E-handelsmärke och Alexander Bard ska rädda H&M

Och Noomi Rapace ska ha utsetts till "medskapare".

/Nyden. Det kan vara namnet på räddningen för H&M, som den senaste tiden brottats rejält med vikande siffror. Först kom en svag rapport och därefter dök aktien på börsen. Ett mönster som vi dessutom sett upprepas flera gånger på sistone.

LÄS ÄVEN: H&M tappar i butik och på börsen - satsar nu på Tmall

Annons

Det nya klädmärket ska dock vara specifikt avsett för att säljas i e-handeln, och i en och annan pop up-butik. Detta rapporterar flera svenska medier med hänvisning till den amerikanska tidningen The Cut, som intervjuat Oscar Olsson, som ska ha utsetts till bas för projektet.

Noomi Rapace har tecknat avtal

Enligt tidningen ska flera svenska kändisar nu stå beredda att hjälpa H&M att lansera märket. Skådespelerskan Noomi Rapace uppges ha skrivit på ett avtal med klädjätten och utsetts till “medskapare”. Alexander Bard ska ha någon form av nyckelposition i projektet och hans teorier om en framtida “nätokrati” tycks ha tilltalat Oscar Olsson, enligt artikeln.

- Nätokraten är mer känslig för trovärdighet, autencitet och personlighet. De är också mer känsliga än någonsin för utnyttjande av de själva eller av andra människor, säger Oscar Olsson bland annat om de framtida människorna som antas leva i nätokratin. 

LÄS ÄVEN: Alexander Bard förutspår massiv butiksdöd under 2017

Förnekar formellt samarbete

Enligt Breakit ska dock H&M:s svenska presstjänst ha förnekat att kedjan har något formellt samarbete med Alexander Bard, trots att han flera gånger nämndes i intervjun i The Cut.

Annons