Annons

Försäljningsboost på 200% med Instagram Shopping Chiquelle

Försäljningsboost på 200% med Instagram Shopping

2018-05-15 07:00

Chiquelle om den första tiden med e-handelsfunktionen.

Instagrams e-handelsverktyg Instagram Shopping har som ni vet kommit till Sverige. E-handlarna jublade över tilltaget och en av de som var snabba att hoppa på shoppingfunktionen var modebutiken Chiquelle.

LÄS ÄVEN: E-handlarna hyllar Instagram Shoppings intåg i Sverige

Chiquelle har nu samlat på sig data över hur bra Instagram Shopping fungerar och även om de inte kan delge exakt konvertering, då de även har trafik ifrån Instagram Stories och företagets profilsida, så ska de ha sett en rejäl ökning i försäljningen.

- Vi har sett en genomsnittlig ökning på 150-200 procent på specifika produkter som vi har lagt upp på Instagram med den nya shopping-funktionen. Instagram Shopping är mycket populärt bland vår målgrupp, säger Pouya Boland, vd och grundare av Chiquelle.

LÄS ÄVEN: Första dagen med Instagram Shopping: "Som vi har längtat"

Annons
Annons

100 order på ett inlägg

Pouya flikar dock in att innehåll och timing är mycket viktigt när man arbetar med försäljning på Instagram. Ett specifikt inlägg, som ni kan se här, ska ha gett hundra order på bara ett dygn.

- Detta Instagram-inlägg med shopping-funktionen fick närmare 5 700 likes och 16 kommentarer. Enligt statistiken så har den nått 103 000 människor och fått 769 klick via shopping-funktionen. Totalt genererade den nära 100 order för produkten på mindre än 24 timmar, berättar Pouya Boland.

Enligt Pouya Boland så är det dock många faktorer som spelar in och de testar fortfarande för att hitta det bästa sättet att utnyttja den nya e-handelsfunktionen. Det som ska ge bäst effekt överlag sägs vara mer naturliga bilder istället för studiofotografier. Att tagga flera produkter, med pris och länk, i samma bild ska också vara bättre än att bara tagga en.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Ny marknadschef och e-handelschef.

Annons
Annons
Kedjan avbryter rekonstruktion:

Kedjan avbryter rekonstruktion: "Det går inte längre"

E-handelsdrömmen gick i kras.

Får nytt toppjobb hos CDON:

Får nytt toppjobb hos CDON: "Jobbar med det jag brinner för"

Nytt ansvarsområde för e-handelsprofilen.

Ny <nobr>e-handel</nobr> gör väggkonst av bilder från Instagram

Ny e-handel gör väggkonst av bilder från Instagram

Från likes till e-handelsinkomst.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Påskkatastrofen: Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Sämsta veckan hittills.

Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras e-handeln

"Trygghet att handla direkt av tillverkaren".

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Investerar för att möta en tuffare konkurrens.

Annons
Annons
<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta