Annons

E-handlaren NA-KD tar med Klarna Checkout ut i världen Jarno och Sebastian håller ihop i Europa

E-handlaren NA-KD tar med Klarna Checkout ut i världen

2018-06-20 10:20

"Vår främsta prioritet för 2018 är internationell tillväxt".

Modeuppstickaren NA-KD är på frammarsch och kunde under förra året leverera en tillväxt på 150 procent och en omsättning på 403 miljoner kronor.

LÄS ÄVEN: Svenska nätbutiker ingen match för utländska jättar

Under 2018 ska prio ett vara internationell tillväxt och med sig på resan tar man nu betallösningen Klarna Checkout, som företaget sedan tidigare använder i Sverige, Norge och Finland.

- Vi växer snabbt på alla våra marknader och våra partners är en kritisk del för att vi ska kunna säkerställa fortsatt tillväxt. Vi strävar alltid efter att ligga i framkant och erbjuda en enkel och friktionsfri e-handelsupplevelse, säger NA-KD:s grundare och vd Jarno Vanhatapio och tillägger:
- E-handeln blir allt mer konkurrensutsatt och vår främsta prioritet för 2018 är internationell tillväxt, därför är Klarna en av våra viktigaste partners när vi ska etablera oss på nya viktiga marknader.

Ett styrkebesked för Klarna

NA-KD ska sedan förra året ha testat Klarna i Tyskland och väljer nu att använda betalmetoden även i Storbritannien, Nederländerna och Österrike.

Annons
Annons
- Att NA-KD väljer oss när de går in på nya marknader är självklart ett styrkebesked för hur väl våra tjänster fungerar över hela Europa. Med NA-KD:s framåtlutade strategi och vårt gemensamma fokus på kundupplevelsen, ser jag fram emot att utvidga vårt samarbete till nya marknader, säger Sebastian Siemiatkowski, grundare och vd på Klarna.

Det nya samarbetet ska rullas ut under sommaren med start i Storbritannien.

LÄS ÄVEN: Klarna hjälpte Zalando-konkurrenten till 9 miljarder

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Tar fart mot nordisk expansion och 100 miljoner.

Annons
Annons
IKEA skippar Black Friday:

IKEA skippar Black Friday: "Har valt att inte uppmärksamma"

Avstår kampanjdagen helt i Sverige.

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Ny e-handel uppe i 122 procent.

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Pris: 100-300 kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

"Med största sannolikhet slås rekord även i år".

1
Julklapp från Instagram - tre nya <nobr>e-handelsfunktioner</nobr>

Julklapp från Instagram - tre nya e-handelsfunktioner

Bland annat e-handel i videor.

Björn Borgs <nobr>e-handel</nobr> över 100 miljoner hittills i år

Björn Borgs e-handel över 100 miljoner hittills i år

Står nu för en femtedel.

Annons
Annons
Ny <nobr>e-handel</nobr> med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Ny e-handel med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Varje produkt ska lyfta ett problem.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportlala.se söker:

Digital Growth Specialist

JFR.SE söker:

Customer Service Manager

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta