Annons

E-handlaren håller inte tillbaka - kör Black Friday i tio dagar Amazons UK-chef Doug Gurr laddar för årets köpfest

E-handlaren håller inte tillbaka - kör Black Friday i tio dagar

2018-11-06 13:31

Siktar på försäljningsrekord.

Årets stora försäljningsfest Black Friday infaller det här året den 23:e november. Men e-handelsgiganten Amazon nöjer sig inte med att satsa på en dag – Amazons Black Fridaysatsning börjar nämligen redan den 16:e november och håller på i tio dagar med avslutning den 25:e november.

Riktar sig till tidiga julplanerare

Under de tio dagarna ska Amazon ha fler kampanjerbjudanden än någonsin tidigare och samtidigt slå försäljningsrekord.

- Vi vet att många av våra kunder börjar planera inför julen den här tiden på året. Vi är glada att kunna ge fina erbjudanden då kunderna behöver dem som mest, säger Amazon UK:s Doug Gurr till Retail Gazette.

Precis som i fjol öppnar Amazon också en pop up-butik under fyra dagar kring Black Friday. Butiken är öppen mellan den 22:a och 25:e november.

Ny fyrstjärnig butik öppnas

Pop up-butiken i London är inte Amazons enda satsning på fysiska butiker. För några veckor sedan öppnades Amazon 4-star i New York, vilket vi tidigare har berättat om.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Amazon öppnar en helt ny typ av fysisk butik

Precis som namnet på butiken låter förstå, så säljs det bara produkter som värdesatts med minst fyra stjärnor i e-handeln. 4-star verkar vara ett koncept som Amazon tänker utvidga, nyligen meddelades det nämligen att en ny 4-star butik öppnas en bit utanför Denver inom kort.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
E-handeln Otis Bikes om deras resa till miljonomsättning

E-handeln Otis Bikes om deras resa till miljonomsättning

Det amerikanska cykelbudet fick ge namn till Martins märke.

Annons
Annons
Skincity växer med 27% - omsätter nu 350 miljoner

Exklusivt: Skincity växer med 27% - omsätter nu 350 miljoner

Har spikat lanseringsdatum för brittisk sajt.

Gekås nya storsatsning:

Gekås nya storsatsning: "Som e-handel fast bättre"

Deras egen variant av webbshop.

Svag start för pizzabottnar på nätet - nu tänker krögaren om

Svag start för pizzabottnar på nätet - nu tänker krögaren om

"Vi vågar prova oss fram och driva innovativa lösningar".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lågpriskedjan Primark tänker om - överväger nu <nobr>e-handel</nobr>

Lågpriskedjan Primark tänker om - överväger nu e-handel

Kan lansera Click&Collect.

Leveranskritik mot MediaMarkt:

Leveranskritik mot MediaMarkt: "Har fått vissa utmaningar"

Beställningar från början av december har inte kommit fram.

Apotea slår rekord igen - över 2 miljarder i försäljning

Apotea slår rekord igen - över 2 miljarder i försäljning

Nätapoteket går inte att stoppa?

Annons
Jobb på Ehandel.se

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist

Campadre söker:

Teamledare till största shoppingklubben på nätet i Norden, Campadre.

Jula Sverige AB söker:

e-handelsspecialist

BabyBjörn AB söker:

E-commerce Store Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta