Annons

En deal i timmen gjorde susen - nytt rekord för Klippkungen Klippkungen laddade upp med extra personal och slog rekord

En deal i timmen gjorde susen - nytt rekord för Klippkungen

2018-11-23 14:03

"Rivstartade redan klockan 8 på morgonen".

Inför årets Black Friday har e-handelsföretaget Klippkungen.se varit ute i god tid med att planera sina erbjudanden och att stärka upp lagret med ett antal extra medarbetare.

Kunder som återkommer under dagen

Ett smart drag, visar det sig nu. Hittills under dagen har nämligen företaget haft en rejäl tillströmning av kunder som vill passa på att ta del av företagets kampanj - ett nytt Black Friday-erbjudande varje timme.

- Vanligtvis är kvällarna vår bästa försäljningstid, men i dag rivstartade det redan klockan 8 på morgonen. Det här är första gången vi kör en så här omfattande Black Friday-kampanj med nya erbjudanden varje timme, och det märks att många kunder återkommer under dagen, rapporterar Per Sorting, försäljningschef på Klippkungen i ett mejl till Ehandel.se.

Även om det fortfarande återstår en hel del timmar av årets Black Friday, kan Klippkungen konstatera att företaget har nått en ny försäljningstopp.

Annons
Annons
- Vi har redan nu vid lunch slagit vårt tidigare rekord för försäljning under en dag, så vi är väldigt nöjda med utfallet. Som tur var hade vi förberett med extrapersonal på lagret, så att vi kan garantera snabba leveranser även när det är ovanligt stort tryck.

"Många laddar upp inför kommande helger"

Klippkungen grundades sommaren 2016 och har sedan dess hunnit med att etablera sig som en "ledande aktör inom godisbranschen" i Sverige, Danmark och Finland.

- Under hela hösten har trenden varit tydlig, med rejäl tillväxt både vad gäller antalet kunder och ordervärde. Julen är traditionellt sett en av de stora försäljningsperioderna för godisbranschen. Därför räknar vi med att väldigt många kommer att ladda upp inför kommande helger och köpa hem godis under Black Friday, sade Per Sorting tidigare i veckan.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Backar med tre miljoner.

Annons
Annons
BabyBjörn startar dotterbolag i Kina:

BabyBjörn startar dotterbolag i Kina: "Stor potential"

Expanderar i Asien.

"Om Amazon kommer hit ska vi kräva kollektivavtal"

"De ser inte människor som levande varelser".

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Vill ha höjda löner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Skyller på förra årets fest.

Axfoods nya rekord - <nobr>E-handel</nobr> växte med 37 procent

Axfoods nya rekord - E-handel växte med 37 procent

Enligt färska siffror.

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent:

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent: "Ökar tempot"

Siktar på 100 miljoner.

Annons
Annons
Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

"Tillbaka i ny kostym".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta