Internationellt fokus när Dammtussen byter plattform

Med en mer modern design och nya funktioner hoppas den svenska e-handlaren på fortsatt tillväxt utanför landets gränser.

E-handelsbolaget Spjut, som driver Dammtussen.se, MrDustbag.com, och sedan i början av 2015 Ortopediska.se, har rustat upp en av sina nätbutiker. Butiken det rör sig om är Dammtussen.se och förutom en moderniserad och responsiv design har man även lagt till flera nya funktioner som ska förbättra användarupplevelsen.

– Vi har arbetat med den nya butiken sedan i somras. Både vad gäller design och funktioner känner vi nu att vi nu kan erbjuda våra kunder en e-handel i absolut toppklass, oavsett om våra kunder vill nå oss via dator, surfplatta eller smartphone, säger Mia Pettersson, butikschef för Dammtussen.se.

Annons

Stöd för flera språk

Den nya butiken har tagits fram tillsammans med Askås och bland de nya funktioner återfinns en inloggningsfunktion så att kunder lättare ska kunna hitta sin orderhistorik, fler betalsätt, kundomdömen och ett kraftfullare fritextsök.

För Dammtussen, som i somras tog klivet in i Norge, innebär det även en större möjlighet för vidare internationell expansion.

– Vår ambition är också att växa vidare, framför allt i Norden. Då känns Askås e-handelsplattform som ett bra val där många språk kan hanteras och där det numer finns ett väl utbyggt säljstöd i plattformen för att individualisera kundkommunikationen och bygga bra abonnemangstjänster, säger Mia Pettersson.

Annons