Annons

Jessica Albas e-handel på väg mot börsen Honest.com Jessica Alba

Jessica Albas e-handel på väg mot börsen

2016-02-08 09:22

The Honest Company med en värdering på 1,7 miljarder dollar tittar nu på börsen som nästa steg.

Jessica Alba är förmodligen mest känd för sina insatser på film och i tv-serier. Hon driver dock även en e-handel vid namn Honest. En nätbutik som säljer främst baby- och skönhetsprodukter.

The Honest Company ska jobba mycket med miljövänliga produkter, hållbarhet och säkra ingredienser för barn. Jessica Alba verkar vara inne på något för i augusti förra året tog bolaget in 100 miljoner dollar. Detta med en värdering på 1,7 miljarder dollar.

E-handeln och varumärket säljer dock inte bara på nätet utan deras produkter finns även i vissa butiker. Ungefär 70 procent av försäljningen ska ske online och 30 procent i fysiska butiker.

Hybrid-företag med nätet som bas

Nu meddelar Bloomberg att Jessica Alba och hennes Honest Company jobbar med Goldman Sachs och Morgan Stanley för att ta bolaget in på börsen.

Annons
Annons

Sajten Recode raporterar samtidigt att värderingen av bolaget kan bli lite snårig. Detta då det inte ska finnas speciellt bra underlag kring dessa hybrid-företag som säljer i flera olika kanaler. 60 procent av Honest omsättning på nätet kommer även från prenumerationer.

Den miljövänliga och hållbara nätbutiken ska under 2014 omsatt 170 miljoner dollar. Och även om man är ett "hybrid-företag" meddelar man att online är deras kärna.

Julius Gunnilstam

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen.

Annons
UPS medarbetare hålls i koppel på hal is

Fraktskola: UPS medarbetare hålls i koppel på hal is

UPS säkerhetsutbildning för förare har expanderat från USA till Europa.

Annons
Annons

Digital vårdcentral ska avlasta Hallands akutsjukvård

Region Halland har inlett ett tillfälligt samarbete med den digitala vårdcentralen Min Doktor, något man hoppas ska avlasta akuten under sommaren.

Robotlager allt vanligare - Boozt satsar på 130 robotar

Robotlager allt vanligare - Boozt satsar på 130 robotar

Modejätten Boozt gör som Lekmer och Babyshop och satsar nu på robotar istället för människor till plocket.

Lång kö när Chiquelle öppnade pop up-butik

I dag: Lång kö när Chiquelle öppnade pop up-butik

E-handlarens ambition att möta kunderna verkar ha fallit väl ut.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Emeet avslöjar datumet för biljettsläppet

Emeet avslöjar datumet för biljettsläppet

Det är bara strax över två veckor kvar till den stora dagen B, som i Biljettsläpp för Emeet Göteborg.

Amazon dubblar antalet Dash-knappar men intresset är svalt

Färre än hälften av de som har en Amazon Dash Button hemma har använt den, enligt en ny undersökning.

Nu kan e-handlare sälja sina demoexemplar på Fyndiq

Nu kan e-handlare sälja sina demoexemplar på Fyndiq

Med Fyndiq Refurb ska det bli enklare att bli av med demoexemplar, returnerade produkter, eller produkter som saknar originalförpackning.

Annons
Annons
PTS tar fram cookie-hjälp:

PTS tar fram cookie-hjälp: "Vill öka medvetenheten"

Post- och telestyrelsen vill förbättra användandet av cookies genom allmänna råd snarare än genom beslut mot enskilda webbplatser.

 Två av tre svenskar handlar på nätet varje månad

Två av tre svenskar handlar på nätet varje månad

Svenskarna blir allt mer frekventa nätshoppare och i maj handlade nästan 70 procent av alla svenskar online.

Unikt pop up-test ska guida Skincitys kunder i sommar

Unikt pop up-test ska guida Skincitys kunder i sommar

Skincity kompletterar sitt populära hudtest med så kallade pop up-tester som är anpassade efter olika säsonger.

Matsmart inte lönsamma trots tillväxt på 1 000 procent

Matsmart inte lönsamma trots tillväxt på 1 000 procent

E-handlaren gick från en omsättning på 2,5 miljoner till 26,2 miljoner kronor på ett år men blöder fortfarande pengar.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem