Annons

Hon ska värma Sveriges kvinnor - har samlat in över 50 000 Emma Hällström

Hon ska värma Sveriges kvinnor - har samlat in över 50 000

2018-07-11 11:30

Lanserar egen e-handel inom kort.

Efter att själv ha lidit av vad hon trodde var upprepade urinvägsinfektioner i 15 års tid, fick Emma Hällström diagnosen uretrit. När hon fick veta att uppskattningsvis 500 000 kvinnor lider av sjukdomen bara i Sverige, bestämde hon sig för att slå två flugor i en smäll genom att hjälpa dessa kvinnor samtidigt som hon lanserade ett eget varumärke.

"Funktionsmässigt och stilmässigt"

Nu har varumärket, som fått namnet "I Heat You", släppt sin första produkt "Heather" på Kickstarter. Enkelt förklarat handlar det om en ihopvikbar sittdyna som värms upp med hjälp av en USB-sladd som kan kopplas till exempelvis datorn. Just värme kan nämligen både förhindra och lindra besvären som uppstår i samband med uretrit.

- Heather är en sittdyna som är designad för att passa in i kvinnors vardag – både funktionsmässigt och stilmässigt. Ledorden är att ingen ska behöva skämmas för sina behov eller avstå från någon aktivitet på grund av sin sjukdom, berättar Emma Hällström för Ehandel.se.

Hon menar att det generellt sett saknas kunskap om uretrit, och efterfrågar samtidigt en bredare diskussion om sjukdomar som är vanliga bland kvinnor. Och med tanke på att den potentiella målgruppen alltså omfattar hundratusentals personer, kommer det kanske inte som någon överraskning att Heather-kampanjen redan har fått bra fart.

En värmande följeslagare - snart i egen e-handel

Annons
Annons

E-handelspremiär i höst

Efter en dryg veckas tid har nära 50 personer bidragit med mer än en fjärdedel av den önskade summan på 200 000 kronor. Kampanjen pågår till och med den 6 augusti, och därefter är det tänkt att I Heat You ska få en egen e-handelssajt.

- Jag räknar med att produkten kommer att lanseras på marknaden, det vill säga finnas färdig att köpa med direktleverans, i november och därmed lanseras också webbshoppen. Den är redan färdigbyggd och det är mer eller mindre bara att trycka på knappen. I samma veva kommer vi kunna leverera till eventuella återförsäljare.

Inspireras av Happyplugs

Emma Hällström, som arbetade tillsammans med en designer i ett och ett halvt år för att ta fram sittdynan, planerar att lansera fler värmande produkter längre fram.

- Lite som Happyplugs som började med hörlurar och sedan breddade sig mot samma målgrupp. Jag ser det som att vi främst kommer ha försäljning i egen webbshop men även egna pop-up stores och permanenta butiker världen över i framtiden, avslutar hon.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Allt tuffare för cityhandeln - tillväxten flyttar till nätet

Allt tuffare för cityhandeln - tillväxten flyttar till nätet

"Sällanköpshandeln är under press".

Annons
Annons
Inrego slog 300 miljoner - ska utomlands med ny plattform

Inrego slog 300 miljoner - ska utomlands med ny plattform

Blev dags att byta ut egenutvecklad lösning.

Fraktjätte byter hämtningstid:

Fraktjätte byter hämtningstid: "Flexibilitet är livsviktigt"

Fler order beräknas komma iväg samma dag.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Paketskåp och drive-thru när Coop lanserar utlämning i butik

Paketskåp och drive-thru när Coop lanserar utlämning i butik

Pilottestas just nu i Göteborg och Falun.

Nytt superlager ska göra Jollyroom störst i Norden

Nytt superlager ska göra Jollyroom störst i Norden

I drift lagom till julhandeln.

Sålde falsk samedräkt - Partykungen i nytt blåsväder

Sålde falsk samedräkt - Partykungen i nytt blåsväder

"Jag trodde inte att man skulle behöva uppleva det här i Sverige år 2018".

Annons
Annons
Ännu ett pris till Apotea - har starkast varumärke

Ännu ett pris till Apotea - har starkast varumärke

6 000 konsumenter fick säga sitt.

Susanne Ehnbåge berättar om Lindex framtid

Helgläsning: Susanne Ehnbåge berättar om Lindex framtid

Nya super-vd:n i stor intervju om hur Lindex ska erövra den digitala världen och bli ett globalt märke.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

CoolStuff AB söker:

Lead Designer med ansvar för UX/UI design och grafisk profil

Gents AB söker:

Web Creative Graphic Designer

Rapunzel of Sweden söker:

Webbdesigner/Art Director

Boob Design AB söker:

E-Commerce Manager till Boob Design AB


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta