Annons

Ellos lanserar nytt varumärke och sajt Annika Mårtensson, VD för Homeroom

Ellos lanserar nytt varumärke och sajt

2019-02-20 16:16

Två räckte inte.

Ellos Group har under de senaste åren gjort en del olika satsningar, och vuxit främst inom heminredningssegmentet genom sina e-handelsplatser Ellos och Jotex. Bland annat satsade bolaget på ett nytt e-handelslager i oktober. 35 000 kvadratmeter med möjlighet till ytterligare expansion på 18 000 kvadratmeter, för just heminredningsvaror. 

LÄS ÄVEN: Ellos i ny storsatsning - 35 000 kvadrat heminredning

Men två e-handelsplattformar med heminredning räckte inte. Nu har Ellos lanserat en ny webbutik, Homeroom.se.

- Homeroom erbjuder det mesta inom hem och inredning med över 15 000 heminredningsprodukter. Allt säljs med flexibel hemleverans oavsett storlek och vikt för att göra det så smidigt som möjligt för kunderna, säger Annika Mårtensson, vd för Homeroom, i ett pressmeddelande.

"Ett bra komplement"

Den nya plattformen gick först live på den svenska marknaden, men kort därefter släpptes nätbutiken på alla nordiska marknader. 

Annons
Annons
- Genom vår nya e-handelsplats kommer vi att bredda hemerbjudandet till våra kunder i hela Norden. Homeroom säljer både egna och externa varumärken. Det är ett bra komplement till våra befintliga e-handelsplatser som vi satsar stort på under 2019, säger Hans Ohlsson, vd för Ellos Group.

Homeroom bygger på Ellos Groups e-handelssystem som bolaget stolt lanserade för något år sedan. På så vis kommer företaget kunna vidareutveckla sin plattform och rikta sig mot fler länder i framtiden. 

LÄS ÄVEN: Ellos slänger ut stordatorn - lanserar ny modern sajt

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta