Annons

Isabella Löwengrip säljer ut sina produkter hos Matsmart Isabella Löwengrip och Karl Andersson

Isabella Löwengrip säljer ut sina produkter hos Matsmart

2018-06-07 11:05

"Det är win-win-win".

Den kända entreprenören Isabella Löwengrip har bytt namn på sitt skönhetsmärke Löwengrip Care & Color. Det nya namnet är Löwengrip Beauty och namnbytet innebär att en hel del gamla produkter nu måste slängas.

Detta ska dock e-handlaren Matsmart råda bot på. En nätbutik vars mål är att minska matsvinnet och nu alltså även skönhetssvinnet.

- Vi arbetar aktivt med att skapa helhetslösningar som är så socialt, miljömässigt och ekonomiskt hållbara som möjligt. Samarbetet med Matsmart möjliggör att vi tar ansvar för miljön. Dessutom får fler möjlighet att testa våra LCC-produkter till ett betydligt lägre pris, det är win-win-win, säger Isabella Löwengrip, kreativ chef och medgrundare av Löwengrip, i ett pressmeddelande.

"Otroligt glada över samarbetet"

LÄS ÄVEN: Löwengrip slår sig ihop med iDeal of Swedens grundare

Annons
Annons

Samarbetet med Matsmart innebär att skönhetsmärket (det gamla) får en helt egen kategori på sajten, som ska sälja ut 88 000 av de gamla förpackningarna.

- Vi är otroligt glada över samarbetet med Löwengrip som visar att vi tillsammans kan göra stor skillnad för att ta ansvar för miljön. Tack vare samarbetet med Löwengrip kan vi se till att 88 000 produkter blir till glädje för kunder över hela Sverige. Det är miljösmart att minska svinnet, säger Karl Andersson, vd på Matsmart.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

Fortsatt negativt dock.

Annons
Annons
Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Ger sig in i konkurrensen.

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Försäljningen ökade med 36 procent.

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder:

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder: "Snabb tillväxt"

"Finland var särskilt tillfredsställande".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

Ny anläggning ger resultat.

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Kombineras gärna med AutoStore.

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Ändrade shoppingvanor.

Annons
Annons
Zalando satsar på kvällsleveranser samma dag

Zalando satsar på kvällsleveranser samma dag

"Kommer att bli den nya standarden".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta