Annons

E-handlarens event slutsålt - fick 35 000 besökare Foto: Sam Smelty/Zalando Förväntansfulla e-handelskunder köar inför festen

E-handlarens event slutsålt - fick 35 000 besökare

2018-09-04 08:57

Tre dagars modefest.

Att endast marknadsföra sig via annonsering i mer eller mindre traditionella kanaler, hör dåtiden till. Numera krävs det större satsningar om man ska vinna över kundernas hjärtan.

Åtminstone om man ska döma av e-handelsjätten Zalando, som i helgen bjöd in till den tredje upplagan av den egenkonstruerade festivalen Bread&Butter i Berlin. Festligheterna pågick från fredag till söndag och bjöd bland annat på framträdanden av artister som Lauryn Hill och Jaden Smith.

Jaden Smith gästade Zalando (foto: Sam Smelty)

Annons
Annons

Fick förtur till nya produktsläpp

Totalt lockade årets Bread&Butter 35 000 besökare och 43 utställande varumärken, som till exempel Nike, MAC Cosmetics och Vans. Under de tre dagarna avhandlades bland annat paneldebatter och modevisningar, med exklusiva produktsläpp som följd.

- Biljetterna till eventet sålde helt slut alla tre dagarna, och på lördagen hade vi rekordmånga besökare. Det här visar att Bread&Butter verkligen möter vår målgrupps behov, säger Carsten Hendrich, som ansvarar för Zalandos "Creative Lab", i ett pressmeddelande.

Biljetterna till årets Bread&Butter-festival ska ha kostat från 15 euro.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
E-handlaren Pierce slog förra årets omsättning under Q3

E-handlaren Pierce slog förra årets omsättning under Q3

Satsar på video- och podcaststudio.

Annons
Annons
Efter förlusten - Zalando börjar ta betalt för frakten

Efter förlusten - Zalando börjar ta betalt för frakten

Vill motverka beställningar av endast en vara.

Michael Wictor lämnar Ehandel.se - han blir ny VD

Michael Wictor lämnar Ehandel.se - han blir ny VD

"Det är dags för mig att lämna över".

1
Två nya handelsproffs till Nellys styrelse

Två nya handelsproffs till Nellys styrelse

"Besitter lång erfarenhet av mode och digital marknadsföring".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nya Polarn O. Pyret:

Nya Polarn O. Pyret: "En av Nordens snabbaste sajter"

"En app-liknande upplevelse".

2
Modejätten lanserar digital personal shopper i Sverige

Modejätten lanserar digital personal shopper i Sverige

"Ett stort utbud gör det svårare för kunden att hitta det de söker".

Jollyrooms nya lagermaskin halverar packtiden

Jollyrooms nya lagermaskin halverar packtiden

Kartongknivar inte hållbart under Black Week.

1
Annons
Annons
Såldes av Qliro Group - förvärvar nu konkurrent

Såldes av Qliro Group - förvärvar nu konkurrent

HSNG kompletterar utbudet.

"På Black Friday skulle vi gråta över ett sådant resultat"

E-handlarna talar ut om helgens köpfest.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent

BSA KÖK & BAD AB söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webbredaktör/Marknadskoordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta