Annons

Instabox om skåpsatsningen: Instabox samarbete med Pressbyrån uppges fungera fint

Instabox om skåpsatsningen: "Användarna är jättenöjda"

2016-05-23 14:30

Instabox lanserade paketskåp i samarbete med Pressbyrån och kan några månader senare rapportera goda resultat.

I november kunde vi berätta att Instabox hade lanserat en ny leveransmetod i samarbete med Pressbyrån. Företaget skulle i ett pilottest placera smarta skåp i butikskedjans lokaler där besökare skulle kunna hämta upp sina e-handlade paket med hjälp av en app.

Instabox har sedan dess fått in fler samarbeten, sedan en tid tillbaka skickar de till exempel ut varor från Netlens och Apotea-ägda Vitaminvaruhuset.

- Vi började med ett par paket om dagen, men nu går det inte en vecka utan att något skåp någon dag är helt fullt, säger Alexis Priftis, VD för Instabox.

Många återvändande kunder

Alexis Priftis misstänker att Instabox höjer köpfrekvensen även om han inte vet helt säkert än. Han nämner att 40-50 procent av de som testat Instabox kommer tillbaka inom tre månader och att de som handlat mer än en gång använder tjänsten i snitt två till tre gånger i månaden.

Annons
Annons
- Men det som är mest glädjande är att användarna är jättenöjda och hämtar ut sina paket väldigt snabbt. Snittet är två och en halv timme och 30 procent hämtar ut inom en timme.

I går genomförde Instabox sin första helgleverans. Utöver ett antal Pressbyrån finns paketskåpen också på två 7-Elevenbutiker. Alla deltagande butiker ligger än så länge i Stockholm.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Var tredje produkt är dyrare.

Annons
Annons
PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

Fortsatt negativt dock.

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Ger sig in i konkurrensen.

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Försäljningen ökade med 36 procent.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder:

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder: "Snabb tillväxt"

"Finland var särskilt tillfredsställande".

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

Ny anläggning ger resultat.

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Kombineras gärna med AutoStore.

Annons
Annons
Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Ändrade shoppingvanor.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta