Efter miljontillskottet – nya lojalitetstjänsten är nu klar

Flyttar in i e-handelsparken.

I september förra året kunde vi meddela att företaget AppliedGroup Nordic tagit in tre miljoner kronor till en ny e-handelstjänst, som de då höll på att utveckla. Tjänsten som går under namnet Pinguin ska göra e-handlarnas kunder mer lojala och den ska nu vara färdig för bred lansering.

LÄS ÄVEN: Tre miljoner kronor till ny lojalitetstjänst för e-handlare

Annons

Pinguin ska erbjuda e-handlarna ett färdigt system för en digital kundklubb, eller vad företaget kallar ett “socialt kundklubbsramverk”, och under början av 2018 ska den nya tjänsten ha testats hos ett “par utvalda e-handelssajter”.

"Vi klickade direkt"

I samband med att företaget nu öppnar tjänsten för fler e-handlare så slår man även upp ett kontor i Helsingborg i den så kallade e-handelsparken, E-commerce Park of Sweden. Helsingborg sägs bland annat vara bra för företagets kommande expansionsplaner.

- Vi klickade direkt med E-commerce Parks vd, Amelie Lidén, som bekräftade alla de styrkor vi trodde att både de och Helsingborg ruvar på. Här är verkligen tillgången till marknaden mer påtaglig, inte minst genom närheten till Danmark och våra kommande expansionsmarknader på kontinenten, säger Pinguins medgrundare och vd Johan Wikström i ett pressmeddelande.

"En närvaro i Stockholm också"

Även om Pinguin vill vara nära resten av Europa, så ska ett Stockholmskontor också finnas i planerna.

- Vi förstår att vi behöver en närvaro i Stockholm också, en stor portion av våra målkunder finns där. Vi jobbar just nu på en lösning som kan bli hur bra som helst, inom en månad kan vi nog avslöja mer detaljer, säger Johan Wikström.

Pinguin flyttar in i e-handelsparken nu till hösten då företaget samtidigt ska inleda en storskalig och aggressiv lanseringsplan.

Annons