Annons

Fraktbolag levererar samma dag - alla dagar i veckan Hämtar sju dagar i veckan från bland annat Skincitys lager

Fraktbolag levererar samma dag - alla dagar i veckan

2018-03-20 16:27

Apotea och Skincity först ut.

Fraktleverantören Best Transport har under det senaste året flera gånger flyttat fram positionerna inom svensk e-handel. Bolaget, som har som ambition att lyfta hemleveranserna inom e-handel, börjar nu med hemleveranser även på lördagar.

LÄS ÄVEN: Best Transport levererar till framtidens brevlådor

Eftersom Best Transport sedan tidigare även levererar på söndagar, går det alltså nu att få sin hemleverans från Best alla dagar i veckan. Om e-handlaren har öppet för upphämtning finns dessutom möjligheten till leverans samma dag som beställningen gjordes.

"Konsumenterna ställer högre krav"

Genom att erbjuda hemleverans sju dagar i veckan hoppas Best Transport på att bland annat kunna hjälpa e-handelsaktörerna att ta upp kampen med den fysiska handeln.  

Annons
Annons
- Vi är nu enormt stolta över att kunna erbjuda leverans alla dagar i veckan. En av våra viktigaste insikter är att konsumenterna ställer högre krav på leveransalternativens flexibilitet och att detta blivit en allt större parameter vid köpbeslutet. Därför satsar vi på att möta kundens behov för när leverans ska ske, säger Niklas Knight, vd på Best Transport, i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Ännu en e-handlare skriver på för fraktuppstickaren

Först ut för de nya lördagsleveranserna är konsumenter som bor i Stockholm och Uppsala, men Best Transport planerar att utvidga sin nya service till fler platser inom kort. Apotea och Skincity uppges vara de första e-handlarna som erbjuder leverans med Best Transport sju dagar i veckan.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

"Ett direkt svar på många kunders efterfrågan".

Annons
Annons
Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Ökade försäljningen med 25 procent.

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen <nobr>e-handel</nobr>

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen e-handel

Tar upp kampen om möbler på nätet.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

"Sexigt är inte ett budskap som tas väl emot längre".

iDeal Of Sweden når 200 000 följare - firar med super-rea

iDeal Of Sweden når 200 000 följare - firar med super-rea

20 procent på allt idag.

Megaköpet nu nära - över 100 miljarder kronor

Megaköpet nu nära - över 100 miljarder kronor

Detaljhandlaren nära sitt livs största e-handelsköp.

Annons
Annons
Designtorget intar e-handeln:

Designtorget intar e-handeln: "Vi är väldigt starka i vår nisch"

En självklarhet att finnas där kunderna finns, enligt vd:n Alexandra Wahlqvist.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MYoroface AB söker:

E-commerce manager

WellNOx Health AB söker:

Ansvarig Digital Media

Polarpumpen AB söker:

Polarpumpen.se söker Content Writer

Elodie Details AB söker:

Digital Retail Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta