Efter miljontillskottet – MQ börjar sälja på marknadsplats

Gör som Nilson Group.

Nyligen kunde Ehandel.se berätta att skojätten Nilson Group har släppt loss vissa av företagets varumärken, som nu ska gå att köpa via H&M:s marknadsplats Afound. De är inte ensamma om att öppna upp sina varumärken för marknadsplatser, visar det sig nu.

LÄS ÄVEN: Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Annons

Modekedjan MQ, som nyligen tog in 176 miljoner för att finansiera en omställning inom bolaget, berättar nu också att de kommer att erbjuda sina egna varumärken i externa kanaler. Detta för att nå nya kunder och nya marknader. Den första marknadsplatsen MQ har valt är Afound.

- Detta är ett exempel på samarbete för att skapa tillväxt och långsiktig lönsamhet. Vi utvärderar kontinuerligt olika affärsmodeller och nya sätt att presentera vårt kunderbjudande för dem som ännu inte upptäckt MQ. Afound är en ny typ av outlet, med hög kvalitet och premiumkänsla helt i linje med MQ:s värderingar och det ska bli oerhört spännande att följa, säger Ingvar Larsson, vd för MQ, i ett pressmeddelande.

MQ:s egna varumärken som kommer att möta en ny publik är Bondelid, Dobber, Stockh lm, Bläck, Visual Clothing Project och ThreeSixtyFive.

Annons