Annons

E-handlare avslöjar hur de sålde på BF Från Madladys kampanj

Såhär gick det: E-handlare avslöjar hur de sålde på BF

2016-11-28 16:00

Flera drog in miljonbelopp.

I dag är det Cyber Monday och Black Friday-helgen är förbi. Flera e-handlare har fortsatt rean med speciella Cyber Monday-erbjudanden men den största försäljningsboomen bör vara över. Vi frågade därför vår kära e-handelspanel ifrån förra veckans megaintervju hur det hade gått.

"Femdubblat resultat"

Alla har vad vi fått höra sett en försäljningstillväxt. Vissa har omsatt flera miljoner och andra har dubblat sina siffror, något som Klarna rapporterade om redan vid lunch i fredags.

- Redan vid midnatt den 24:e började trafiken rulla in på Madlady.se. Kampanjen gick långt över förväntan, och vi lyckades hinna med både två korta krascher av hemsidan samt att femdubbla förra årets resultat. Sammanlagt under kampanjen drog vi in 2,5 miljoner kronor, säger Madelene Fisch medgrundare av Madlady.se.

Björn Andersson på BGA Fotobutik har ganska bra orderökning överlag i november men fick dock en liten boost av deras kampanj.

- I fjol var vi inte lika aktiva så vi ökade med 100 procent. Vi sålde för över 120 000 kronor vilket var nytt rekord för oss, säger Björn Andersson, VD på BGA Fotobutik.

"100 000 order"

Samtidigt rapporterar andra en succé inte bara i antal order utan även i ökat ordervärde. Webhallen.se packar just nu 100 000 order som trillat in under deras Black Friday.

- Vi tog emot dryga ett hundra tusen ordrar under kampanjen, vilket är nästan en dubblering av förra året. Omsättningsmässigt gick det ännu bättre då snittordervärdet var märkbart högre i år jämfört med förra året, säger Anton Nilsson, marknadschef på Webhallen.

Prylar för 6 miljoner kronor

Prylbutiken CoolStuff, som i vår tidigare artikel meddelade att de var väl förberedda, kan även de rapportera starka försäljningssiffror.

Annons
Annons
- Vi sålde för cirka 6 miljoner kronor exklusive moms och det är en ökning med 38 procent mot föregående år, säger Christian Omander, medgrundare av CoolStuff.se, och konstaterar att de är väldigt nöjda.

Skönhetsbutiken Gents vittnar även de om en rejäl ökning.

- Gents hade ett bra tryck under Black Friday och genom helgen. Vi satte nytt försäljningsrekord för en enskild dag i fredags och vi ökade med hela 226 procent jämfört med Black Friday 2015, säger Fredrik Bengtsson, VD på Gents.

Och Fredrik Bengtsson är inte ensam om att se en ökning med flera hundra procent under Black Friday.

- Vi ökade omsättningen med cirka 340 procent jämfört med föregående år, säger Sofia Mellström, kampanjansvarig på Skincity.

LÄS ÄVEN:
Chiquelles bästa dag hittills - sålde för 2 miljoner
Megaintervju: Sveriges näthandlare om Black Friday

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Kinnevik lyfte nära 700 miljoner av <nobr>e-handelsnotering</nobr>

Kinnevik lyfte nära 700 miljoner av e-handelsnotering

Och växte totalt med över 3 miljarder.

Annons
Annons
Så påverkade VM <nobr>e-handeln</nobr> i Europa

Fotbollsfest? Så påverkade VM e-handeln i Europa

"Hade inte tid att ta fram plånboken".

Wetail i nytt förvärv - får tillgång till 600 <nobr>e-handlare</nobr>

Wetail i nytt förvärv - får tillgång till 600 e-handlare

Räknar med att omsätta 15 miljoner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nordens största <nobr>e-handlare</nobr> slänger ut Klarna - startar egen betaltjänst

Nordens största e-handlare slänger ut Klarna - startar egen betaltjänst

Kan säljas till andra e-handlare.

1
Kraftig fläktbrist - <nobr>e-handlarna</nobr> laddar i hettan

Kraftig fläktbrist - e-handlarna laddar i hettan

"Inköparna tog i som aldrig förr".

Annons
Annons
ABS Wheels ökade med 50 procent - slog 70 miljoner

ABS Wheels ökade med 50 procent - slog 70 miljoner

Nådde målet och tar nu sikte mot 100 miljoner.

1
ASOS tar klivet in i Sverige - lanserar svensk sajt

ASOS tar klivet in i Sverige - lanserar svensk sajt

Omsätter redan 220 miljoner på den svenska marknaden.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Wakakuu söker:

E-commerce and Marketing Manager

Plantagen söker:

Teamledare som vill bygga upp Nordiska Kundservice

WePack AB söker:

AdWords-expert till snabbt växande internationellt E-handelsföretag i Malmö

Rapunzel of Sweden söker:

Grafisk formgivare med webbkunskaper


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta