Annons

E-handlarens julkalender väntas sälja slut på en dag Skincity satsar på 25 luckor i år

E-handlarens julkalender väntas sälja slut på en dag

2018-10-16 14:31

Har stärkt upp med extra logistikpersonal.

Känns det som att sommaren precis tog slut? I så fall får du nog tänka om. Ett säkert tecken på att julen är på väg är nämligen att e-handlare börjar lägga upp julkalendrar till försäljning.

Räknar ner till släppet på sajten

Och nu är det alltså dags. I morgon går startskottet för försäljningen av Skincitys julkalender, och e-handlaren - som just nu räknar ner till släppet på sin sajt - väntar sig strykande åtgång.

- Vi reserverar oss för slutförsäljning inom någon dag, meddelar Lovisa Hedlund, Concept Assistant på Skincity, i ett mejl till Ehandel.se.

Skincity har enligt Lovisa Hedlund skissat på kalenderns innehåll och utseende sedan förra årets julhandel. Nytt för i år är att de kunder som lyckas klicka hem en kalender får 25 luckor att öppna, istället för de mer traditionella 24. Det innebär alltså utvalda 25 produkter, som ska vara värda betydligt mer än vad kunden får betala för kalendern. 

Annons
Annons

"Känner oss rustade"

Precis som tidigare år släpps årets kalender i ett begränsat antal.

- Det exakta antalet vill vi inte avslöja, men vi har ökat upplagan en aning från förra året för att möta efterfrågan bättre. Vi vill hålla en begränsad kvantitet på vår hudvårdskalender, det är en exklusiv happening i limited edition.

Har ni förberett er på något särskilt sätt för lanseringen i morgon?

- Vår logistikavdelning är en av de viktigaste länkarna och vi har förberett med extra personal för att fortsätta kunna hålla samma snabba leverans som våra kunder förväntar sig av oss. Det är såklart extremt krävande rent logistiskt när försäljningen peakar på ett sådant sätt som den gör en dag som denna. Men med noga planering, ökad kapacitet för sajten, erfaren logistikpersonal samt bra processer, så känner vi oss rustade för morgondagen, avslutar Lovisa Hedlund.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Klarnas VD efter mötet med ministrarna:

Klarnas VD efter mötet med ministrarna: "Behövs utbildning"

Pratade om ID-kapningar och överskuldsättning.

Annons
Annons
Han tar över blomsterkoncernen

Han tar över blomsterkoncernen

Ny chef för det nordiska storföretaget.

App för e-magasin tror på digital framtid

App för e-magasin tror på digital framtid

Tar in 157 miljoner.

Ett år senare: Teknikmagasinet i ny rekonstruktion

Ett år senare: Teknikmagasinet i ny rekonstruktion

Vill se lägre hyreskostnader.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

MQ:s resultat störtdyker:

MQ:s resultat störtdyker: "Har varit en svag försäljning"

Somrigt gick inte hem.

City Gross flyttar plocket till butikerna - 33 personer får gå

City Gross flyttar plocket till butikerna - 33 personer får gå

Lägger om sin e-handelslogistik.

Han tror på ett liv efter konkursen - JC ska återuppstå

Han tror på ett liv efter konkursen - JC ska återuppstå

"Jag har kompetensen som krävs för att lyckas".

Annons
Annons
Tvära kast i Svensk Handels mätning:

Tvära kast i Svensk Handels mätning: "Statistisk variation"

Nya Handelsbarometern för juni är här.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta