Annons

Proffsen slår sig ihop - ska nå miljarden med ny e-handel Joachim Lindström och Isabella Löwengrip

Proffsen slår sig ihop - ska nå miljarden med ny e-handel

2018-06-05 09:15

Startar nytt företag med Instagramvänlig produkt.

Serieentreprenören och medieprofilen Isabella Löwengrip, som varit med och grundat bland annat e-handelsföretaget Löwengrip, och mobilskalsraketen iDeal of Swedens vd och grundare Joachim Lindström har slagit sig ihop. Duon ska genomföra ett nytt e-handelsprojekt inom området håraccessoarer, rapporterar Di Digital.

- Håraccessoarer har stått sig i alla tider. Vi ser budgetvarianter på Glitter och Åhléns, som ofta är gjorda för barn, eller exklusiva hårband från Versace och Gucci för 5 000-6 000 kronor. Det finns ett prisglapp däremellan, säger Isabella Löwengrip till nyhetssajten.

"E-handelsutveckling allra viktigast"

Det nystartade företaget heter Hermine Hold och blir enligt Di Digital Isabella Löwengrips 13:e i ordningen. Inom kort lanseras e-handeln som har fått samma namn. Exakt vad sortimentet kommer att bestå av återstår att se, men klart är att det är fullt fokus på e-handeln som gäller.

- Vi lever inte i en tid där man ska på mässor och trängas med återförsäljare. Det är i stället digital spridning på många marknader samtidigt som gäller och då är e-handelsutveckling allra viktigast, fortsätter Isabella Löwengrip.

Lindström, som ska ta rollen som strategisk rådgivare i det nya bolaget, har precis som Löwengrip använt sig av sociala medier för att nå nya kunder. Deras val att satsa på hårprodukter har att göra med att det är en produkt som - precis som till exempel mobilskal eller klockor - är tacksam att visa upp på Instagram.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Från nystart i garaget till 70 miljoner på tre år

Vill bygga "nästa Daniel Wellington"

Ambitionen är att Hermine Hold ska slå internationellt och att omsättningen inom fem år ska vara uppe i en miljard kronor.

- Vi vill bygga "nästa Daniel Wellington" fast för håraccessoarer. De har redan bevisat att det går att bygga ett bolag snabbt med hjälp av sociala medier. Det är lätt att skicka håraccessoarer över hela världen och det finns alla förutsättningar att bygga ett globalt företag. Vi vill inte bara göra en nordisk resa, säger Isabella Löwengrip.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Boxon.se har ökat försäljningen med 60 procent

Boxon.se har ökat försäljningen med 60 procent

Siktar nu på minst 150 miljoner kronor.

Annons
Annons
Anrikt lampföretag satsar på e-handel

Anrikt lampföretag satsar på e-handel

"Vi måste finnas där konsumenten finns".

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Annons
Annons
Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta