Filippa K lanserar ny e-handel – superwebben tar över

Skiftet är här.

Bara för någon timme sedan skrev vi om att allt fler e-handlare byter till den supersnabba webben. Idag, den 20 mars, meddelar Filippa K att de också lanserar en helt ny e-butik baserad på framtidens webbupplevelse.

Det tog företaget fem månader för att komma hit. Skillnaden mellan den gamla och den nya webbplatsen är, förutom en ny webbdesign, den extremt snabba laddningstiden.

Annons

Men nyheterna är även den personliga shoppingupplevelsen som ger kunderna individuella rekommendationer, samt en ökning av de tillgängliga språken och valutorna på plattformen. Nu erbjuder modeaktören sex stycken valutor och mer än 70 olika leveransdestinationer. För Filippa K är detta en uppdatering som leder dem närmare deras mål om att bli ett globalt e-handelsföretag.

LÄS ÄVEN: Välkommen till den nya hypersnabba webben

Tightare omnikanal

Den nya e-handeln minskar också friktionen mellan den fysiska butiken och online som bidrar till en tightare omnikanal. Filippa K har, precis som teknikkedjan, satsat på Episerver och Avensia SCOPE.

Vi är väldigt nöjda både med den tekniska lösningen Episerver och vår lösningsleverantör Avensia. Båda varumärkena värderar och möjliggör synergi och accelererar vårt varumärke samtidigt som vi tillåter oss att även utveckla vår egen tekniska kapacitet internt, säger Mikael Björklund, kommunikations- och teknikchef på Filippa K, i ett pressmeddelande.

Filippa K grundades för mer än 25 år sedan, och har sedan fler år tillbaka fokuserat på att ständigt kunna erbjuda en bättre upplevelse både offline och online.

Annons