Annons

E-handlarens event slutsålt - fick 35 000 besökare Foto: Sam Smelty/Zalando Förväntansfulla e-handelskunder köar inför festen

E-handlarens event slutsålt - fick 35 000 besökare

2018-09-04 08:57

Tre dagars modefest.

Att endast marknadsföra sig via annonsering i mer eller mindre traditionella kanaler, hör dåtiden till. Numera krävs det större satsningar om man ska vinna över kundernas hjärtan.

Åtminstone om man ska döma av e-handelsjätten Zalando, som i helgen bjöd in till den tredje upplagan av den egenkonstruerade festivalen Bread&Butter i Berlin. Festligheterna pågick från fredag till söndag och bjöd bland annat på framträdanden av artister som Lauryn Hill och Jaden Smith.

Jaden Smith gästade Zalando (foto: Sam Smelty)

Annons
Annons

Fick förtur till nya produktsläpp

Totalt lockade årets Bread&Butter 35 000 besökare och 43 utställande varumärken, som till exempel Nike, MAC Cosmetics och Vans. Under de tre dagarna avhandlades bland annat paneldebatter och modevisningar, med exklusiva produktsläpp som följd.

- Biljetterna till eventet sålde helt slut alla tre dagarna, och på lördagen hade vi rekordmånga besökare. Det här visar att Bread&Butter verkligen möter vår målgrupps behov, säger Carsten Hendrich, som ansvarar för Zalandos "Creative Lab", i ett pressmeddelande.

Biljetterna till årets Bread&Butter-festival ska ha kostat från 15 euro.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Resurs Bank stärker upp med två nya chefer

Resurs Bank stärker upp med två nya chefer

Rekryterar från Bergendahls.

Annons
Annons
Webbshop tillägnad försvunnen flicka läggs ner

Webbshop tillägnad försvunnen flicka läggs ner

"Jag är just nu inte i stånd att ta hand om de beställningar som görs via hemsidan", skriver Madeleine McCanns mamma.

Posh Living vill växa på nätet - han blir ny VD

Posh Living vill växa på nätet - han blir ny VD

"Har viktiga erfarenheter från detaljhandelns alla led".

Allt tuffare för cityhandeln - tillväxten flyttar till nätet

Allt tuffare för cityhandeln - tillväxten flyttar till nätet

"Sällanköpshandeln är under press".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Inrego slog 300 miljoner - ska utomlands med ny plattform

Inrego slog 300 miljoner - ska utomlands med ny plattform

Blev dags att byta ut egenutvecklad lösning.

Fraktjätte byter hämtningstid:

Fraktjätte byter hämtningstid: "Flexibilitet är livsviktigt"

Fler order beräknas komma iväg samma dag.

Annons
Annons
Paketskåp och drive-thru när Coop lanserar utlämning i butik

Paketskåp och drive-thru när Coop lanserar utlämning i butik

Pilottestas just nu i Göteborg och Falun.

Nytt superlager ska göra Jollyroom störst i Norden

Nytt superlager ska göra Jollyroom störst i Norden

I drift lagom till julhandeln.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

CoolStuff AB söker:

Lead Designer med ansvar för UX/UI design och grafisk profil

Gents AB söker:

Web Creative Graphic Designer

Rapunzel of Sweden söker:

Webbdesigner/Art Director

Boob Design AB söker:

E-Commerce Manager till Boob Design AB


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta