E-handlarens event slutsålt – fick 35 000 besökare

Tre dagars modefest.

Att endast marknadsföra sig via annonsering i mer eller mindre traditionella kanaler, hör dåtiden till. Numera krävs det större satsningar om man ska vinna över kundernas hjärtan.

Åtminstone om man ska döma av e-handelsjätten Zalando, som i helgen bjöd in till den tredje upplagan av den egenkonstruerade festivalen Bread&Butter i Berlin. Festligheterna pågick från fredag till söndag och bjöd bland annat på framträdanden av artister som Lauryn Hill och Jaden Smith.

Annons

Jaden Smith gästade Zalando (foto: Sam Smelty)

Fick förtur till nya produktsläpp

Totalt lockade årets Bread&Butter 35 000 besökare och 43 utställande varumärken, som till exempel Nike, MAC Cosmetics och Vans. Under de tre dagarna avhandlades bland annat paneldebatter och modevisningar, med exklusiva produktsläpp som följd.

- Biljetterna till eventet sålde helt slut alla tre dagarna, och på lördagen hade vi rekordmånga besökare. Det här visar att Bread&Butter verkligen möter vår målgrupps behov, säger Carsten Hendrich, som ansvarar för Zalandos "Creative Lab", i ett pressmeddelande.

Biljetterna till årets Bread&Butter-festival ska ha kostat från 15 euro.

Annons