Annons

E-handelsdag för studenter: Foto: Ehandel.se/Michell Grönlund Agnes är en av initiativtagarna till E-handelsdagen

E-handelsdag för studenter: "Vi vill väcka intresset"

2017-11-29 14:19

80 personer anmälde sig.

Idag hålls något som kallas E-handelsdagen på E-commerce Park i Helsingborg, där även vi på Ehandel.se är stationerade.

"Vi vill väcka intresset"

Eventet vänder sig till studenter vid Lunds Universitet, vilket även har en filial i form av Campus i Helsingborg. Arrangör är VentureLab, som är universitets interna organisation för främjande av entreprenörskap. Agnes Gustavsson Larsson och Saga Gardevärn är studenter vid Campus och har tillsammans med VentureLab tagit intiativ till dagen.

- Vi vill väcka intresset bland studenter och öka kunskapen om e-handel. Syftet är att förnya de akademiska utbildningarna och lära ut praktiska kunskaper om e-handel, säger Agnes Gustavsson Larsson till Ehandel.se.

Många studenter ville vara med på e-handelsdagen och före lunch hade ett 50-tal personer slutit upp. Under eftermiddagen anslöt ytterligare ett gäng.

Flera föredrag under dagen gav konkreta tips på hur man kan bygga upp en e-handel.

80 anmälda studenter

Totalt har ett 80-tal studenter anmält sig till E-handelsdagen och från arrangörernas sida har man märkt att intresset för att lära sig mer om e-handel är stort.

Annons
Annons
- Det verkar väldigt poppis! Det finns ett stort intresse från studenternas sida, såvitt vi kan märka, säger Trine Lökken, som själv studerar strategisk marknadskommunikation på Campus.

 Oscar Lindén, Trine Lökken och Ellen Hansson Henne är studenter och har alla engagerat sig i att organisera dagen.

På schemat för dagen stod bland annat en föreläsning om marknadsföring och digitalisering med Peter Borgman på JS Energi och en inspirationsföreläsning med Jan Höjman från Tailor Store.

Peter Borgman föreläste om marknadsföring och digitalisering.

Och Trine Lökkens eget intresse för e-handel också har ökat.

- Jag kan absolut tänka mig att jobba med det i framtiden, säger hon.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta