Annons

Jessica Albas e-handel på väg mot börsen Honest.com Jessica Alba

Jessica Albas e-handel på väg mot börsen

2016-02-08 09:22

The Honest Company med en värdering på 1,7 miljarder dollar tittar nu på börsen som nästa steg.

Jessica Alba är förmodligen mest känd för sina insatser på film och i tv-serier. Hon driver dock även en e-handel vid namn Honest. En nätbutik som säljer främst baby- och skönhetsprodukter.

The Honest Company ska jobba mycket med miljövänliga produkter, hållbarhet och säkra ingredienser för barn. Jessica Alba verkar vara inne på något för i augusti förra året tog bolaget in 100 miljoner dollar. Detta med en värdering på 1,7 miljarder dollar.

E-handeln och varumärket säljer dock inte bara på nätet utan deras produkter finns även i vissa butiker. Ungefär 70 procent av försäljningen ska ske online och 30 procent i fysiska butiker.

Hybrid-företag med nätet som bas

Nu meddelar Bloomberg att Jessica Alba och hennes Honest Company jobbar med Goldman Sachs och Morgan Stanley för att ta bolaget in på börsen.

Annons
Annons

Sajten Recode raporterar samtidigt att värderingen av bolaget kan bli lite snårig. Detta då det inte ska finnas speciellt bra underlag kring dessa hybrid-företag som säljer i flera olika kanaler. 60 procent av Honest omsättning på nätet kommer även från prenumerationer.

Den miljövänliga och hållbara nätbutiken ska under 2014 omsatt 170 miljoner dollar. Och även om man är ett "hybrid-företag" meddelar man att online är deras kärna.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
En av tre svenskar har över 10 uppkopplade prylar i hemmet

En av tre svenskar har över 10 uppkopplade prylar i hemmet

Är genombrottet nära för de smarta produkterna?

Annons
Annons
PostNord avslöjar sina planer för Emeet Stockholm

Emeet: PostNord avslöjar sina planer för Emeet Stockholm

Träffa Karl på Matsmart och lär dig logistik på PostNords populära session.

E-handlare slogs om Årets Logistiketablering 2017

E-handlare slogs om Årets Logistiketablering 2017

Boozt slog medfinalisterna Apotea och Sportamore.

Indiskas Instagram-knep:

Indiskas Instagram-knep: "Ger mer trafik till e-handeln"

Användargenererat innehåll har blivit en framgångsfaktor hos Indiska.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlare utökar kundbasen - lanserar pekböcker

E-handlare utökar kundbasen - lanserar pekböcker

Ska "på ett pedagogiskt sätt förskjuta fokus från kvinnors utseende".

IDeal of Sweden blev Årets Unga Företagare 2017

IDeal of Sweden blev Årets Unga Företagare 2017

"De är den ideala förebilden för en ny generation företagare".

Egna sportkläder nästa stora satsning för Amazon?

Egna sportkläder nästa stora satsning för Amazon?

Eget varumärke på gång.

Annons
Annons
Sålde

Sålde "slampig häxdräkt" för barn - möttes av kritikstorm

"En dålig översättning från spanska".

Fysiska butiker är en stark tillväxtmotor för <nobr>e-handeln</nobr>

Fysiska butiker är en stark tillväxtmotor för e-handeln

E-handelstrafiken ökade med mer än 50 procent.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem