Annons

E-handlarens superresultat: 4,1 miljarder första halvåret Würths koncernchef Robert Friedmann

E-handlarens superresultat: 4,1 miljarder första halvåret

2018-08-14 16:00

Ökade med 19 procent.

B2B har länge varit en riktig snackis i e-handelsvärlden, men fortfarande kämpar många företag med att få till riktigt smidig handel företag emellan.

En aktör som dock verkar ha hittat en väg framåt är den tyska jätten Würth, som redan 2015 beskrev sin verksamhet som särskilt inriktad på e-handel för företag.

LÄS ÄVEN: B2B - framtidens e-handel eller krångligt sidoprojekt?

Annons
Annons

Sålde för 70,5 miljarder kronor

Würth har presenterat flera starka rapporter, och nu står det klart att även det första halvåret 2018 inte direkt blev någon besvikelse. Bolaget ökade sin försäljning med 6,5 procent och nådde därmed 6,8 miljarder euro, vilket motsvarar 70,5 miljarder svenska kronor. Tillväxten på hemmamarknaden Tyskland beskrivs som särskilt stark.

- Vi hoppas fortfarande på att vi kommer att kunna presentera rekordsiffror vad gäller både försäljning och resultat 2018, kommenterar Robert Friedmann, koncernchef Würth Group, i ett pressmeddelande.

Samtidigt ska koncernens verksamhetsresultat ha ökat med 19,4 procent till 400 miljoner euro, eller 4,1 miljarder kronor. Under årets första sex månader ökade Würth sin personalstyrka med omkring 2 000, vilket innebär att företaget nu har över 76 000 anställda. Knappt 33 000 av dem uppges arbeta med försäljning.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Hinner inte längre hantera logistiken själv.

Annons
Annons
Grundades 1965 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Just nu: Grundades 1965 - nu lanseras e-handeln

Ny e-handlare tar upp kampen om jättemarknaden.

Efter Komplett - här är Ole Vinjes nya jobb

Efter Komplett - här är Ole Vinjes nya jobb

Förre vd:n avgår efter 16 år.

Mystiskt avsked - Gina Tricots VD lämnar

Mystiskt avsked - Gina Tricots VD lämnar

"Passar bra att jag tar mig an ett nytt uppdrag nu".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Här är e-handlarna som influencers helst vill jobba med

Här är e-handlarna som influencers helst vill jobba med

"Krångligt att förstå vad företag förväntar sig".

H&M ökade med 11 procent: “Går i rätt riktning”

H&M ökade med 11 procent: “Går i rätt riktning”

Förändringsarbetet fortsätter.

Erikshjälpens VD lämnar - en ny har nu tillsats

Erikshjälpens VD lämnar - en ny har nu tillsats

"Viktigt att organisationen är förändringsbenägen".

Annons
Annons
Svensk kalenderjätte lanserar personaliserad e-handel

Svensk kalenderjätte lanserar personaliserad e-handel

Så typiskt Burde.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta