Annons

E-handlarens event slutsålt - fick 35 000 besökare Foto: Sam Smelty/Zalando Förväntansfulla e-handelskunder köar inför festen

E-handlarens event slutsålt - fick 35 000 besökare

2018-09-04 08:57

Tre dagars modefest.

Att endast marknadsföra sig via annonsering i mer eller mindre traditionella kanaler, hör dåtiden till. Numera krävs det större satsningar om man ska vinna över kundernas hjärtan.

Åtminstone om man ska döma av e-handelsjätten Zalando, som i helgen bjöd in till den tredje upplagan av den egenkonstruerade festivalen Bread&Butter i Berlin. Festligheterna pågick från fredag till söndag och bjöd bland annat på framträdanden av artister som Lauryn Hill och Jaden Smith.

Jaden Smith gästade Zalando (foto: Sam Smelty)

Annons
Annons

Fick förtur till nya produktsläpp

Totalt lockade årets Bread&Butter 35 000 besökare och 43 utställande varumärken, som till exempel Nike, MAC Cosmetics och Vans. Under de tre dagarna avhandlades bland annat paneldebatter och modevisningar, med exklusiva produktsläpp som följd.

- Biljetterna till eventet sålde helt slut alla tre dagarna, och på lördagen hade vi rekordmånga besökare. Det här visar att Bread&Butter verkligen möter vår målgrupps behov, säger Carsten Hendrich, som ansvarar för Zalandos "Creative Lab", i ett pressmeddelande.

Biljetterna till årets Bread&Butter-festival ska ha kostat från 15 euro.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Apoteksgruppen ska utveckla sin e-handel - internrekryterar

Apoteksgruppen ska utveckla sin e-handel - internrekryterar

Han ska transformera bolaget.

Annons
Annons
Fraktutmanaren tar in nära 40 miljoner kronor

Fraktutmanaren tar in nära 40 miljoner kronor

"Stor potential inom last mile".

Butiker lämnar PostNord - måste hitta nya leveranslösningar

Butiker lämnar PostNord - måste hitta nya leveranslösningar

"Amazon kommer utelämna de lokala aktörerna".

Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Klurig logistik?

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Allt från OEM-tillverkning till företagsabonnemang.

Appen som blev en nätbutik - omsatte 5 miljoner på ett halvår

Appen som blev en nätbutik - omsatte 5 miljoner på ett halvår

Ska stävja Zalando och Boozt.

Fracklagret:

Fracklagret: "De flesta butiker bara gnäller på e-handel"

Nischad e-handel passerar 3 miljoner kronor.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Efva Attling söker:

Social Media Specialist

Cissi och Selma söker:

E-Commerce Manager /webshopsansvarig

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist

Campadre söker:

Teamledare till största shoppingklubben på nätet i Norden, Campadre.


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta