Annons

E-handlare köper konkurrent på vägen mot matrevolution Ecolivings grundare Ronald och Alicja Domelid

E-handlare köper konkurrent på vägen mot matrevolution

2018-08-13 07:30

Branschpionjär får ny ägare.

E-handelsföretaget Ecoliving gjorde efter en stunds tystnad comeback i början av sommaren, och då med helt nya produkter i bagaget. Företaget, som säger sig vilja genomföra en matrevolution, hade då tagit fram ett proteinpulver och en slags quinoa, som ska vara unik av sitt slag i Norden.

LÄS ÄVEN: E-handlare ger sig in i foodtech - vill starta matrevolution

Nu meddelar Ecoliving att företaget breddar sin portfölj och samtidigt ökar tillväxten. Bolaget har nämligen köpt upp konkurrenten A la eco, som med sina 10 års erfarenhet ska ha varit först i Sverige med att sälja exempelvis ekologisk och växtbaserad bönpasta.

Får handelsnätverk över hela Sverige

I dag säljs A la ecos produkter hos bland andra Ica, Coop och Citygross.

Annons
Annons
- För oss som ett innovativt foodtechföretag inom växtbaserat protein är detta förvärv mycket intressant eftersom det kompletterar vår portfölj inom växtbaserad och proteinrik mat. Vår strategi är att kombinera produktutveckling med en multi-kanal distributionsstrategi och samtidigt bygga ett starkt varumärke. Genom detta förvärv får vi en bred distribution inom svensk dagligvaruhandel och får jobba tillsammans med duktiga handlare i hela Sverige, säger Ronald Domelid, vice vd och operativ chef för Ecoliving, i ett pressmeddelande.

Utöver förvärvet är Ecoliving mitt uppe i en crowdfundingrunda, som enligt uppgift drog in 800 000 kronor bara under de första minuterna. Hur mycket företaget betalade för A la eco delges ej.

LÄS ÄVEN: Ecolivings crowdfunding gör succé - Schlingmann investerar igen

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Tar fart mot nordisk expansion och 100 miljoner.

Annons
Annons
IKEA skippar Black Friday:

IKEA skippar Black Friday: "Har valt att inte uppmärksamma"

Avstår kampanjdagen helt i Sverige.

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Ny e-handel uppe i 122 procent.

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Pris: 100-300 kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

"Med största sannolikhet slås rekord även i år".

Julklapp från Instagram - tre nya <nobr>e-handelsfunktioner</nobr>

Julklapp från Instagram - tre nya e-handelsfunktioner

Bland annat e-handel i videor.

Björn Borgs <nobr>e-handel</nobr> över 100 miljoner hittills i år

Björn Borgs e-handel över 100 miljoner hittills i år

Står nu för en femtedel.

Annons
Annons
Ny <nobr>e-handel</nobr> med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Ny e-handel med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Varje produkt ska lyfta ett problem.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportlala.se söker:

Digital Growth Specialist

JFR.SE söker:

Customer Service Manager

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta