Annons

En Himla efterfrågan fick dem att göra om e-handeln Charlotte Axlund, vice VD på Himla

En Himla efterfrågan fick dem att göra om e-handeln

2017-04-25 07:00

Kundernas intresse gjorde att inredningsföretaget gav sin nordiska e-handel en rejäl make-over.

En stor efterfrågan på den nordiska marknaden. Det är orsaken till att heminredningsföretaget Himla nu lanserar en ny nordisk e-handel. Den nya e-handeln kommer att bli både snabbare och mer användarvänlig, samt anpassad för mobila enheter.

- Vi märkte att både konsumenter och återförsäljare saknade funktioner i den första e-handeln som lanserades 2014. Med den nya e-handeln vill vi att besökaren ska få samma upplevelse i våra butiker och i soffan med sin dator eller mobil. Den nya sidan är helt optimerad för både mobil, surfplatta och laptop, där vi ser att våra kunder vill kunna handla, säger Erik Milbrink, marknads- och e-handelschef på Himla.

Ska växa genom e-handel och export

Eftersom Himla nu står inför en global expansion, vill man anpassa e-handeln efter de nya marknaderna. 

- Lanseringen av en ny nordisk e-handel är helt i enlighet med vår vision för 2020 - tillväxt genom e-handel och export. Den här satsningen genomförs för att möta de ökade digitala behoven och kunna agera omnikanal och nå ut till fler marknader, säger Charlotte Axlund, vice VD och styrelseledamot på Himla.se.

Den nya e-handeln har utvecklats i samarbete med webbyråerna Wasabi Web och BankerWessel.

Annons
Annons

 

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Räckesbutiken bygger nytt - första spadtaget avklarat

Räckesbutiken bygger nytt - första spadtaget avklarat

Inflyttning nästa höst.

Annons
Annons
Daniel Strömberg lämnar jobbet som VD för Delivery Hero

Daniel Strömberg lämnar jobbet som VD för Delivery Hero

"Upplever en avsaknad av att arbeta operativt i organisationen".

Miljardnäthandel i massiv dataläcka - tog sig in i kassan

Miljardnäthandel i massiv dataläcka - tog sig in i kassan

Tjuvarna lade in kod i kassan.

De internationella modejättarna stjäl den svenska marknaden

De internationella modejättarna stjäl den svenska marknaden

Zalando och Asos på frammarsch.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk <nobr>e-handlare</nobr> slår sig ihop med Amazon, Ebay och CDON

Svensk e-handlare slår sig ihop med Amazon, Ebay och CDON

Fälgaktören i internationell expansion.

Contentbyrå massrekryterar - de får nya jobb

Contentbyrå massrekryterar - de får nya jobb

Ska bland annat skapa innehåll åt Klarna.

Ny app ska lösa problemet med tomma lastbilar

Ny app ska lösa problemet med tomma lastbilar

Och rädda miljön.

Annons
Annons
Rebel Walls slog 28 miljoner - lanserar italiensk sajt

Rebel Walls slog 28 miljoner - lanserar italiensk sajt

Språk nummer 14 för tapetproffset från Borås.

<nobr>E-handlare</nobr> stänger tre fysiska butiker - satsar på flaggskepp

E-handlare stänger tre fysiska butiker - satsar på flaggskepp

"200 kvadratmeter av lyxig butiksupplevelse".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Gents AB söker:

Web Creative Graphic Designer

Rapunzel of Sweden söker:

Webbdesigner/Art Director

Boob Design AB söker:

E-Commerce Manager till Boob Design AB

eValent Group AB söker:

Säljare av e-handelslösningar


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta