Eleven går omnikanal med nytt uppköp

Skönhetsbutiken tar återigen klivet ut i den fysiska handeln efter att ha förvärvat kosmetikkedjan Parfymeri L.

Det är inte bara utlandslanseringar och leverans med cykelbud som gäller för eleven.se. Skönhetssajten har, trots att man sedan tidigare gjort sig av med de fysiska butikerna som bolaget hade under varumärket Parelle, avslöjat sina planer på någon form av omnikanals-lösning.

Nu är det dags att förverkliga de drömmarna. Eleven har nämligen köpt upp företaget Parfymeri L som idag har tre butiker i Stockholm, Uppsala och Örebro.

Annons

– Vi ser att vår kunskap och långa erfarenhet från näthandeln kan anpassas även för fysisk handel. Vår fortsatta ambition är att tillsammans driva den auktoriserade skönhetsbranschen framåt, säger Michael Gegerfeldt, elevens VD och grundare.

Omnikanal kräver namnbyte

I samband med förvärvet byter Parfymeri L namn till eleven Stores AB medan de tre butikerna kommer att byta namn till eleven. Det för att skapa en enhetlig upplevelse för kunden samt möjliggöra en fullständig omnikanals-integration.

– Förvärvet av Parfymeri L är strategiskt viktigt för eleven. Personalen i de befintliga butikerna besitter en stor kompetens och vi kommer tillsammans bygga ett nytt omnikanals-koncept för modern skönhetsshopping i framtiden, säger Michael Gegerfeldt.

Annons