Hobbex putsar vidare på sitt multikanalkoncept

Hobbykedjan knyter ihop on- och offline och kunder kan nu beställa på nätet och hämta i butik. De kan även e-handla på plats för att få det hemlevererat.

Hobbex, känt bland många för den berömda ”Hobbex-katalogen”, har under de senaste åren genomgått stora förändringar. Bland annat har man satsat på ett modernare butikskoncept och på sin e-handel.

Under förra året fortsatte man sin nordiska expansion och nyligen valde Hobbex att hoppa på Qliros nya betallösning. I samband med öppningen av en ny butik i Bromma putsar man nu även lite på sitt multikanalerbjudande.

Annons

Utökar sortimentet

Det hela innebär att kunder nu kan beställa på nätet och hämta i butik, Click and Collect. Men de kan även beställa via Internet-terminaler på plats i någon av Hobbex 13 fysiska butiker, inklusive en lagershop i Borås.

– Nu får kunden full flexibilitet när det gäller handel på nätet och i butik. Dels får kunderna ett bra leveransalternativ, tack vare att man kan hämta varorna i butik och dels så utökas sortimentet i våra butiker. Vi har mer än 10 000 artiklar i vår web-shop. Dessa blir nu tillgängliga även för kunderna som väljer att besöka våra fysiska butiker, säger Roger Halvarsson, VD i Hobbex.

 

Annons