Hobbex e-handel ökade med 140 procent

Hobbybutikens försäljning på nätet har fått en bra start på året och nu väntar Europalansering.

Det anrika postorderförlaget Hobbex har precis som sina branschkollegor fått anpassa sig till e-handelns framfart. Och det verkar som att man har lyckats ganska väl med sin omnikanalsstrategi.

Hobbex försäljning på nätet ökade nämligen med 140 procent under första halvåret 2016, jämfört med föregående år.

Annons
Annons

– Vi har otroligt bra tillväxtsiffror just nu. Med nuvarande takt omsätter Hobbex mer än 200 miljoner kronor det närmaste året, säger Roger Halvarsson, VD på Hobbex.

Öppnar up för EU-kunder

Samtidigt ökar försäljningen i Hobbex 17 butiker, och enligt Halvarsson är företagets multikanalkoncept en orsak till framgången på nätet.

– Kunderna vill ha tillgång till information både i butik och på hemsidan, för att sedan avgöra hur man vill handla.

Hobbex har idag e-handel i Sverige, Norge, Finland samt Danmark, och nu väntar fortsatt expansion.

– Vi öppnar inom kort e-handel mot Europa. Då får kunder i flera EU-länder möjlighet att handla Hobbex prylar, säger Roger Halvarsson.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!