Annons

Jessica Albas e-handel på väg mot börsen Honest.com Jessica Alba

Jessica Albas e-handel på väg mot börsen

2016-02-08 09:22

The Honest Company med en värdering på 1,7 miljarder dollar tittar nu på börsen som nästa steg.

Jessica Alba är förmodligen mest känd för sina insatser på film och i tv-serier. Hon driver dock även en e-handel vid namn Honest. En nätbutik som säljer främst baby- och skönhetsprodukter.

The Honest Company ska jobba mycket med miljövänliga produkter, hållbarhet och säkra ingredienser för barn. Jessica Alba verkar vara inne på något för i augusti förra året tog bolaget in 100 miljoner dollar. Detta med en värdering på 1,7 miljarder dollar.

E-handeln och varumärket säljer dock inte bara på nätet utan deras produkter finns även i vissa butiker. Ungefär 70 procent av försäljningen ska ske online och 30 procent i fysiska butiker.

Hybrid-företag med nätet som bas

Nu meddelar Bloomberg att Jessica Alba och hennes Honest Company jobbar med Goldman Sachs och Morgan Stanley för att ta bolaget in på börsen.

Annons
Annons

Sajten Recode raporterar samtidigt att värderingen av bolaget kan bli lite snårig. Detta då det inte ska finnas speciellt bra underlag kring dessa hybrid-företag som säljer i flera olika kanaler. 60 procent av Honest omsättning på nätet kommer även från prenumerationer.

Den miljövänliga och hållbara nätbutiken ska under 2014 omsatt 170 miljoner dollar. Och även om man är ett "hybrid-företag" meddelar man att online är deras kärna.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Rupunzel börjar sälja löshår i Åhléns e-handel

Rupunzel börjar sälja löshår i Åhléns e-handel

Syntetiskt eller äkta hår? Välj själv.

Annons
Annons
Click&Collect-kunder spenderar 25 procent extra

Click&Collect-kunder spenderar 25 procent extra

Smart att satsa på upphämtning i butik, enligt nya siffror.

Fler klagomål efter PostNords bemanningsproblem

Fler klagomål efter PostNords bemanningsproblem

Post- och telestyrelsen har fått in ovanligt många klagomål om försvunnen post i sommar.

2
Inte en lugn stund för nätets hängmatteförsäljare

Helgläsning: Inte en lugn stund för nätets hängmatteförsäljare

E-handelstrenden är ett faktum: "Ute är det nya inne".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Zalando tar över - satsar på

Zalando tar över - satsar på "aggressiva" ledtider

Zalandos Nordenchef Kenneth Melchior berättar i en exklusiv intervju om företagets planer för Sverige.

Kashmirreklam var för sexig - nätbutik anmäld

Kashmirreklam var för sexig - nätbutik anmäld

Soft Goats marknadsföring uppskattades inte av alla.

1
En halv miljon skor i ny fabrik - flyttar in på 5000 kvadrat

En halv miljon skor i ny fabrik - flyttar in på 5000 kvadrat

Kavats kapacitet ökar med 66 procent.

Annons
Annons
Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Köper hela Idéguld AB och får därmed en guldsmedsbutik i Borås.

Annons
Annons
Annons
leverantörserbjudanden
Jobb på Ehandel.se

Jollyroom AB söker:

Analytisk marknadsassistent med SEM-ansvar till Jollyroom i Göteborg!

MaxGaming söker:

Marknadsförare till MaxGaming.se

KitchenLab AB söker:

Order-/lageransvarig

Awin söker:

Account Manager

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem