Annons

Gina Tricot öppnar e-handel på WeChat i Kina Gina Tricot öppnade en popup i Kina för att fira lanseringen

Gina Tricot öppnar e-handel på WeChat i Kina

2018-12-13 10:20

"En av de stora modehändelserna i Shanghai just nu".

Den svenska butikskedjan Gina Tricot meddelar idag att man har öppnat en e-handel i Kina. Med hjälp av det svenska företaget Johan & Johan ska Gina Tricot ha slagit upp en onlinebutik på den sociala plattformen WeChat, som i sin tur är kopplad till e-handelssidan Kaimen.

- Att ta oss in på den kinesiska marknaden blir ett naturligt steg för oss då vi har vårt produktionskontor i Shanghai. Det här är fas ett, ambitionen för fas två är att öppna en flagship store på T-mall under våren 2019. Det är en oerhört spännande tid vi går in i som bolag, säger Magnus Månsson, vd på Gina Tricot, i ett pressmeddelande.

"Väldigt entusiastiska"

Den nya shoppen ligger alltså primärt på WeChat, vilket från början var en meddelandeapp men som utvecklats till att innehålla en mängd olika funktioner. Appen har idag över en miljard aktiva användare.

Annons
Annons
- Vi är väldigt entusiastiska över lanseringen! Och vi är positivt överraskade av det stora intresset från alla möjliga håll och kanter. Inte minst från kinesisk media som skrivit om det som en av de stora modehändelserna i Shanghai just nu. Vi känner sådan tilltro till det här projektet då modegraden i Kina är väldigt hög och Gina Tricots sortiment är mitt i prick för vår kundkategori och den kinesiska målgruppen, säger Johan Wikander, delägare på Johan & Johan.

LÄS ÄVEN: Svenska e-handlare storsatsar på Shanghai-kampanj

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
E-handeln Otis Bikes om deras resa till miljonomsättning

E-handeln Otis Bikes om deras resa till miljonomsättning

Det amerikanska cykelbudet fick ge namn till Martins märke.

Annons
Annons
Skincity växer med 27% - omsätter nu 350 miljoner

Exklusivt: Skincity växer med 27% - omsätter nu 350 miljoner

Har spikat lanseringsdatum för brittisk sajt.

Gekås nya storsatsning:

Gekås nya storsatsning: "Som e-handel fast bättre"

Deras egen variant av webbshop.

Svag start för pizzabottnar på nätet - nu tänker krögaren om

Svag start för pizzabottnar på nätet - nu tänker krögaren om

"Vi vågar prova oss fram och driva innovativa lösningar".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lågpriskedjan Primark tänker om - överväger nu <nobr>e-handel</nobr>

Lågpriskedjan Primark tänker om - överväger nu e-handel

Kan lansera Click&Collect.

Leveranskritik mot MediaMarkt:

Leveranskritik mot MediaMarkt: "Har fått vissa utmaningar"

Beställningar från början av december har inte kommit fram.

Apotea slår rekord igen - över 2 miljarder i försäljning

Apotea slår rekord igen - över 2 miljarder i försäljning

Nätapoteket går inte att stoppa?

Annons
Jobb på Ehandel.se

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist

Campadre söker:

Teamledare till största shoppingklubben på nätet i Norden, Campadre.

Jula Sverige AB söker:

e-handelsspecialist

BabyBjörn AB söker:

E-commerce Store Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta