E-handelsleverantör rekryterar MQ:s omnikanalschef

Han ska göra kunderna mer lojala.

Avensia fortsätter att avancera. Efter att nyligen ha lanserat en ny snabb sajt åt Kicks så stärker man nu upp inom bolaget. Tidigare i år anställde plattformsleverantören tre nya strateger och nu tar företaget in ännu en.

LÄS ÄVEN: Avensia nyrekryterar för att möta kraven från e-handeln

Annons

LÄS ÄVEN: Kicks får ny e-handel med fokus på sömlös kundresa

Den som blir ny Strategic Advisor på Avensia och samtidigt kommer att ingå i företagets Advisory-team är Jens Axelsson. Jens kommer närmast ifrån modekedjan MQ där han under sin tid på bolaget varit e-handelschef, omnikanalschef och marknadschef. Innan MQ var han Head of CRM & Online på KappAhl.

- Erfarenheterna jag samlat på mig under min karriär tror jag kommer kunna göra stor nytta för Avensias kunder, säger Jens Axelsson, Strategic Advisor på Avensia.

"En av de mest erfarna experterna"

Jens Axelsson ska ha lång erfarenhet av “relationsbyggande handel” och kundrelationerna är något han ska fokusera på hos Avensia. Enligt leverantören är Jens Axelsson “en av Skandinaviens största experter på området”.

- Jag är övertygad om att framtidens affärer behöver byggas kring ett genuint kundfokuserat mindset, säger Jens Axelsson.

Enligt Avensia så ökar konkurrensen om kundens uppmärksamhet och kraven från konsumenterna växer.

- Vi ser ett stort behov av att hjälpa våra kunder med att bli bättre på relationsbyggande handel, och vilket bättre sätt finns det att göra det på än att anställa en av de mest erfarna experterna på området? Jens kommer att vara en nyckelperson i detta och jag är övertygad om att han kommer hjälpa många av våra kunder att bli ännu bättre på kundrelationer, säger Kristian Hagset VP Business Development på Avensia.

Annons
Annons