Annons

Fyndiq hakar på trenden och förlänger Black Friday Fredrik Norberg

Fyndiq hakar på trenden och förlänger Black Friday

2015-11-18 09:24

Varje år tvistar de lärde om man som e-handlare ska satsa på Black Friday eller Cyber Monday. Fyndiq satsar på båda, samt dagarna där emellan.

Black Friday och Cyber Monday är två amerikanska shoppingdagar som sakta men säkert börjat leta sig till Europa. Även svenska e-handlare har på senare år omfamnat konceptet, precis som konsumenterna.

Enligt en undersökning genomförd av Criteo fördubblades försäljningen under förra årets Black Friday och steg med 60 procent under Cyber Monday. Nästa fredag, den 27 november, är det dags för årets upplaga av Black Friday och måndagen därpå går Cyber Monday av stapeln.

Men vilken dag bör man satsa på som svensk e-handlare? I USA blir det allt vanligare att pressa priserna under båda dagarna, eller varför inte en hel vecka. Ett koncept som även Fyndiq valt att anamma.

Annons
Annons
– Vi har provat båda dagarna vid olika tillfällen tidigare och kom i år fram till att vi kör båda dagarna plus dagarna emellan, säger Fredrik Norberg, CMO och medgrundare till Fyndiq.

Olika erbjudanden, olika dagar

Varje dag, från fredag till måndag, kommer även ha ett eget fokus med deals som bara gäller under just den dagen, och som är baserade på en eller ett par produktkategorier.

På fredagen kommer det att bli erbjudanden inom mobiltillbehör och elektronik, på lördagen är det dags för kategorin hälsa & skönhet. På söndagen är det mode som gäller medan kategorierna Hemmet och Barn avslutar på Cyber Monday.

– Jag tror att det här kan vara en lite unik satsning inte bara för att vi väljer att satsa på deals utan att vi jobbar så nära våra handlare när vi tar fram dealsen. Vi har fått väldigt bra respons och det finns fortfarande chans att vara med och skapa deals, säger Fredrik Norberg.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
E-handelsmarknaden som växer snabbast i Europa

E-handelsmarknaden som växer snabbast i Europa

Ska växa 16 procent årligen.

Annons
Annons
Så gick det under

Facit: Så gick det under "årets sämsta vecka"

Lägre temperaturer kan ha boostat e-handeln.

Kung Carl XVI Gustaf - svenskarnas drömmigaste bud

Kung Carl XVI Gustaf - svenskarnas drömmigaste bud

Många krav på listan.

Klarna får miljardkund i USA och Storbritannien

Klarna får miljardkund i USA och Storbritannien

"Ett superbrand".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Norska varumärken krigar mot prisjämförelsesajter

Norska varumärken krigar mot prisjämförelsesajter

"Synd att butikerna hamnar i kläm".

Etsy förvärvar marknadsplats för 2,6 miljarder

Etsy förvärvar marknadsplats för 2,6 miljarder

Allt fortsätter som förr, men vd:n får gå.

Sellpy omsatte över 100 miljoner -

Sellpy omsatte över 100 miljoner - "Jobbar på alla fronter"

Rött resultat - "Satsar hellre på tillväxt".

Annons
Annons
Sålde piratkopior - på kosttillskott

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Amazon drabbade av piratföretag.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta