Annons

Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser Claes Meldgaard

Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

2019-05-23 11:52

Släpper lös varumärkena redan denna vecka.

Nilson Group som står bakom butikskedjorna DinSko, Nilson Shoes, Skopunkten, Jerns, Radical Sports samt Ecco meddelar nu att man ska satsa på marknadsplatser på nätet. Skokoncernen har de senaste åren lagt allt mer energi på e-handeln, via bland annat sin egen nätbutik Feetfirst.

Försäljningen hittills har dock endast skett i egna kanaler, men detta ändras nu. Med start redan denna vecka så ska flera av skokoncernens varumärken gå att köpa via H&M:s marknadsplats Afound.

- Afounds satsning på att sälja noggrant utvalda varumärken inom mode till outletpriser känns helt rätt för oss då vi har ett sortiment som matchar deras målgrupp, säger Claes Meldgaard, VD på Nilson Group, i ett pressmeddelande.

En europeisk marknadsplats

Afound är dock bara starten på en större satsning på marknadsplatser och att koppla loss koncernens varumärken från de egna kanalerna.

Annons
Annons
- Vi har en stor styrka i våra egna varumärken som vi enbart aktiverat i våra butiker och i vår egen e-handel. Från och med nu kommer några av dessa att synas på Afound och framöver även på fler marknadsplatser, säger Claes Meldgaard.

Vilken marknadsplats som står på tur avslöjas inte men den ska bidra till att “driva volymförsäljningen på den europeiska marknaden”.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

Annons
Annons
De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

Satsar på e-handeln.

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

Men resultatet sjönk.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Betala med ansiktet.

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

"Titulera sig truckninja istället för truckförare".

Annons
Annons
E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

17 år i branschen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta