IKEA:s popup – knyter ihop nätet med personligt möte

Möbeljättens "e-handelsbutik" öppnar den första september.

IKEA meddelar idag att arbetet med deras nya popup-butik, på Regeringsgatan 65 i Stockholm, fortgår i snabb takt. Som vi tidigare kunnat berätta så planerar IKEA en ny typ av popup som ska öppa i gallerian Mood Stockholm. Nu har datumet spikats och det blir den 1 september som man slår upp portarna till butiken som ska öka e-handelsförsäljningen.

- Våra kunder ska känna att IKEA är nära och kunna handla var, hur och när de vill och vår onlineförsäljning växer starkast i Stockholm. Genom undersökningar vet vi att våra medarbetare tillför mycket värde i processen genom att inspirera och ge råd, säger Peter Nilsson, Customer Experience Manager på IKEA, och fortsätter:

Annons

- Popup:en knyter ihop e-handeln med det personliga mötet och vi är spända på att se hur det tas emot.

"Hoppas på samma tryck i vår popup"

I popup-butiken, på 355 kvadratmeter, kommer det att finnas 15 stycken medarbetare som ska hjälpa kunderna att välja bland IKEA:s e-handelssortiment på 8 500 produkter, och all försäljning ska ske online.

Popup-butiken fokuserar främst på kökssortimentet och kommer att visa upp sju olika sorters kök för olika livssituationer. Tidsbokningen öppnar på hemsidan i mitten av augusti men det ska även gå att droppa in under vardagar 10-20, lördagar 10-18 och söndagar 11-17.

- När vi öppnade IKEA Enebyängen för ett år sedan var första månadens köksplaneringstider uppbokade flera veckor innan vi slog upp dörrarna. Vi hoppas på samma tryck i vår popup, avslutar Peter Nilsson.

Annons