Kicks får ny e-handel med fokus på sömlös kundresa

Nya e-handeln har fokus på mobilt shoppingbeteende och lanseras nu på företagets samtliga marknader.

 Smink-kedjan Kicks gör om sin e-handel och lanserar den i ny version på samtliga marknader där företaget är verksamma.

Kundresan ska bli sömlös

Enligt företaget har den nya sajten fått en betydligt bättre prestanda och en mer användarvänlig design. I fokus står mobil UX design och mobilt shoppingbeteende och den nya e-handeln ska också stötta företagets befintliga omnikanal-lösning, som finns i företagets butiker sedan en tid tillbaka.

Annons

- Vår vision utgår från en sömlös kundresa, oavsett om den slutar eller börjar i en mobil eller i en fysisk butik. Utifrån denna vision har vi gjort om allt från grafisk identitet, kommunikationskoncept till sjösättning av flaggskeppsbutiker och nu även en ny e-handel. Med lanseringen av den nya sajten kan vi idag - oavsett kanal - tillgodose samma inspiration, erbjudande och sortiment, säger Gina Azaric, nordisk marknadsdirektör på Kicks, i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Kicks stärker sin e-handel med Gina Azaric som nordisk direktör

“Skapat en av Nordens snabbaste sajter”

Leverantör av den nya e-handeln är Avensia och digitalbyrån Fjord har stått för designen. 

- Många inom retail-branschen har länge pratat om en omnikanal som möjliggör samma budskap i alla kanaler, men det är få som har lyckats med det på ett bra sätt. Utmaningen är ofta en kombination av att få flera system att arbeta med varandra för att dela samma affärslogik i flera kanaler och att sedan få organisationen att vara med på lösningen. Tillsammans med Kicks har vi utvecklat en unik omnikanal-lösning som också ska kunna leverera i framtiden. Utöver detta har vi också, tack vare vår nya SCOPE-teknik, skapat en av Nordens snabbaste sajter, säger Patrik Sundquist, affärsansvarig på Avensia.

LÄS ÄVEN: Hemligheten bakom Lykos nya turbonsnabba e-handel

Annons