Annons

Framtiden ligger i mobilen för Jollyroom

Framtiden ligger i mobilen för Jollyroom

2015-06-29 10:27

Jollyroom ger sin e-handel ett ansiktslyft för att sudda ut gränserna mellan mobil och webb.

NetOnNet håller just nu på att smyga ut en ny design på sin sajt, något som inte händer allt för ofta. Barn och babybutiken Jollyroom är däremot lite mer frekventa. Sommaren 2013 rullade man ut den senaste versionen av butiken, och snart är det dags igen.

Målet med den nya sajten är att sudda ut gränserna mellan mobil och webb, även om man redan har en responsiv nätbutik. Kunderna rör sig idag allt mer obehindrat mellan försäljningskanalerna och enligt Jollyroom gäller det för näthandlarna att hänga med i den digitala utvecklingen.

– I den digitala värld som vi lever i idag så skiftar trender snabbare än de någonsin gjort tidigare. Det som är standard idag är stenålder imorgon. Därför har vi jobbat hårt på att bygga en stabil grund för en webb som ska fungera långsiktigt, säger Jollyrooms designchef, Jonas Kahlow.

Rullas ut i juli

Lansering kommer att ske stegvis med start under juli månad. Som första steg kommer man att lansera uppdaterade funktioner och en helt ny design, sedan fortsätta med bland annat förbättrade betalningslösningar och nya funktioner.

Annons
Annons

Man vill samtidigt vara mer än bara en traditionell e-handel och erbjuda en plats där kunderna kan komma för att få inspiration, lära sig nya saker och kunna diskutera med likasinnade. Enligt Jonas har Jollyroom haft sina kunder i fokus under hela utvecklingsprocessen.

– Det viktigaste för oss har varit att skapa en webb som möter konsumentens alla behov – både i design och funktion. Därför har vi arbetat aktivt med testpaneler och kundundersökningar, säger Jonas Kahlow.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Gents CFO lämnar för en annan e-handlare

Gents CFO lämnar för en annan e-handlare

Ska hjälpa e-företaget att nå 100 miljoner.

Annons
Annons
Underleverantörer kör olagligt ut e-handlarnas varor

Underleverantörer kör olagligt ut e-handlarnas varor

"Katastrofalt och inte acceptabelt".

City Gross planerar mindre citybutiker

City Gross planerar mindre citybutiker

"Möjlighet att hämta ut beställningar gjorda på nätet".

My Perfect Day till Svensk Digital Handels styrelse

My Perfect Day till Svensk Digital Handels styrelse

Ska representera mindre e-handlare.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Amazon gör lagerarbetet till ett datorspel - bokstavligen

Amazon gör lagerarbetet till ett datorspel - bokstavligen

Har rullats ut till 5 distributionscentraler.

En extra upphämtningsdag till 122 nya länder

En extra upphämtningsdag till 122 nya länder

"En av de mest framgångsrika logistiklösningarna i företagets historia".

Gick från B2B till B2C -

Gick från B2B till B2C - "Kul att vara kontroversiell"

E-handeln som lutar sig mot forskning.

Annons
Annons
UF-företaget blev ett heltidsjobb - omsatte 3 miljoner

UF-företaget blev ett heltidsjobb - omsatte 3 miljoner

Siktar på att dubbla i år.

Annons
Jobb på Ehandel.se

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta