Annons

Influencerdräkt blir årets storsäljare hos Partykungen? Influencer är årets grej på Halloween, tror Partykungen

Influencerdräkt blir årets storsäljare hos Partykungen?

2018-10-03 15:30

"Vi går ifrån det läskiga temat".

Enligt Partykungen är deras nya Halloweendräkter, som kommer in i nya varianter varje år, lika traditionsenliga som Språkrådets årliga lista med nyord. Således kommer nya dräkter att presenteras även i år och nu har den festorienterade e-handlaren tagit till ett specialknep för att hänga med i tiden.

Får frågor varje år

Årets nytillskott i Halloweendräktsdjungeln är nämligen att kunderna ska kunna klä ut sig till en influencer.

- Vi får ofta frågor från våra kunder om vilken dräkt som som vi tror kommer att bli stor i samband med det årliga Halloweenfirandet. Exempelvis var det clownen It (Pennywise) i fjol och Harley Quinn året dessförinnan. I år går vi ifrån det läskiga temat och har tagit fram en alldeles egen dräkt, föreställandes en influencer, förklarar Partykungens vd Joel Svensson i ett pressmeddelande.

Sägs vara en hyllning

Enligt företaget ska maskeraddräkten dock inte syfta till att göra narr av fenomenet med influencers - snarare tvärt om. Företaget kallar istället nykomligen för "en hyllning" till alla influencers som Partykungen själva jobbar med. 299 kronor kostar det att få se ut som en influencer på årets Halloween och då sägs det även ingå en skylt som ska föreställa Instagram, där användaren själv blir motivet.

Annons
Annons

Huruvida influencerdräkten blir årets storsäljare eller ej återstår att se, men enligt Joel Svensson ska utklädnaden redan ha börjat trenda i företagets egna kanaler.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Fraktbolagen om årets mycket svåra <nobr>e-handelsdeadline</nobr>

Fraktbolagen om årets mycket svåra e-handelsdeadline

Hur länge vågar man sälja?

Annons
Annons
Den svenska <nobr>e-handeln</nobr> som vill utrota julklappsstressen

Den svenska e-handeln som vill utrota julklappsstressen

"Sveriges mest spännande e-handel".

Förlängde leveranstiden inför julen - kritiseras för försening

Förlängde leveranstiden inför julen - kritiseras för försening

"Vi försöker vara så tydliga vi kan".

1
Smartphotos julsuccé: 12 000 beställningar på en helg

Smartphotos julsuccé: 12 000 beställningar på en helg

Anlitade kund till julkampanj.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Fyndiq blockerar varor som är för dyra:

Fyndiq blockerar varor som är för dyra: "Är ju ett fyndvaruhus"

Nya regler för sajtens handlare.

1
Ny undersökning: Kraftigt minskad oro för att <nobr>e-handla</nobr>

Ny undersökning: Kraftigt minskad oro för att e-handla

"Positivt att fler känner sig trygga med att handla på nätet".

PRV varnar för piratkopierade julklappar på nätet

PRV varnar för piratkopierade julklappar på nätet

"Privatpersoner som importerar".

Annons
Annons
Zalando testar leverans innanför dörren - 90 procent positiva

Zalando testar leverans innanför dörren - 90 procent positiva

Men bara hälften ville delta.

Nya chefer till IT och Supply Chain hos miljardföretaget

Nya chefer till IT och Supply Chain hos miljardföretaget

Blir en del av koncernledningen.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler söker:

Client Development Manager

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

Polarn O. Pyret söker:

Head of E-commerce

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta