Annons

Jessica Albas e-handel på väg mot börsen Honest.com Jessica Alba

Jessica Albas e-handel på väg mot börsen

2016-02-08 09:22

The Honest Company med en värdering på 1,7 miljarder dollar tittar nu på börsen som nästa steg.

Jessica Alba är förmodligen mest känd för sina insatser på film och i tv-serier. Hon driver dock även en e-handel vid namn Honest. En nätbutik som säljer främst baby- och skönhetsprodukter.

The Honest Company ska jobba mycket med miljövänliga produkter, hållbarhet och säkra ingredienser för barn. Jessica Alba verkar vara inne på något för i augusti förra året tog bolaget in 100 miljoner dollar. Detta med en värdering på 1,7 miljarder dollar.

E-handeln och varumärket säljer dock inte bara på nätet utan deras produkter finns även i vissa butiker. Ungefär 70 procent av försäljningen ska ske online och 30 procent i fysiska butiker.

Hybrid-företag med nätet som bas

Nu meddelar Bloomberg att Jessica Alba och hennes Honest Company jobbar med Goldman Sachs och Morgan Stanley för att ta bolaget in på börsen.

Annons
Annons

Sajten Recode raporterar samtidigt att värderingen av bolaget kan bli lite snårig. Detta då det inte ska finnas speciellt bra underlag kring dessa hybrid-företag som säljer i flera olika kanaler. 60 procent av Honest omsättning på nätet kommer även från prenumerationer.

Den miljövänliga och hållbara nätbutiken ska under 2014 omsatt 170 miljoner dollar. Och även om man är ett "hybrid-företag" meddelar man att online är deras kärna.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
E-handeln som ökade med 400 procent på två år

E-handeln som ökade med 400 procent på två år

Bra Sommarmöblers e-handel gick från att stå för 5 till 25 procent av försäljningen.

Annons
Annons

Sportlala tar in fem miljoner - ska satsa på friluftsliv

Med nya miljoner i bagaget ska Sportlala bland annat rekrytera ny personal.

Därför har matkassen längre ledtid än självplocket

Därför har matkassen längre ledtid än självplocket

Ehandel.se har undersökt varför den färdigplanerade matkassen måste beställas en vecka i förväg medan den självplockade kassen kan levereras samma dag.

Digital begravningsbyrå får kritik:

Digital begravningsbyrå får kritik: "En förödande lögn"

Begravningstjänsten Funera fälls av Reklamombudsmannens opinionsnämnd för att ha vilselett kunderna med en prisjämförelse.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ogvall tar strid för <nobr>e-handeln</nobr> - rasar mot spritförbudet

Ogvall tar strid för e-handeln - rasar mot spritförbudet

Dubbelmoral av Sveriges regering, anser Svensk Digital Handels VD Jonas Ogvall.

Adlibris tar in ny kassa - ska möta nytt köpbeteende

Adlibris tar in ny kassa - ska möta nytt köpbeteende

Adlibris fysiska butik ska bli ett e-handelsombud. Nu tar företaget in en ny kassalösning. 

Shopifys Google-ambitioner: mångdubblar personalstyrkan

Ska utöka personalen från 200 till 1000.

Annons
Annons
E-handeln ökar kraftigt - över <nobr>40 000</nobr> butiksjobb försvinner

E-handeln ökar kraftigt - över 40 000 butiksjobb försvinner

Tre handelsbolag om dagen i konkurs - men e-handeln boomar fram till 2025.

Ny forskning: Folk på plats viktigt för framgång utomlands

E-handlare som vill in på en ny marknad gör klokt i att satsa på geografisk närvaro, enligt en ny avhandling.

Adlibris miljoninvesterar i Shipwallet:

Adlibris miljoninvesterar i Shipwallet: "Har en samsyn"

Frakttjänsten och e-handlaren fördjupar sitt samarbete.

1
Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Nosto Solutions Ab söker:

Business Development Manager - Sweden

SwedOffice söker:

Digital marknadsförare/marknadsansvarig

Sharespine AB söker:

Integrationstekniker e-handel

Indiska Magasinet AB söker:

Produktägare/Projektledare e-handel och Omnikanal

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem