Annons

Eleven i stor makeover - ansiktslyft och loggbyte Elevens nya logga sägs vara första steget i ett mer omfattande ansiktslyft

Eleven i stor makeover - ansiktslyft och loggbyte

2018-09-25 16:23

"Bara början på denna förändringsresa".

Skönhetsbutiken Eleven gör en rejäl makeover och byter logga. Det innebär även att företaget ger sin signumfärg, alltså rosa, "ett litet lyft". Den nya signumfärgen är också en rosa nyans, men har enligt Eleven "en mer modern och elegant framtoning".

"Förbättringar på alla fronter"

Den nya signumfärgen har av företaget även fått namnet Blush.

- Eleven har under hösten fått ett lyft med nya fräscha färger och former. Men vi är inte klara där! Under vinter väntar spännande förbättringar på alla fronter och där du som kund står i fokus, skriver företaget bland annat i ett pressmeddelande.

Förutom Blush har den nya loggan även två andra färger, som man valt att kalla för Petrol och Golden touch.

- Skönhet är så mycket mer än bara vita rockar som löser problem! Det vill vi framhäva med vårt nya formspråk som nu är mer lekfullt utan att vara barnsligt, samtidigt som det är premium men fortfarande inbjudande och varmt, sammanfattar företaget det nya färgvalet.

"Så mycket mer än bara ytan"

Samtidigt menar företaget nu att det nya utseendet bara är början på en större förändring.

Annons
Annons
- Våra nya färger och logga är bara början på denna förändringsresa. Det nya Eleven handlar om så mycket mer än bara ytan! Det vi har fokuserat på är kundens upplevelse; vi har sett över våra produkter, gjort en ordentlig uppstädning och satsar framåt på ett sortiment med den perfekta mixen av klassiskt, premium och trend.

Elevens nya stil på hemsidan

Satsar på skönhetscontent

Under hösten och vintern ska Eleven nu successivt förbättra sin funktionalitet på hemsidan, vilket sägs syfta till en mer “inspirerande och smidig köpupplevelse” varje gång du handlar.

- Det kommer att gå lättare och snabbare att hitta det man söker, vi kommer även att satsa stort på inspirerande skönhetstutorials kombinerat med underhållande och utbildande artiklar till dem som mer än gärna drömmer sig bort, avslutar företaget.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Kunderna vill inte ha AR eller Virtual Reality

Kunderna vill inte ha AR eller Virtual Reality

De vill först och främst ha en riktigt bra e-handel.

Annons
Annons
Oväntad julsuccé - tusentals doftgranar flög av lagerhyllan

Oväntad julsuccé - tusentals doftgranar flög av lagerhyllan

"Vi var inte förberedda på efterfrågan".

Miljardbolagets nya Click & Collect - 15 min till färdig order

Miljardbolagets nya Click & Collect - 15 min till färdig order

Uppdaterar företagets Pitstop-funktion.

NordicFeel lanserar ny sajt och grafisk profil

NordicFeel lanserar ny sajt och grafisk profil

Följer systerbutiken Eleven i att få en makeover.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

11 000 paket i timmen på PostNords nya terminal

Invigning: 11 000 paket i timmen på PostNords nya terminal

Yta på 17 000 kvadratmeter.

Ny <nobr>e-handel</nobr> når 20 miljoner på två år - tar in nytt kapital

Ny e-handel når 20 miljoner på två år - tar in nytt kapital

Räknar med ökning på 200 procent.

Väljer bort e-handel:

Väljer bort e-handel: "Kunderna vill ha fysiska butiker"

Öppnar sex nya varuhus nästa år.

Annons
Annons
Skincity satsar på paketskåp och <nobr>2-timmarsleverans</nobr>

Skincity satsar på paketskåp och 2-timmarsleverans

"Ett fint komplement".

<nobr>E-handlarna</nobr> laddar inför årets julleveranser

Helgläsning: E-handlarna laddar inför årets julleveranser

"Planering, planering, planering. Fokus på planering ner i detalj".

1
Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator

Emakina DBG söker:

Business Unit Director E-commerce


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta