Gina Tricot gör e-handeln skalbar och butikerna mer digitala

"E-handel, omnikanal och digitalisering har fortsatt stort fokus för oss".

Klädkedjan Gina Tricot ingår i ett förlängt avtal med leverantören Ateles, som nu ska hjälpa kedjan att få ett helhetsgrepp om sin e-handel. Det innebär bland annat att Gina Tricots e-handelsplattform, som levereras av Elastic Path, ska integreras med PIM, CMS och DAM från Pimcore. 

Satsningen väntas bland annat leda till att Gina Tricot får en skalbar e-handel. Hanteringen av kampanj- och produkthanteringen väntas nu förenklas och det ska även bli enklare att bygga så kallade touchpoints och storefronts.

Annons

Fysiska butiker digitaliseras

Förutom att satsa på e-handeln, så ska nu även de fysiska butikerna digitaliseras, i syfte att skapa “en enhetlig kundupplevelse oavsett säljkanal", enligt Gina Tricot.

-E-handel, omnikanal och digitalisering har fortsatt stort fokus för oss på Gina Tricot. Ateles har varit en strategisk partner till oss sedan 2009, och vi har under åren skalat upp vår e-handel till försäljning över hela Europa, samt tagit fram flertalet omnikanal-lösningar som integrerar våra försäljningskanaler. Vi ser fram emot att nu ta nästa steg inom digital handel och ytterligare förbättra shoppingupplevelsen för våra kunder i samtliga försäljningskanaler, säger Gina Tricots vd Magnus Månsson i ett pressmeddelande.

Gina Tricot startade 1997 och har idag 180 butiker i fem europeiska länder.

Annons