Annons

Familjeföretaget BGA Fotos nätsatsning kräver nya lokaler BGA Foto Antalet nätorder växer för BGA Foto

Familjeföretaget BGA Fotos nätsatsning kräver nya lokaler

2016-02-08 14:25

Från smalfilm till näthandel, BGA säljer allt mer på nätet och har nu vuxit ur centrallagret.

Trodde du att Partykungen var den enda framgångsrika e-handlaren i Gävle? Då får du tänka om för BGA Foto har även de sitt huvudkontor där. BGA ligger på en stark andraplats efter Partykungen bland framgångsrika e-handlare i Gävle kommun, enligt Ehandelsindex.

Även om BGA är ett gammalt familjeföretag som även har flera butiker runt om i Sverige så betyder det inte att de inte är e-handlare i själen.

Företaget har satsat stort på nätet de senaste åren och e-handeln ska växa med 80 procent. I oktober förra året rapporterade vi även om hur BGA skulle gå in i Norge. Portarna öppnades den 1 november och man meddelar nu att den norska butiken växer snabbt.

- Vi jobbar hela tiden aktivt med att ta in nya produkter och utöka vårt sortiment, målet har alltid varit att man ska komma till oss när man söker ramar eller fotoalbum, och kunna hitta något som passar just dig. Vi vill helt enkelt ha något för alla, oavsett om du bor i Sverige eller Norge, säger Björn Andersson, VD på BGA Foto.

"Väldigt populärt att hämta i butik"

Via den svenska och den norska nätbutiken ska man idag kunna köpa runt 7000 olika produkter. BGA Foto ska även använda sina fysiska butiker för att förstärka e-handelserbjudandet.

Annons
Annons
- Eftersom vi alltid kör med egna budbilar för att leverera nya produkter ut till butikerna, kan vi samtidigt på ett smidigt sätt leverera våra kunders webbeställningar till valfri butik utan att kunden behöver betala för frakt. Det har blivit väldigt populärt bland våra kunder, säger Björn Andersson.

Men alla satsningar har förstås en baksida. Precis som många andra framgångsrika e-handlare måste man nu byta lokaler. BGA:s huvudkontor och lager på 1400 kvadratmeter räcker inte längre.

BGA Foto flyttar nu till större lokaler på Sörby Urfjäll. De nya lokalerna är på 2150 kvadratmeter men går även att utöka vid behov.

- Det känns riktigt bra att flytta till Sörby Urfjäll, vi får dels bättre plats för det lager vi redan har, dels får vi även goda möjligheter att utöka vår lagerhållning med nya, spännande produkter som vi inte har plats för idag. Eftersom vi även vill utöka vårt sortiment av speglar behöver också ramverkstaden större ytor att jobba på och mer plats för glas och ramlister, säger Björn Andersson.

Julius Gunnilstam

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen.

Annons
Apotea storsatsar på miljövänliga leveranser

Apotea storsatsar på miljövänliga leveranser

Företaget klimatkompenserar nu alla hemleveranser till kunderna.

Annons
Annons

Konsumenterna älskar Swish - slår Google och Spotify

När svenskarna rankar de mest meningsfulla digitala varumärkena hamnar bankernas betaltjänst före både Google och Spotify.

E-handlare ska inspirera till skäggvård med butik i Umeå

Utbudet av skönhetsprodukter för män växer kraftigt just nu och nätbutiken Sliqhaq är en av aktörerna som rider på vågen.

My Bloody Box levererar efter kundens biologiska cykel

Ny prenumerationstjänst ska se till att kunden har mensskydd och andra intimprodukter när hon behöver det som mest.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Butikerna blir provrum när alla kanaler smälter samman

Butikerna blir provrum när alla kanaler smälter samman

Konsumenter som endast handlar i fysisk butik blir allt ovanligare.

Anrik skjorttillverkare ska ta nästa kliv på nätet

Anrik skjorttillverkare ska ta nästa kliv på nätet

Oscar of Sweden ska öka lönsamhet och försäljning med en storsatsning på sin e-handel.

Ny e-handel ska få kvinnor att handla efter form, inte storlek

Fovo är en ny nätbutik som hoppas revolutionera onlinehandeln med kläder genom att sätta formen i främsta rummet.

Annons
Annons

Saudiarabisk man hotar stämma världens e-handlare

En saudiarabisk man hotar att stämma flera internationella bolag för att de utnyttjar hans uppfinning, e-handel.

Anton Johansson till styrelsen för Blondinbellas <nobr>e-handel</nobr>

Anton Johansson till styrelsen för Blondinbellas e-handel

Skomärket Flattered lanserar internationell e-handel och breddar samtidigt styrelsen med e-handelsprofilen Anton Johansson.

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem