Annons

En deal i timmen gjorde susen - nytt rekord för Klippkungen Klippkungen laddade upp med extra personal och slog rekord

En deal i timmen gjorde susen - nytt rekord för Klippkungen

2018-11-23 14:03

"Rivstartade redan klockan 8 på morgonen".

Inför årets Black Friday har e-handelsföretaget Klippkungen.se varit ute i god tid med att planera sina erbjudanden och att stärka upp lagret med ett antal extra medarbetare.

Kunder som återkommer under dagen

Ett smart drag, visar det sig nu. Hittills under dagen har nämligen företaget haft en rejäl tillströmning av kunder som vill passa på att ta del av företagets kampanj - ett nytt Black Friday-erbjudande varje timme.

- Vanligtvis är kvällarna vår bästa försäljningstid, men i dag rivstartade det redan klockan 8 på morgonen. Det här är första gången vi kör en så här omfattande Black Friday-kampanj med nya erbjudanden varje timme, och det märks att många kunder återkommer under dagen, rapporterar Per Sorting, försäljningschef på Klippkungen i ett mejl till Ehandel.se.

Även om det fortfarande återstår en hel del timmar av årets Black Friday, kan Klippkungen konstatera att företaget har nått en ny försäljningstopp.

Annons
Annons
- Vi har redan nu vid lunch slagit vårt tidigare rekord för försäljning under en dag, så vi är väldigt nöjda med utfallet. Som tur var hade vi förberett med extrapersonal på lagret, så att vi kan garantera snabba leveranser även när det är ovanligt stort tryck.

"Många laddar upp inför kommande helger"

Klippkungen grundades sommaren 2016 och har sedan dess hunnit med att etablera sig som en "ledande aktör inom godisbranschen" i Sverige, Danmark och Finland.

- Under hela hösten har trenden varit tydlig, med rejäl tillväxt både vad gäller antalet kunder och ordervärde. Julen är traditionellt sett en av de stora försäljningsperioderna för godisbranschen. Därför räknar vi med att väldigt många kommer att ladda upp inför kommande helger och köpa hem godis under Black Friday, sade Per Sorting tidigare i veckan.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Senaste nytt bland betalningar.

Annons
Annons
Kappahls livboj - sparkar 50 anställda och stänger butiker

Kappahls livboj - sparkar 50 anställda och stänger butiker

Ska försöka spara 100 miljoner kronor.

Google får ny EU-bot på över 15 miljarder kronor

Google får ny EU-bot på över 15 miljarder kronor

Tredje miljardboten för sökjätten.

Filippa K lanserar ny e-handel - superwebben tar över

Filippa K lanserar ny e-handel - superwebben tar över

Skiftet är här.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Flygstoppet för Boeing kan påverka global <nobr>e-handel</nobr>

Flygstoppet för Boeing kan påverka global e-handel

Vanligt med e-handelspaket på passagerarplan.

Ännu en e-handlare växlar upp till den hypersnabba webben

Ännu en e-handlare växlar upp till den hypersnabba webben

Vill bli en föregångare inom omnikanalhandel.

H&M först ut när Instagram lanserar egen checkout

H&M först ut när Instagram lanserar egen checkout

Instagram fångar hela e-handeln i sin app.

Annons
Annons
Ehandel.se startar Ehandel Academy

Premiär i vår: Ehandel.se startar Ehandel Academy

Komplett kursprogram för alla som arbetar med e-handel.

Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta