Annons

En Himla efterfrågan fick dem att göra om e-handeln Charlotte Axlund, vice VD på Himla

En Himla efterfrågan fick dem att göra om e-handeln

2017-04-25 07:00

Kundernas intresse gjorde att inredningsföretaget gav sin nordiska e-handel en rejäl make-over.

En stor efterfrågan på den nordiska marknaden. Det är orsaken till att heminredningsföretaget Himla nu lanserar en ny nordisk e-handel. Den nya e-handeln kommer att bli både snabbare och mer användarvänlig, samt anpassad för mobila enheter.

- Vi märkte att både konsumenter och återförsäljare saknade funktioner i den första e-handeln som lanserades 2014. Med den nya e-handeln vill vi att besökaren ska få samma upplevelse i våra butiker och i soffan med sin dator eller mobil. Den nya sidan är helt optimerad för både mobil, surfplatta och laptop, där vi ser att våra kunder vill kunna handla, säger Erik Milbrink, marknads- och e-handelschef på Himla.

Ska växa genom e-handel och export

Eftersom Himla nu står inför en global expansion, vill man anpassa e-handeln efter de nya marknaderna. 

- Lanseringen av en ny nordisk e-handel är helt i enlighet med vår vision för 2020 - tillväxt genom e-handel och export. Den här satsningen genomförs för att möta de ökade digitala behoven och kunna agera omnikanal och nå ut till fler marknader, säger Charlotte Axlund, vice VD och styrelseledamot på Himla.se.

Den nya e-handeln har utvecklats i samarbete med webbyråerna Wasabi Web och BankerWessel.

Annons
Annons

 

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
iDeal Of Sweden ska gå från 163 till 400 miljoner i år

iDeal Of Sweden ska gå från 163 till 400 miljoner i år

Tio nya sajter ska ta företaget mer än dubbelt upp.

Annons
Annons
CoolStuffs kreativa sätt att sälja 3000 trasiga produkter

CoolStuffs kreativa sätt att sälja 3000 trasiga produkter

Kreativ lösning på problemet.

Horsemeup ökade med 50 procent - tar in 11 miljoner

Horsemeup ökade med 50 procent - tar in 11 miljoner

Före detta Tonerkungen och BackingMinds går in med kapital.

2
Jobb på Ehandel.se

Desenio söker:

E-Commerce Manager

Batteriexperten Europe AB söker:

Produkt- och inköpskoordinator inom e-handel

Kringla söker:

E-handelsansvarig problemlösare, Kringla elcyklar

Searchmint söker:

Digital Growth Manager (E-Commerce)


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta