Annons

E-handlarens event slutsålt - fick 35 000 besökare Foto: Sam Smelty/Zalando Förväntansfulla e-handelskunder köar inför festen

E-handlarens event slutsålt - fick 35 000 besökare

2018-09-04 08:57

Tre dagars modefest.

Att endast marknadsföra sig via annonsering i mer eller mindre traditionella kanaler, hör dåtiden till. Numera krävs det större satsningar om man ska vinna över kundernas hjärtan.

Åtminstone om man ska döma av e-handelsjätten Zalando, som i helgen bjöd in till den tredje upplagan av den egenkonstruerade festivalen Bread&Butter i Berlin. Festligheterna pågick från fredag till söndag och bjöd bland annat på framträdanden av artister som Lauryn Hill och Jaden Smith.

Jaden Smith gästade Zalando (foto: Sam Smelty)

Annons
Annons

Fick förtur till nya produktsläpp

Totalt lockade årets Bread&Butter 35 000 besökare och 43 utställande varumärken, som till exempel Nike, MAC Cosmetics och Vans. Under de tre dagarna avhandlades bland annat paneldebatter och modevisningar, med exklusiva produktsläpp som följd.

- Biljetterna till eventet sålde helt slut alla tre dagarna, och på lördagen hade vi rekordmånga besökare. Det här visar att Bread&Butter verkligen möter vår målgrupps behov, säger Carsten Hendrich, som ansvarar för Zalandos "Creative Lab", i ett pressmeddelande.

Biljetterna till årets Bread&Butter-festival ska ha kostat från 15 euro.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Påskkatastrofen: Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Sämsta veckan hittills.

Annons
Annons
Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras e-handeln

"Trygghet att handla direkt av tillverkaren".

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Investerar för att möta en tuffare konkurrens.

<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Annons
Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta