Annons

En deal i timmen gjorde susen - nytt rekord för Klippkungen Klippkungen laddade upp med extra personal och slog rekord

En deal i timmen gjorde susen - nytt rekord för Klippkungen

2018-11-23 14:03

"Rivstartade redan klockan 8 på morgonen".

Inför årets Black Friday har e-handelsföretaget Klippkungen.se varit ute i god tid med att planera sina erbjudanden och att stärka upp lagret med ett antal extra medarbetare.

Kunder som återkommer under dagen

Ett smart drag, visar det sig nu. Hittills under dagen har nämligen företaget haft en rejäl tillströmning av kunder som vill passa på att ta del av företagets kampanj - ett nytt Black Friday-erbjudande varje timme.

- Vanligtvis är kvällarna vår bästa försäljningstid, men i dag rivstartade det redan klockan 8 på morgonen. Det här är första gången vi kör en så här omfattande Black Friday-kampanj med nya erbjudanden varje timme, och det märks att många kunder återkommer under dagen, rapporterar Per Sorting, försäljningschef på Klippkungen i ett mejl till Ehandel.se.

Även om det fortfarande återstår en hel del timmar av årets Black Friday, kan Klippkungen konstatera att företaget har nått en ny försäljningstopp.

Annons
Annons
- Vi har redan nu vid lunch slagit vårt tidigare rekord för försäljning under en dag, så vi är väldigt nöjda med utfallet. Som tur var hade vi förberett med extrapersonal på lagret, så att vi kan garantera snabba leveranser även när det är ovanligt stort tryck.

"Många laddar upp inför kommande helger"

Klippkungen grundades sommaren 2016 och har sedan dess hunnit med att etablera sig som en "ledande aktör inom godisbranschen" i Sverige, Danmark och Finland.

- Under hela hösten har trenden varit tydlig, med rejäl tillväxt både vad gäller antalet kunder och ordervärde. Julen är traditionellt sett en av de stora försäljningsperioderna för godisbranschen. Därför räknar vi med att väldigt många kommer att ladda upp inför kommande helger och köpa hem godis under Black Friday, sade Per Sorting tidigare i veckan.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Svensk Handel:

Svensk Handel: "Vi vill se mer EU-samarbete - inte mindre"

Uppmanar alla handlare att fundera på vilket Europa de vill se innan de går och röstar på söndag.

Annons
Annons
Klarna öppnar fysisk butik:

Klarna öppnar fysisk butik: "En fest för ögonen"

Tar sikte på den fysiska handeln.

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

Annons
Annons
20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta