E-handlaren håller inte tillbaka – kör Black Friday i tio dagar

Siktar på försäljningsrekord.

Årets stora försäljningsfest Black Friday infaller det här året den 23:e november. Men e-handelsgiganten Amazon nöjer sig inte med att satsa på en dag – Amazons Black Fridaysatsning börjar nämligen redan den 16:e november och håller på i tio dagar med avslutning den 25:e november.

Riktar sig till tidiga julplanerare

Under de tio dagarna ska Amazon ha fler kampanjerbjudanden än någonsin tidigare och samtidigt slå försäljningsrekord.

Annons

- Vi vet att många av våra kunder börjar planera inför julen den här tiden på året. Vi är glada att kunna ge fina erbjudanden då kunderna behöver dem som mest, säger Amazon UK:s Doug Gurr till Retail Gazette.

Precis som i fjol öppnar Amazon också en pop up-butik under fyra dagar kring Black Friday. Butiken är öppen mellan den 22:a och 25:e november.

Ny fyrstjärnig butik öppnas

Pop up-butiken i London är inte Amazons enda satsning på fysiska butiker. För några veckor sedan öppnades Amazon 4-star i New York, vilket vi tidigare har berättat om.

LÄS ÄVEN: Amazon öppnar en helt ny typ av fysisk butik

Precis som namnet på butiken låter förstå, så säljs det bara produkter som värdesatts med minst fyra stjärnor i e-handeln. 4-star verkar vara ett koncept som Amazon tänker utvidga, nyligen meddelades det nämligen att en ny 4-star butik öppnas en bit utanför Denver inom kort.

Annons