Annons

Efter bojkotten - Ivanka Trump öppnar egen e-handel Foto: Instagram Ivanka Trump blir e-handlare

Efter bojkotten - Ivanka Trump öppnar egen e-handel

2018-04-20 07:00

Ska sälja sitt märke direkt till konsumenterna.

Sedan Donald Trump tillträdde som USA:s president har ett antal av hans motståndare uppmanat till bojkott av hans dotter Ivanka Trumps varumärke. Märket omfattar bland annat mode, väskor och smycken.

Plockades bort av Nordstroms

Ivanka Trump riktade till en början in sig på att nå ut via återförsäljare, något som inledningsvis var en lyckad taktik. När bojkotten inleddes hade hon samarbeten med amerikanska aktörer som Macy’s, Nordstroms och Bloomingdale’s. En del av dem är fortfarande aktuella, men under förra året valde bland andra Nordstroms att plocka bort Ivankas kollektion ur sitt sortiment.

Sedan dess ska märkets försäljning ha varit skakig. Det menar åtminstone tidningen Power Retail, som nu avslöjar att Ivanka Trump har tagit till ett nytt grepp för att få upp försäljningssiffrorna. Nämligen en egen e-handel, som ska ha öppnat för beställningar i veckan.

Annons
Annons

E-handel i kombination med livsstilstips

Den hittas på Ivanka Trumps livsstilsblogg, som ska ha lanserats 2014. Utöver att e-handla kan bloggens besökare bland annat ta del av styling- och vardagstips samt intervjuer med mäktiga kvinnor, inklusive Ivanka Trump själv, meddelar Power Retail.

Ivanka Trump arbetar sedan en tid tillbaka som assistent till sin far, och uppges därför inte längre ha någon operativ roll i sitt bolag.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Lager 157:s VD om nya sajten:

Lager 157:s VD om nya sajten: "En naggande god kundbas"

Hotell och restauranger bland de främsta kunderna.

Annons
Annons
Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Blir ny Head of Business Partnerships.

iDealOfSweden-gänget startar ny <nobr>e-handel</nobr>

iDealOfSweden-gänget startar ny e-handel

Solglasögon och badkläder blir nya branschen.

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Tungt första bokslut för nya ägarna.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Har vuxit med över 5 000 procent på fyra år.

Bokjättens e-handel växer

Bokjättens e-handel växer "på bekostnad av övriga kanaler"

Men pengarna rullar mer ut än in.

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Vinsten kom över 500 miljoner.

Annons
Annons
Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Tvårummaren är long gone.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hatstore Scandinavia AB söker:

Webbutvecklare - Hatstore

MaxGaming söker:

Plock & pack

CHIQUELLE AB söker:

Warehouse Assistant

Elodie Details söker:

Content Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta