Annons

Han lämnar NetOnNet - ska få fart på Best of Brands e-handel Henrik Hultman och Mikael Nyhlén på Best of Brands

Han lämnar NetOnNet - ska få fart på Best of Brands e-handel

2018-07-30 14:13

"En dröm som går i uppfyllelse".

När Best of Brands i höstas hade hittat en ny vd och kort därpå flyttat ut hela sitt lager till en extern aktör, var företaget helt och hållet inställt på att göra rejäla satsningar på sin e-handel.

LÄS ÄVEN: Efter ny vd satsar Best of Brands på nytt lager

"Finns inga begränsningar"

Nu meddelar modeaktören att nästa steg i planen blir en dedikerad e-handelschef. Företaget har anställt Mikael Nyhlén som ny E-Commerce Manager - en titel som han fram tills nyligen hade hos NetOnNet. Nyhlén har även erfarenhet från modebranschen efter att i en tid ha arbetat hos Ellos.

- Jag ser fram emot och har stora förväntningar inför uppdraget att utveckla företaget i min roll som E-Commerce Manager på Best of Brands. Min vision är att förbättra helheten av e-handeln och med de utvecklingsmöjligheter som företaget har finns det inga begränsningar för att uppnå det målet, säger Mikael Nyhlén i ett pressmeddelande.

Enligt Mikael Nyhlén är Best of Brands just nu inne i en "spännande fas", där fokus till stor del ligger på att ställa om till e-handel.

Annons
Annons
- Det är en utmaning och dröm som går i uppfyllelse att vara med från början i uppbyggnaden av den nya e-handeln och få följa dess tillväxt. Det ska bli väldigt roligt att ta Best of Brands till nästa nivå.

Rätt bakgrund och kompetens

Från Best of Brands sida är man säker på att Mikael Nyhlén är rätt person till att lyfta företagets e-handelssatsning till nya höjder.

- Med Mikaels bakgrund och kompetens kommer han att leda oss mot målen som vi vill uppnå med vår e-handel. Vi är väldigt glada över att ha med Mikael på denna spännande resa, säger Henrik Hultman, vd på Best of Brands.

Mikael Nyhlén tillträder sin nya roll hos Best of Brands den 1 augusti.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

Annons
Annons
NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Annons
Annons
Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta