Annons

Influencerdräkt blir årets storsäljare hos Partykungen? Influencer är årets grej på Halloween, tror Partykungen

Influencerdräkt blir årets storsäljare hos Partykungen?

2018-10-03 15:30

"Vi går ifrån det läskiga temat".

Enligt Partykungen är deras nya Halloweendräkter, som kommer in i nya varianter varje år, lika traditionsenliga som Språkrådets årliga lista med nyord. Således kommer nya dräkter att presenteras även i år och nu har den festorienterade e-handlaren tagit till ett specialknep för att hänga med i tiden.

Får frågor varje år

Årets nytillskott i Halloweendräktsdjungeln är nämligen att kunderna ska kunna klä ut sig till en influencer.

- Vi får ofta frågor från våra kunder om vilken dräkt som som vi tror kommer att bli stor i samband med det årliga Halloweenfirandet. Exempelvis var det clownen It (Pennywise) i fjol och Harley Quinn året dessförinnan. I år går vi ifrån det läskiga temat och har tagit fram en alldeles egen dräkt, föreställandes en influencer, förklarar Partykungens vd Joel Svensson i ett pressmeddelande.

Sägs vara en hyllning

Enligt företaget ska maskeraddräkten dock inte syfta till att göra narr av fenomenet med influencers - snarare tvärt om. Företaget kallar istället nykomligen för "en hyllning" till alla influencers som Partykungen själva jobbar med. 299 kronor kostar det att få se ut som en influencer på årets Halloween och då sägs det även ingå en skylt som ska föreställa Instagram, där användaren själv blir motivet.

Annons
Annons

Huruvida influencerdräkten blir årets storsäljare eller ej återstår att se, men enligt Joel Svensson ska utklädnaden redan ha börjat trenda i företagets egna kanaler.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Rivstartar med UK under Q1.

Annons
Annons
Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Tru Kids vd kommer från Toys R Us ledning.

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

Rekryterar Icas direktör till koncernchef.

Deppigt i <nobr>e-handeln</nobr> när februari slog till

Deppigt i e-handeln när februari slog till

Framtidstron sjunker.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Motståndet blev för starkt.

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Anses ha bidragit mest till att driva den digitala handeln framåt.

Åhlénschefen tar ny roll -

Åhlénschefen tar ny roll - "Vi ska vara top of mind"

Ska sudda ut gränsen mellan marknadsföring och försäljning.

Annons
Annons
Made.com - expressleverans och svensk valuta

Made.com - expressleverans och svensk valuta

Ledande varumärke för de digitala generationerna.

Annons
Jobb på Ehandel.se

PostNord Sverige söker:

Trendanalytiker inom e-handel till PostNord Sverige

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta