Annons

En till stor e-handlare hoppar på AR-trenden

En till stor e-handlare hoppar på AR-trenden

2018-06-21 07:00

Sålt växthus i 32 år - ska nu sälja via Augmented Reality.

Det gamla postorderföretaget Willab Garden, numera e-handlare med flera butiker och en omsättning nära en halv miljard, satsar nu på en AR-app. Senaste igår kunde vi berätta om att modebutiken Chiquelle omfamnat AR-tekniken och innan dess har vi fått se både IKEA och e-handlare som Wexthuset öppna upp för tekniken.

LÄS ÄVEN: Chiquelle satsar på AR - ska låta kunderna prova kläder

Willab Garden säljer, som namnet antyder, produkter för trädgården och de ska bland annat vara stora inom uterum och växthus. Nu ska de låta kunderna placera ut växthus och uterum i trädgården, virtuellt via en app, innan de genomför ett köp.

Annons
Annons
- En stor del av att köpa uterum eller växthus är planeringen, att drömma och skissa. Därför känns det väldigt kul att nu kunna visa våra produkter på detta sätt med den senaste AR-tekniken, säger Eric Cardell, marknadschef på Willab Garden.

"AR-tekniken ett steg i rätt riktning"

Kunderna ska kunna experimentera en hel del och bygga sitt eget uterum via tekniken. Pris ska även gå att få direkt i AR-appen. Företaget ser det hela som en naturlig utveckling i en allt mer digitaliserad handel.

- I år har vi sålt växthus i 32 år. Det började med postorder vilket var ett helt nytt sätt att sälja växthus på den tiden. Nu handlar kunder ofta på nätet. Därför känns den nya AR-tekniken som ett steg i rätt riktning för att erbjuda våra kunder en ännu bättre köpupplevelse, berättar Eric Cardell.

Den nya appen är tillgänglig för Apples produkter och använder deras AR-teknik, kallad ARKit, för att placera ut datorgenererade objekt i den verkliga miljön.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

"Titulera sig truckninja istället för truckförare".

Annons
Annons
E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

17 år i branschen.

Däck365.se slog nytt rekord - omsatte 126 miljoner

Däck365.se slog nytt rekord - omsatte 126 miljoner

Vunnit flera priser.

NA-KD krokar arm med PostNords Varubrevstjänst

NA-KD krokar arm med PostNords Varubrevstjänst

"Spårbarhet, ledtid och leverans vid dörr var avgörande".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

ICA stärker upp laget - han ska driva digitaliseringen

ICA stärker upp laget - han ska driva digitaliseringen

"Erfarenhet av omställningar ska utveckla plattformen".

NetOnNet omsatte över 5 miljarder kronor

NetOnNet omsatte över 5 miljarder kronor

Ökade vinsten med mer än 36 miljoner.

Boxon.se har ökat försäljningen med 60 procent

Boxon.se har ökat försäljningen med 60 procent

Siktar nu på minst 150 miljoner kronor.

Annons
Annons
Anrikt lampföretag satsar på e-handel

Anrikt lampföretag satsar på e-handel

"Vi måste finnas där konsumenten finns".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta