Annons

Fyndiq hakar på trenden och förlänger Black Friday Fredrik Norberg

Fyndiq hakar på trenden och förlänger Black Friday

2015-11-18 09:24

Varje år tvistar de lärde om man som e-handlare ska satsa på Black Friday eller Cyber Monday. Fyndiq satsar på båda, samt dagarna där emellan.

Black Friday och Cyber Monday är två amerikanska shoppingdagar som sakta men säkert börjat leta sig till Europa. Även svenska e-handlare har på senare år omfamnat konceptet, precis som konsumenterna.

Enligt en undersökning genomförd av Criteo fördubblades försäljningen under förra årets Black Friday och steg med 60 procent under Cyber Monday. Nästa fredag, den 27 november, är det dags för årets upplaga av Black Friday och måndagen därpå går Cyber Monday av stapeln.

Men vilken dag bör man satsa på som svensk e-handlare? I USA blir det allt vanligare att pressa priserna under båda dagarna, eller varför inte en hel vecka. Ett koncept som även Fyndiq valt att anamma.

Annons
Annons
– Vi har provat båda dagarna vid olika tillfällen tidigare och kom i år fram till att vi kör båda dagarna plus dagarna emellan, säger Fredrik Norberg, CMO och medgrundare till Fyndiq.

Olika erbjudanden, olika dagar

Varje dag, från fredag till måndag, kommer även ha ett eget fokus med deals som bara gäller under just den dagen, och som är baserade på en eller ett par produktkategorier.

På fredagen kommer det att bli erbjudanden inom mobiltillbehör och elektronik, på lördagen är det dags för kategorin hälsa & skönhet. På söndagen är det mode som gäller medan kategorierna Hemmet och Barn avslutar på Cyber Monday.

– Jag tror att det här kan vara en lite unik satsning inte bara för att vi väljer att satsa på deals utan att vi jobbar så nära våra handlare när vi tar fram dealsen. Vi har fått väldigt bra respons och det finns fortfarande chans att vara med och skapa deals, säger Fredrik Norberg.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Kräver ett visst belopp.

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Ny marknadschef och e-handelschef.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kedjan avbryter rekonstruktion:

Kedjan avbryter rekonstruktion: "Det går inte längre"

E-handelsdrömmen gick i kras.

Får nytt toppjobb hos CDON:

Får nytt toppjobb hos CDON: "Jobbar med det jag brinner för"

Nytt ansvarsområde för e-handelsprofilen.

Ny <nobr>e-handel</nobr> gör väggkonst av bilder från Instagram

Ny e-handel gör väggkonst av bilder från Instagram

Från likes till e-handelsinkomst.

Annons
Annons
Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Påskkatastrofen: Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Sämsta veckan hittills.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta