Annons

Happy Plugs och H&M i unikt onlinesamarbete Foto: Happy Plugs Några av produkterna i kollektionen

Happy Plugs och H&M i unikt onlinesamarbete

2016-12-02 11:22

Happy Plugs hörlurar, högtalare och mobilskal ska säljas exklusivt i H&M:s näthandel.

Klädföretaget H&M inleder nu ett unikt samarbete med e-handlarna på Happy Plugs, som främst tillverkar och säljer hörlurar. Happy Plugs har nu designat tre sorters teknikprodukter som ska säljas endast i H&M:s e-handel. På temat “de fyra elementen” har Happy Plugs gjort trådlösa högtalare, hörlurar och mobilskal i matchande färger.

- Det är ett designsamarbete där vi tillsammans med H&M tagit fram en unik kollektion som bara kommer att säljas på nätet - i 34 olika länder. För oss är det jättestort, säger Linda Nordlund, presskontakt på Happy Plugs, till Ehandel.se.

Ville ha svenskt bolag

Samarbetet startade enligt Happy Plugs eftersom H&M ville göra en tech-satsning och behövde anlita ett externt bolag som kunde den typen av produkter, gärna ett svenskt. Valet föll då på Happy Plugs.

- De kände att de inte själva har den trovärdigheten med tech-produkter då de mest säljer tyger och då var vi ett bra alternativ som står för kvalitet, säger Linda Nordlund.

Produkterna kommer nu att säljas på H&M Shop Online under en tid framöver.

Annons
Annons
- Tanken är att det ska finnas i deras sortiment under en tid, men vi vet inte riktigt hur länge ännu. Säljer de slut är det förstås ett angenämt dilemma, men tanken är att det ska finnas under en längre tid, säger Linda Nordlund.

Vill erbjuda specialgjord kollektion

Enligt H&M är tanken att erbjuda kunderna en specialgjord kollektion till sina kunder.

- Vi har ofta plagg i våra egna kollektioner som är exklusiva för webben och vi gör ju lite olika typer av samarbeten men den här gången är tanken att erbjuda våra kunder specialgjorda produkter säger Håcan Andersson på H&M:s presstjänst till Ehandel.se.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Annons
Annons
Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Patrik Rees om lojalitet:

Patrik Rees om lojalitet: "Tiden med kundklubbar är förbi"

Slår sig ihop med Ehandel.se under årets Almedalen.

Grisens år i Kina - säljsuccé i Dalarna

Grisens år i Kina - säljsuccé i Dalarna

Oväntad e-handelsexport.

 Från finansbranschen till skönhetsindustrin

Från finansbranschen till skönhetsindustrin

Nytillskott på Lyko.

Annons
Annons
Ellos nya e-handel om vägen mot 100 miljoner

Ellos nya e-handel om vägen mot 100 miljoner

"Finns tankar om att gå in i fler länder".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta