Annons

Framtiden ligger i mobilen för Jollyroom

Framtiden ligger i mobilen för Jollyroom

2015-06-29 10:27

Jollyroom ger sin e-handel ett ansiktslyft för att sudda ut gränserna mellan mobil och webb.

NetOnNet håller just nu på att smyga ut en ny design på sin sajt, något som inte händer allt för ofta. Barn och babybutiken Jollyroom är däremot lite mer frekventa. Sommaren 2013 rullade man ut den senaste versionen av butiken, och snart är det dags igen.

Målet med den nya sajten är att sudda ut gränserna mellan mobil och webb, även om man redan har en responsiv nätbutik. Kunderna rör sig idag allt mer obehindrat mellan försäljningskanalerna och enligt Jollyroom gäller det för näthandlarna att hänga med i den digitala utvecklingen.

– I den digitala värld som vi lever i idag så skiftar trender snabbare än de någonsin gjort tidigare. Det som är standard idag är stenålder imorgon. Därför har vi jobbat hårt på att bygga en stabil grund för en webb som ska fungera långsiktigt, säger Jollyrooms designchef, Jonas Kahlow.

Rullas ut i juli

Lansering kommer att ske stegvis med start under juli månad. Som första steg kommer man att lansera uppdaterade funktioner och en helt ny design, sedan fortsätta med bland annat förbättrade betalningslösningar och nya funktioner.

Annons
Annons

Man vill samtidigt vara mer än bara en traditionell e-handel och erbjuda en plats där kunderna kan komma för att få inspiration, lära sig nya saker och kunna diskutera med likasinnade. Enligt Jonas har Jollyroom haft sina kunder i fokus under hela utvecklingsprocessen.

– Det viktigaste för oss har varit att skapa en webb som möter konsumentens alla behov – både i design och funktion. Därför har vi arbetat aktivt med testpaneler och kundundersökningar, säger Jonas Kahlow.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Zalando stänger ner sitt dotterbolag

Zalando stänger ner sitt dotterbolag

Ett strategiskt beslut.

Annons
Annons
400 miljarder transaktioner analyserade

Undersökning: 400 miljarder transaktioner analyserade

Det blir fel i ekonomin om vi inte räknar med e-handeln.

Ehandel.se på rundvandring hos Zalando

Ehandel.se på rundvandring hos Zalando

Superkontor, magisk studio, yogasal och förskola.

Shoppingappen Wish på väg att ta in nära 2,8 miljarder

Shoppingappen Wish på väg att ta in nära 2,8 miljarder

Värdering på 100 miljarder kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlare - vänta med att sälja företaget!

Krönika: E-handlare - vänta med att sälja företaget!

Företagsmäklaren David Vesterlund varnar för riskerna med att övervärdera sitt bolag, något som många enligt honom gör.

B2B-företagen tar nu <nobr>e-handeln</nobr> seriöst

Ny rapport: B2B-företagen tar nu e-handeln seriöst

"Nordens största B2B-studie".

Lämnade Daniel Wellington - tar nytt modemärke internationellt

Lämnade Daniel Wellington - tar nytt modemärke internationellt

Barndomsvännernas nya e-handel sålde för 700 000 kronor första halvåret.

Annons
Annons
Sökbyrån som har gått från noll till nio miljoner på två år

Sökbyrån som har gått från noll till nio miljoner på två år

Siktar på 20 miljoner i år.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager

Tailwide AB / Naturligt Snygg söker:

Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta