Gott resultat för Pop up-projekt: ”Har fått många tips”

Premiären av Pop up-projektet för e-handlare i Helsingborg gick enligt förväntan.

Minns ni de glada tjejerna, som via sina utbildningar inom Service Management, blev drivande i ett pop up-projket för e-handlare som ville testa på att ha fysisk butik?

Drygt 100 besökare per dag

I helgen var det premiär för den första av de två helger som butiken ska ha öppet och Elin Fornander och My Gummesson kan konstatera att de är nöjda med resultatet.

Annons
Annons

- Det gick bra! Vi hade drygt 100 besökare per dag, vilket var ungefär vad vi förväntade oss, berättar Elin Fornander för Ehandel.se.

Konceptet innebar alltså att e-handelsföretag, främst inkubatorsföretagen på Ecommerce Park i Helsingborg, fick vara med på en gemensam pop-up där flera e-handlare delade på butiksutrymmet.

Ansiktsmaskbutiken var en av deltagarna i Pop up-projektet

Tips om gatupratare

Och under den gångna helgen fick Elin Fornander och My Gummesson också flera bra tips på hur de kan lyckas ännu bättre nästa gång, som är den 26-27 maj.

- Vi har fått rätt många tips inför nästa tillfälle, säger Elin Fornander. Många tyckte vi skulle ha en gatupratare som kan locka in folk i butiken och vi ska också försöka förtydliga konceptet lite. Det är inte så lätt för kunderna att veta vad e-handel innebär.

Turligt nog sammanföll Pop up-premiären med löp-eventet Springtime, så på det hela taget gav dagen ett bra resultat, enligt Elin Fornander.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!