Annons

Grönt Fokus när Skånska Byggvaror expanderar

Grönt Fokus när Skånska Byggvaror expanderar

2015-06-22 11:55

Skånska Byggvaror fortsätter sin norska satsning. Efter e-handelslanseringen tidigare i vår slår man nu upp portarna till en ny butik i Oslo via varumärket Grönt Fokus.

Våren 2012 köpte Skånska Byggvaror upp den norska e-handeln Grönt Fokus för att på allvar ta sig in på den norska marknaden. Under förra året såg man en tillväxt på 60 procent i landet och nu fortsätter Skånska Byggvaror sin expansion av varumärket i Norge.

Idag invigs nämligen en 650 kvadratmeter stor butik i Alnabru, Oslo. Butiken blir den andra i Norge efter öppningen i Kristiansand under 2014.

Annons
Annons

Ny E-handel i mars

I mars lanserade Grönt Fokus, som i slutet av förra året fick en ny Brand Manager i Mikael Jonsson, även en helt ny e-handel. En nätbutik som helt klart inspirerats av Skånska Byggvarors lansering tidigare i år.

– Satsningen stärker kännedomen om Grönt Fokus och visar hur enkelt det är att handla av oss, oavsett om det sker i butik eller via vår e-handel, säger Anders Johansson Eickhoff, VD Skånska Byggvaror.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Annons
Annons
Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Spaning: "Inte e-handelns fel att kedjorna faller"

Retailspecialisten Magnus Ohlsson om varför vissa kedjor har en utmätt tid kvar på marknaden.

Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

E-handlaren vill ta in 8 miljoner kronor.

Annons
Annons
De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

Ny e-handel är född.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta