Annons

Här är Ellos nya e-handelschef Jessica Egman

Här är Ellos nya e-handelschef

2017-01-26 15:40

Jessica Egman lämnar Jollyroom för tungt uppdrag hos modejätten.

Ellos har under det senaste året gjort flera personalmässiga anpassningar för att ta verksamheten bort från traditionell postorder och mot modern e-handel. Nu kommer den senaste stora nyheten på området - nämligen att det anrika postorderföretaget har rekryterat sin nya e-handelschef Jessica Egman från den snabbväxande e-handlaren Jollyroom, där hon har haft rollen som marknadschef.

Som e-handelschef på Ellos kommer Jessica Egman enligt ett pressmeddelande att ansvara för företagets övergripande försäljning.

- Jessica har gedigen kunskap och erfarenhet inom digital försäljning och marknadsföring, konstaterar Ellos i pressmeddelandet.

Får sällskap av två andra nya chefer

Hon tillträder sin nya roll under februari i år.

Annons
Annons
- Jag ser mycket fram emot att komma till Ellos, ett varumärke med en gedigen historia och en väldigt spännande framtid. Jag brinner för utveckling och försäljning och ser stora möjligheter med Ellos varumärkesplattform, säger Jessica Egman.

I samma veva som Jessica Egman går över till Ellos kommer företaget även att få två andra nya ansikten på kontoret. Marina Davarinou som senast kommer från NetonNet blir företagets varumärkeschef och Mathias Parkhagen har rekryterats från DHL till tjänsten som logistikchef.

- Jag är mycket glad över att knyta Marina, Jessica och Mathias till Ellos Group. I och med dessa rekryteringar stärker vi vårt team med ett tydligt tillväxt- och lönsamhetsfokus. Vi har gjort en framgångsrik transformation av företaget och nu är det dags att öka takten i att leverera lönsam tillväxt. Med våra tre nya medarbetare får vi de bästa förutsättningar, säger Hans Ohlsson, VD och koncernchef för Ellos Group.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Deras <nobr>e-handel</nobr> tar upp kampen mot branschens resursslöseri

Deras e-handel tar upp kampen mot branschens resursslöseri

"Vill inte vara ytterligare ett "slit och släng"-företag".

Annons
Annons
CDON:s Green Friday plockas upp av flera stora <nobr>e-handlare</nobr>

CDON:s Green Friday plockas upp av flera stora e-handlare

"Är som Black Friday, men mindre".

Så ska Grand Parfymeri lyckas ta sig ur rekonstruktionen

Så ska Grand Parfymeri lyckas ta sig ur rekonstruktionen

Stänger en butik och öppnar en ny.

Frank Dandys egen <nobr>e-handel</nobr> omsätter nu 12 miljoner

Frank Dandys egen e-handel omsätter nu 12 miljoner

Mer än dubblades under förra året.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handelsjättens urstarka Q1: 34 miljarder kronor i vinst

E-handelsjättens urstarka Q1: 34 miljarder kronor i vinst

Steg med 125 procent.

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Annons
Annons
Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta