Annons

Eleven går omnikanal med nytt uppköp Parfymeri L

Eleven går omnikanal med nytt uppköp

2016-01-14 10:14

Skönhetsbutiken tar återigen klivet ut i den fysiska handeln efter att ha förvärvat kosmetikkedjan Parfymeri L.

Det är inte bara utlandslanseringar och leverans med cykelbud som gäller för eleven.se. Skönhetssajten har, trots att man sedan tidigare gjort sig av med de fysiska butikerna som bolaget hade under varumärket Parelle, avslöjat sina planer på någon form av omnikanals-lösning.

Nu är det dags att förverkliga de drömmarna. Eleven har nämligen köpt upp företaget Parfymeri L som idag har tre butiker i Stockholm, Uppsala och Örebro.

Annons
Annons
– Vi ser att vår kunskap och långa erfarenhet från näthandeln kan anpassas även för fysisk handel. Vår fortsatta ambition är att tillsammans driva den auktoriserade skönhetsbranschen framåt, säger Michael Gegerfeldt, elevens VD och grundare.

Omnikanal kräver namnbyte

I samband med förvärvet byter Parfymeri L namn till eleven Stores AB medan de tre butikerna kommer att byta namn till eleven. Det för att skapa en enhetlig upplevelse för kunden samt möjliggöra en fullständig omnikanals-integration.

– Förvärvet av Parfymeri L är strategiskt viktigt för eleven. Personalen i de befintliga butikerna besitter en stor kompetens och vi kommer tillsammans bygga ett nytt omnikanals-koncept för modern skönhetsshopping i framtiden, säger Michael Gegerfeldt.

Jimmy Andersson

Redaktör

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Instagram rullar ut statistik på svenska konton

Instagram rullar ut statistik på svenska konton

Bloggerskan Desirée "Dessie" Nilsson bland de första.

Annons
Annons
120 kontakter i 7 länder när Chiquelle lanserade chatt

I dag: 120 kontakter i 7 länder när Chiquelle lanserade chatt

Chiquelle testar att chatta med kunderna som ett steg i att ge kunderna snabbare service.

Ge dålig service fingret med ny klagomålstjänst

Slarviga företagare får se upp - den nya tjänsten Uckyou.com visar öppet hur du hanterar synpunkterna från dina kunder.

Mat.se räknar med ett lönsamt Göteborg under 2016

Mat.se räknar med ett lönsamt Göteborg under 2016

Nätmathandlaren ser en fortsatt stabil försäljningsökning och välkomnar konkurrensen från de etablerade storkedjorna.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ellos går omnikanal med butik i Mall of Scandinavia

Ellos går omnikanal med butik i Mall of Scandinavia

I september slår e-handelsplatsen upp portarna till sin nya butik i Solna.

Svenskt hotell först i världen med Amazons högtalare

Svenskt hotell först i världen med Amazons högtalare

Gästerna på ett Clarion-hotell i Stockholm kan nu beställa taxi och sätta igång musik med hjälp av Amazons digitala assistent Alexa.

Starweb och Hogia lanserar ny plattform för omnikanal

E-handelsleverantören utökar sitt omnikanalerbjudande med en lösning för större handlare och butikskedjor.

Annons
Annons
Foot Lockers e-handel närmar sig 1 miljard dollar

Foot Lockers e-handel närmar sig 1 miljard dollar

Sportklädeskedjans onlineförsäljning ökade med tvåsiffriga tal under det andra kvartalet.

Skincitys julkalender ska ge kunderna en vacker jul

Skincitys julkalender ska ge kunderna en vacker jul

Inför årets jul lanserar e-handlaren Skincity en julkalender som ska säljas i begränsad upplaga.

Henrik Sellberg blir chef för Avensia i Lund

Lämnar Capgemini för jobbet som utvecklingschef hos Avensia.

Pricerunner ska växa med 30 nya medarbetare

Prisjämförelsesajten är på rekryteringsoffensiv och bolagets nye VD, Nicklas Storåkers, tror på en ljus framtid.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem