Annons

Försäljningsboost på 200% med Instagram Shopping Chiquelle

Försäljningsboost på 200% med Instagram Shopping

2018-05-15 07:00

Chiquelle om den första tiden med e-handelsfunktionen.

Instagrams e-handelsverktyg Instagram Shopping har som ni vet kommit till Sverige. E-handlarna jublade över tilltaget och en av de som var snabba att hoppa på shoppingfunktionen var modebutiken Chiquelle.

LÄS ÄVEN: E-handlarna hyllar Instagram Shoppings intåg i Sverige

Chiquelle har nu samlat på sig data över hur bra Instagram Shopping fungerar och även om de inte kan delge exakt konvertering, då de även har trafik ifrån Instagram Stories och företagets profilsida, så ska de ha sett en rejäl ökning i försäljningen.

- Vi har sett en genomsnittlig ökning på 150-200 procent på specifika produkter som vi har lagt upp på Instagram med den nya shopping-funktionen. Instagram Shopping är mycket populärt bland vår målgrupp, säger Pouya Boland, vd och grundare av Chiquelle.

LÄS ÄVEN: Första dagen med Instagram Shopping: "Som vi har längtat"

Annons
Annons

100 order på ett inlägg

Pouya flikar dock in att innehåll och timing är mycket viktigt när man arbetar med försäljning på Instagram. Ett specifikt inlägg, som ni kan se här, ska ha gett hundra order på bara ett dygn.

- Detta Instagram-inlägg med shopping-funktionen fick närmare 5 700 likes och 16 kommentarer. Enligt statistiken så har den nått 103 000 människor och fått 769 klick via shopping-funktionen. Totalt genererade den nära 100 order för produkten på mindre än 24 timmar, berättar Pouya Boland.

Enligt Pouya Boland så är det dock många faktorer som spelar in och de testar fortfarande för att hitta det bästa sättet att utnyttja den nya e-handelsfunktionen. Det som ska ge bäst effekt överlag sägs vara mer naturliga bilder istället för studiofotografier. Att tagga flera produkter, med pris och länk, i samma bild ska också vara bättre än att bara tagga en.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Klarnas VD efter mötet med ministrarna:

Klarnas VD efter mötet med ministrarna: "Behövs utbildning"

Pratade om ID-kapningar och överskuldsättning.

Annons
Annons
Han tar över blomsterkoncernen

Han tar över blomsterkoncernen

Ny chef för det nordiska storföretaget.

App för e-magasin tror på digital framtid

App för e-magasin tror på digital framtid

Tar in 157 miljoner.

Ett år senare: Teknikmagasinet i ny rekonstruktion

Ett år senare: Teknikmagasinet i ny rekonstruktion

Vill se lägre hyreskostnader.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

MQ:s resultat störtdyker:

MQ:s resultat störtdyker: "Har varit en svag försäljning"

Somrigt gick inte hem.

City Gross flyttar plocket till butikerna - 33 personer får gå

City Gross flyttar plocket till butikerna - 33 personer får gå

Lägger om sin e-handelslogistik.

Han tror på ett liv efter konkursen - JC ska återuppstå

Han tror på ett liv efter konkursen - JC ska återuppstå

"Jag har kompetensen som krävs för att lyckas".

Annons
Annons
Tvära kast i Svensk Handels mätning:

Tvära kast i Svensk Handels mätning: "Statistisk variation"

Nya Handelsbarometern för juni är här.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta