Eleven.se överraskades med Mystery Shopper-pris på NeS

Tog hem utmärkelsen Customer Experience of the Year.

Under gårdagen gick årets första upplaga av Nordic eCommerce Summit av stapeln i Stockholm, och i sedvanlig ordning avslutades dagens konferens med middag, underhållning - och bäst av allt - prisutdelning.

En som fick lämna festen både glad och överraskad var skönhetsbutiken Elevens VD Michael Gegerfelt som fick ta emot priset för Customer Experience of the Year. Utmärkelsen, som är ett så kallat Mystery Shopper-pris, visade sig vara mer hemlighetsfullt än vad en del kanske hade trott.

Annons
Annons

- De har testat 400 olika punkter hos ett antal webbplatser, där vi fick bäst betyg. Vi har inte fått så mycket mer information än det tyvärr då jag inte ens visste om att vi var nominerade förrän de läste upp det, berättar Michael Gegerfelt för Ehandel.se.

"Motiverar oss att fortsätta kämpa"

Andra e-handlare som också fick en lite extra rolig kväll var AddNature som vann pris för bästa kundservice och Sportamore som för andra gången tog hem priset Årets E-handlare. Senast det begav sig var 2013.

- Det här fina priset motiverar oss att fortsätta kämpa och för att göra kundupplevelsen ännu mer bekväm, säger Sportamores marknadschef Joakim Friedman i ett pressmeddelande.

Vi kan även meddela att Sarah Wittbom, som fram till nyligen var den som hade VD-posten i Nordic eCommerce Knowledge, belönades med utmärkelsen Influencer of the Year. Dessutom tog Cirqs, som vi tidigare har berättat om, hem priset Innovative E-Commerce Solution of the Year.

Vi har sökt Nordic eCommerce Knowledge för mer information om tävlingen och vinnarna.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!