Annons

Influencerdräkt blir årets storsäljare hos Partykungen? Influencer är årets grej på Halloween, tror Partykungen

Influencerdräkt blir årets storsäljare hos Partykungen?

2018-10-03 15:30

"Vi går ifrån det läskiga temat".

Enligt Partykungen är deras nya Halloweendräkter, som kommer in i nya varianter varje år, lika traditionsenliga som Språkrådets årliga lista med nyord. Således kommer nya dräkter att presenteras även i år och nu har den festorienterade e-handlaren tagit till ett specialknep för att hänga med i tiden.

Får frågor varje år

Årets nytillskott i Halloweendräktsdjungeln är nämligen att kunderna ska kunna klä ut sig till en influencer.

- Vi får ofta frågor från våra kunder om vilken dräkt som som vi tror kommer att bli stor i samband med det årliga Halloweenfirandet. Exempelvis var det clownen It (Pennywise) i fjol och Harley Quinn året dessförinnan. I år går vi ifrån det läskiga temat och har tagit fram en alldeles egen dräkt, föreställandes en influencer, förklarar Partykungens vd Joel Svensson i ett pressmeddelande.

Sägs vara en hyllning

Enligt företaget ska maskeraddräkten dock inte syfta till att göra narr av fenomenet med influencers - snarare tvärt om. Företaget kallar istället nykomligen för "en hyllning" till alla influencers som Partykungen själva jobbar med. 299 kronor kostar det att få se ut som en influencer på årets Halloween och då sägs det även ingå en skylt som ska föreställa Instagram, där användaren själv blir motivet.

Annons
Annons

Huruvida influencerdräkten blir årets storsäljare eller ej återstår att se, men enligt Joel Svensson ska utklädnaden redan ha börjat trenda i företagets egna kanaler.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta