Annons

Eleven går omnikanal med nytt uppköp Parfymeri L

Eleven går omnikanal med nytt uppköp

2016-01-14 10:14

Skönhetsbutiken tar återigen klivet ut i den fysiska handeln efter att ha förvärvat kosmetikkedjan Parfymeri L.

Det är inte bara utlandslanseringar och leverans med cykelbud som gäller för eleven.se. Skönhetssajten har, trots att man sedan tidigare gjort sig av med de fysiska butikerna som bolaget hade under varumärket Parelle, avslöjat sina planer på någon form av omnikanals-lösning.

Nu är det dags att förverkliga de drömmarna. Eleven har nämligen köpt upp företaget Parfymeri L som idag har tre butiker i Stockholm, Uppsala och Örebro.

Annons
Annons
– Vi ser att vår kunskap och långa erfarenhet från näthandeln kan anpassas även för fysisk handel. Vår fortsatta ambition är att tillsammans driva den auktoriserade skönhetsbranschen framåt, säger Michael Gegerfeldt, elevens VD och grundare.

Omnikanal kräver namnbyte

I samband med förvärvet byter Parfymeri L namn till eleven Stores AB medan de tre butikerna kommer att byta namn till eleven. Det för att skapa en enhetlig upplevelse för kunden samt möjliggöra en fullständig omnikanals-integration.

– Förvärvet av Parfymeri L är strategiskt viktigt för eleven. Personalen i de befintliga butikerna besitter en stor kompetens och vi kommer tillsammans bygga ett nytt omnikanals-koncept för modern skönhetsshopping i framtiden, säger Michael Gegerfeldt.

Jimmy Andersson

Redaktör

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons

Blocket ska locka hemmafixare med inredningsexpert

Begagnatsajten ska tillsammans med bloggaren och TV-profilen Isabelle McAllister producera innehåll för sina respektive kanaler.

Annons
Annons

Boxpionjär på nedgång - andra varselomgången i år

Skönhetsföretaget Birchbox har avskedat totalt 80 personer sedan januari.

Shopping med kameran när Pinterest e-handelssatsar

Den digitala anslagstavlan, som har drygt 100 miljoner användare, rullar ut sin köpknapp på webben och lanserar en virtuell kundvagn.

Klarna ger kunderna mer kontroll över fakturan

Klarna ger kunderna mer kontroll över fakturan

Betalbolaget låter nu kunderna frysa fakturan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nordicink lägger vantarna på ytterligare en konkurrent

Nordicink lägger vantarna på ytterligare en konkurrent

Efter elva år väljer ägarna till Handyink att lämna över stafettpinnen till branschkollegan.

UPS medarbetare hålls i koppel på hal is

Fraktskola: UPS medarbetare hålls i koppel på hal is

UPS säkerhetsutbildning för förare har expanderat från USA till Europa.

Digital vårdcentral ska avlasta Hallands akutsjukvård

Region Halland har inlett ett tillfälligt samarbete med den digitala vårdcentralen Min Doktor, något man hoppas ska avlasta akuten under sommaren.

Annons
Annons
Robotlager allt vanligare - Boozt satsar på 130 robotar

Robotlager allt vanligare - Boozt satsar på 130 robotar

Modejätten Boozt gör som Lekmer och Babyshop och satsar nu på robotar istället för människor till plocket.

Lång kö när Chiquelle öppnade pop up-butik

Lång kö när Chiquelle öppnade pop up-butik

E-handlarens ambition att möta kunderna verkar ha fallit väl ut.

Emeet avslöjar datumet för biljettsläppet

Emeet avslöjar datumet för biljettsläppet

Det är bara strax över två veckor kvar till den stora dagen B, som i Biljettsläpp för Emeet Göteborg.

Amazon dubblar antalet Dash-knappar men intresset är svalt

Färre än hälften av de som har en Amazon Dash Button hemma har använt den, enligt en ny undersökning.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem