Isabella Löwengrip säljer ut sina produkter hos Matsmart

"Det är win-win-win".

Den kända entreprenören Isabella Löwengrip har bytt namn på sitt skönhetsmärke Löwengrip Care & Color. Det nya namnet är Löwengrip Beauty och namnbytet innebär att en hel del gamla produkter nu måste slängas.

Detta ska dock e-handlaren Matsmart råda bot på. En nätbutik vars mål är att minska matsvinnet och nu alltså även skönhetssvinnet.

Annons
Annons

- Vi arbetar aktivt med att skapa helhetslösningar som är så socialt, miljömässigt och ekonomiskt hållbara som möjligt. Samarbetet med Matsmart möjliggör att vi tar ansvar för miljön. Dessutom får fler möjlighet att testa våra LCC-produkter till ett betydligt lägre pris, det är win-win-win, säger Isabella Löwengrip, kreativ chef och medgrundare av Löwengrip, i ett pressmeddelande.

"Otroligt glada över samarbetet"

LÄS ÄVEN: Löwengrip slår sig ihop med iDeal of Swedens grundare

Samarbetet med Matsmart innebär att skönhetsmärket (det gamla) får en helt egen kategori på sajten, som ska sälja ut 88 000 av de gamla förpackningarna.

- Vi är otroligt glada över samarbetet med Löwengrip som visar att vi tillsammans kan göra stor skillnad för att ta ansvar för miljön. Tack vare samarbetet med Löwengrip kan vi se till att 88 000 produkter blir till glädje för kunder över hela Sverige. Det är miljösmart att minska svinnet, säger Karl Andersson, vd på Matsmart.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!