Annons

E-handlarens julkalender väntas sälja slut på en dag Skincity satsar på 25 luckor i år

E-handlarens julkalender väntas sälja slut på en dag

2018-10-16 14:31

Har stärkt upp med extra logistikpersonal.

Känns det som att sommaren precis tog slut? I så fall får du nog tänka om. Ett säkert tecken på att julen är på väg är nämligen att e-handlare börjar lägga upp julkalendrar till försäljning.

Räknar ner till släppet på sajten

Och nu är det alltså dags. I morgon går startskottet för försäljningen av Skincitys julkalender, och e-handlaren - som just nu räknar ner till släppet på sin sajt - väntar sig strykande åtgång.

- Vi reserverar oss för slutförsäljning inom någon dag, meddelar Lovisa Hedlund, Concept Assistant på Skincity, i ett mejl till Ehandel.se.

Skincity har enligt Lovisa Hedlund skissat på kalenderns innehåll och utseende sedan förra årets julhandel. Nytt för i år är att de kunder som lyckas klicka hem en kalender får 25 luckor att öppna, istället för de mer traditionella 24. Det innebär alltså utvalda 25 produkter, som ska vara värda betydligt mer än vad kunden får betala för kalendern. 

Annons
Annons

"Känner oss rustade"

Precis som tidigare år släpps årets kalender i ett begränsat antal.

- Det exakta antalet vill vi inte avslöja, men vi har ökat upplagan en aning från förra året för att möta efterfrågan bättre. Vi vill hålla en begränsad kvantitet på vår hudvårdskalender, det är en exklusiv happening i limited edition.

Har ni förberett er på något särskilt sätt för lanseringen i morgon?

- Vår logistikavdelning är en av de viktigaste länkarna och vi har förberett med extra personal för att fortsätta kunna hålla samma snabba leverans som våra kunder förväntar sig av oss. Det är såklart extremt krävande rent logistiskt när försäljningen peakar på ett sådant sätt som den gör en dag som denna. Men med noga planering, ökad kapacitet för sajten, erfaren logistikpersonal samt bra processer, så känner vi oss rustade för morgondagen, avslutar Lovisa Hedlund.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Annons
Annons
Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Annons
Annons
Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta