Annons

En Himla efterfrågan fick dem att göra om e-handeln Charlotte Axlund, vice VD på Himla

En Himla efterfrågan fick dem att göra om e-handeln

2017-04-25 07:00

Kundernas intresse gjorde att inredningsföretaget gav sin nordiska e-handel en rejäl make-over.

En stor efterfrågan på den nordiska marknaden. Det är orsaken till att heminredningsföretaget Himla nu lanserar en ny nordisk e-handel. Den nya e-handeln kommer att bli både snabbare och mer användarvänlig, samt anpassad för mobila enheter.

- Vi märkte att både konsumenter och återförsäljare saknade funktioner i den första e-handeln som lanserades 2014. Med den nya e-handeln vill vi att besökaren ska få samma upplevelse i våra butiker och i soffan med sin dator eller mobil. Den nya sidan är helt optimerad för både mobil, surfplatta och laptop, där vi ser att våra kunder vill kunna handla, säger Erik Milbrink, marknads- och e-handelschef på Himla.

Ska växa genom e-handel och export

Eftersom Himla nu står inför en global expansion, vill man anpassa e-handeln efter de nya marknaderna. 

- Lanseringen av en ny nordisk e-handel är helt i enlighet med vår vision för 2020 - tillväxt genom e-handel och export. Den här satsningen genomförs för att möta de ökade digitala behoven och kunna agera omnikanal och nå ut till fler marknader, säger Charlotte Axlund, vice VD och styrelseledamot på Himla.se.

Den nya e-handeln har utvecklats i samarbete med webbyråerna Wasabi Web och BankerWessel.

Annons
Annons

 

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Staden som får H&M:s supersnabba leveranser

Staden som får H&M:s supersnabba leveranser

Pilottest har inletts.

Annons
Annons

Fraktjätten köper 14 flygplan för att möta e-handelns krav

"Ett direkt svar på den växande efterfrågan".

Facket kallar till strejk mitt i Amazons egen shoppingfest

Facket kallar till strejk mitt i Amazons egen shoppingfest

Straffar arbetsgivaren mitt i REA-festen.

Svag ökning för Fyndiq efter storsatsning på Superbilligt

Svag ökning för Fyndiq efter storsatsning på Superbilligt

"Från vårt perspektiv ett väldigt bra år".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

AI-botar som tar betalt i Facebook Messenger?

AI-botar som tar betalt i Facebook Messenger?

Ska vara enklare än dagens betalningar.

Skatten sänktes - då byggde lyxjätten ut sin <nobr>e-handel</nobr>

Skatten sänktes - då byggde lyxjätten ut sin e-handel

Går nu att beställa från alla städer.

Annons
Annons

"Konkurrensen har hårdnat från stora plattformsaktörer"

Och lönsamheten ska vara ett orosmoln.

En bra SEO-grund är nyckeln till framtida tillväxt

Krönika: En bra SEO-grund är nyckeln till framtida tillväxt

Back to basics med SEO-specialisten Albin Sandberg från den digitala marknadsföringsbyrån Adsight. Det du bara måste ha på plats i din e-handel när det kommer till Google.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rapunzel of Sweden söker:

Grafisk formgivare med webbkunskaper

Filippa K söker:

Social Media Manager

Nosto Solutions AB söker:

Partnership Manager

GLACIAL AB söker:

eCommerce manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta