret till Viared för att till fullo bli en del av Ellos Group.

– Sedan dess har vi haft ett högt tempo både på affärerna och i arbetet med att lansera vårt nya kommunikationskoncept som rullades ut i september. Konceptet grundar sig i vårt arv och det affärstänk som har burit Stayhard framåt de senaste tio åren, säger Martin Lindegaard.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Annons
Annons
Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

Arga kunder uppmanade till bojkott.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Ny konkurs i detaljhandeln.

15-årigt märke satsar på omni:

15-årigt märke satsar på omni: "Ser synergieffekter framför oss"

Siktar utanför Skandinavien.

Deras klockbutik ska sätta Norrland på <nobr>e-handelskartan</nobr>

Deras klockbutik ska sätta Norrland på e-handelskartan

"Är nog rätt patriotiska här uppe".

Annons
Annons
Vass <nobr>e-handel</nobr> skär upp portarna - skickar rakblad

Idag: Vass e-handel skär upp portarna - skickar rakblad

Prenumerationer blir hett igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta