Annons

Happy Plugs och H&M i unikt onlinesamarbete Foto: Happy Plugs Några av produkterna i kollektionen

Happy Plugs och H&M i unikt onlinesamarbete

2016-12-02 11:22

Happy Plugs hörlurar, högtalare och mobilskal ska säljas exklusivt i H&M:s näthandel.

Klädföretaget H&M inleder nu ett unikt samarbete med e-handlarna på Happy Plugs, som främst tillverkar och säljer hörlurar. Happy Plugs har nu designat tre sorters teknikprodukter som ska säljas endast i H&M:s e-handel. På temat “de fyra elementen” har Happy Plugs gjort trådlösa högtalare, hörlurar och mobilskal i matchande färger.

- Det är ett designsamarbete där vi tillsammans med H&M tagit fram en unik kollektion som bara kommer att säljas på nätet - i 34 olika länder. För oss är det jättestort, säger Linda Nordlund, presskontakt på Happy Plugs, till Ehandel.se.

Ville ha svenskt bolag

Samarbetet startade enligt Happy Plugs eftersom H&M ville göra en tech-satsning och behövde anlita ett externt bolag som kunde den typen av produkter, gärna ett svenskt. Valet föll då på Happy Plugs.

- De kände att de inte själva har den trovärdigheten med tech-produkter då de mest säljer tyger och då var vi ett bra alternativ som står för kvalitet, säger Linda Nordlund.

Produkterna kommer nu att säljas på H&M Shop Online under en tid framöver.

Annons
Annons
- Tanken är att det ska finnas i deras sortiment under en tid, men vi vet inte riktigt hur länge ännu. Säljer de slut är det förstås ett angenämt dilemma, men tanken är att det ska finnas under en längre tid, säger Linda Nordlund.

Vill erbjuda specialgjord kollektion

Enligt H&M är tanken att erbjuda kunderna en specialgjord kollektion till sina kunder.

- Vi har ofta plagg i våra egna kollektioner som är exklusiva för webben och vi gör ju lite olika typer av samarbeten men den här gången är tanken att erbjuda våra kunder specialgjorda produkter säger Håcan Andersson på H&M:s presstjänst till Ehandel.se.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Rivstartar med UK under Q1.

Annons
Annons
Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Tru Kids vd kommer från Toys R Us ledning.

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

Rekryterar Icas direktör till koncernchef.

Deppigt i <nobr>e-handeln</nobr> när februari slog till

Deppigt i e-handeln när februari slog till

Framtidstron sjunker.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Motståndet blev för starkt.

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Anses ha bidragit mest till att driva den digitala handeln framåt.

Åhlénschefen tar ny roll -

Åhlénschefen tar ny roll - "Vi ska vara top of mind"

Ska sudda ut gränsen mellan marknadsföring och försäljning.

Annons
Annons
Made.com - expressleverans och svensk valuta

Made.com - expressleverans och svensk valuta

Ledande varumärke för de digitala generationerna.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta